Pazarlama programının amacı; teorik ve pratik eğitim yoluyla pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip, girişimci, etkin iletişim becerisi olan ve alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilen bireyler yetiştirmektir.
Tarihçe
Bu bölüm Kırklareli Üniversitesi bünyesi altında 1993 yılında açılmıştır.
Kazanılan Derece
Bu programdan mezun olan öğrenciler Pazarlama Ön Lisans Diploması derecesi alırlar.
Kabul Koşulları
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmekle birlikte tüm kabul ve kayıt koşulları YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Üst Kademeye Geçiş
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş sınavından geçerli not almaları koşuluyla lisans programlarında öğrenim görebilirler. Bu programlar; Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim, İşletme, İşletme Enformatiği, İşletme-Ekonomi, Lojistik Yönetimi, Pazarlama, Reklamcılık, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finasman
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz; her türlü işletmede satış ve pazarlama elemanı olarak, Satış ve pazarlama ile ilgili reklam ve tanıtım faaliyetlerinde, Satış ve pazarlama bölümlerinin büro yönetimlerinde, Satış ve pazarlama ile ilgili yöneticilerin asistanlıklarında, Müşteri ilişkleri yönetim operasyonlarında, yasal şartları sağladıktan sonra kendi işyerlerini açarak işletmelerin satış faaliyetlerini gerçekleştirmek üzere satış ve pazarlama gibi alanlarda çalışma imkanı bulabilmektedirler.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
Pazarlama ile ilgili temel bilgi, becerileri kavrayıp, konulara teorik ve pratik olarak hakim olabilme
İşletme içinde pazarlama ile ilgili olarak, tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilme
pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini gösterme
İşletmede pazarlama faaliyetleri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilme ve takım çalışması yapabilme
Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ya da takım üyesi olarak sorumluluk alabilme yetkinliği kazanma
Pazarlama konularında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterebilme
Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis yazılımlarını kullanabilme
Pazarlama alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olabilme
Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilme
Hizmet pazarlaması, doğrudan pazarlama, uluslar arası pazarlama gibi pazarlama alanındaki farklı disiplinler konusunda gerekli teorik bilgilere sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilme
Satış öncesi, satış ve satış sonrası hazırlıklar ve uygulamalara hakim olabilme