Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
SOS20409 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Klasik ve çağdaş sosyoloji kuramları temelinde Batılı olmayan toplumların modernleşme süreçlerini tanımak ve bu yaklaşımlara eleştirel düzeyde analiz etmek. |
Dersin İçeriği |
Modern, modernleşme, modernite kavramları, klasik sosyoloji kuramı içinde modernlik anlayışı, evrenselcilik ve farkçılık ekseninde Batılı olmayan toplumlar, Batı ve Doğu bilgisinin özellikleri, kolonyalizm ve post-kolonyalizm eleştirisi, oryantalizm, post-modernizm ve çok kültürcülük ekseninde Batılı olmayan toplumlar, Asya modernleşmesinin özellikleri. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Sedat Doğan |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları (çev. E. Kuşdil). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Göle, N. (2017). Melez desenler: İslam ve modernlik üzerine. Metis Yayınları. |
Notlar |
- |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 50 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
7 |
98 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
142 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Modernleşme ve modernite kavramları |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
2 |
Batılı olmayan toplumlarda modernleşme |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
3 |
Batının Doğu bilgisi, ilk sistemli yaklaşımlar |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
4 |
Doğu ve Batının modern öncesinde ve sonrasında karşılaşmaları |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
5 |
Kolonyalizm I |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
6 |
Kolonyalizm II |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
7 |
Post-modernizm ve Batılı olmayan toplumlar |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
8 |
Ara sınav |
Anlatım ve soru-cevap |
- |
9 |
Oryantalizm I |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
10 |
Oryantalizm II |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
11 |
Asya Modernleşmesi |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
12 |
Batı dışı toplumlarda modernliğin sorunları |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
13 |
Batı dışı toplumlarda modernliğe alternatif arayışlar |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
14 |
Türk modernleşmesinin batılı ve batılı olmayan toplumlar bağlamında tartışılması |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
15 |
Çoklu modernlikler sorunu |
Anlatım ve soru-cevap |
Giddens, A. (1992). Modernliğin sonuçları |
16 |
Final sınavı |
|
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Sosyolojik kuramlar bağlamında Batılı olmayan toplumları değerlendirir. |
2 |
Batılı olmayan toplumların modernleşme süreçlerini açıklar. |
3 |
Post-modern yaklaşımlar ekseninde Batılı olmayan toplumları analiz eder. |
4 |
Batının Doğu bilgisini ve Batı’nın Doğu’ya bakışını değerlendirir. |
5 |
Doğu ve Batı Modernleşme Hareketleri hakkında karşılaştırmalı bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek