Turizm Rehberliği Bölümü dört yıllık lisans eğitimi sürecinde bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlayarak turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri ile orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Tarihçe
Daha önce Kırklareli Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi olarak 17/05/2007 tarih ve 5662 sayılı Kanun ile kurulmuş olan ve daha sonra 02/11/2009 tarihli ve 2009/15546 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile adı Turizm Fakültesi olarak değiştirilen fakültemiz ilk öğrencilerini 2010–2011 öğretim yılında alarak faaliyete geçmiş bulunmaktadır. Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Bölümü 2016–2017 eğitim-öğretim döneminde örgün olmak üzere eğitim-öğretime başlanmış ve 2019-2020 dönemine kadar devam etmiştir. Turizm Rehberliği Bölümü 2019–2020 eğitim-öğretim döneminde örgün olmak üzere eğitim-öğretime başlamıştır.
Kazanılan Derece
Bu bölüm, yüksek öğretimde Turizm Rehberliği alanında 240 AKTS (ECTS) kredilik birinci düzey (kademe) sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Turizm Rehberliği alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Kabul Koşulları
Lise diplomasına sahip adaylar, T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınavlarda veya Yüksek Öğretim Kurulu’nun kabul ettiği uluslararası sınavlarda belirli başarıyı gösteren adaylar, tercih ve başarı sırası göz önünde bulundurularak, yerleştirilir. Öğrenci olma hakkı kazanan aday, üniversite tarafından ilan edilen süre içerisinde belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Belirlenen sürede kesin kaydını yaptırmayan aday kayıt hakkını kaybeder.
Üst Kademeye Geçiş
1.80 not ortalaması
Mezuniyet Koşulları
Bir öğrencinin TURİZM REHBERLİĞİ programından mezun olabilmesi için aşağıdaki koşulları karşılaması gerekmektedir: - Ders planındaki 240 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak, - 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak gerekir.
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Mezunlarımızdan turizm rehberi olanlar; seyahat acentelerinde profesyonel turist rehberi olarak çalışabilir. Turizm rehberleri dışındakiler, seyahat acenteleri, tur operatörleri, konaklama işletmeleri, ulaştırma işletmelerinde yönetici olarak görev yapabileceklerdir. Ayrıca, Lisans derecesinin tamamlanmasının ardından, öğrenciler yüksek lisans eğitimine devam edebilirler.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
Türkiye'nin doğal, arkeolojik, tarihi ve kültürel değerlerini bilir ve bunları gerektiğinde güncel olaylarla sentezleyerek gruplarıyla paylaşır.
Turist Rehberliği Meslek Yönetmeliğinde belirtilen yabancı dillere ait becerilerini alanı ile ilgili hizmet üretiminde ve meslektaşları ile iletişiminde etkili olarak kullanır.
İşletme, işletme yönetimi, liderlik, bilgi-işlem teknolojileri, psikoloji, sosyoloji ve sosyal psikoloji vb. alanlarda bilgileri kavrar ve bu bilgileri turizm rehberliği mesleğinde uygular
Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel ilkelerini kavrayarak, "inanç özgürlüğüne saygı" çerçevesinde bu bilgi ve ilkeleri turizm rehberliği mesleğinde uygular.
Seyahat işletmelerinin işleyişini kavrayarak bir turu planlar, organize eder ve denetler.
Turizm rehberliği mesleği ile ilgili hizmet üretimine ilişkin hizmet sunum süreçlerini misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde uygular.
Türkiye’de ve dünyada yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih ve sanatları hakkındaki detaylı bilgileri analiz eder ve değerlendirir.
Soyut ve somut kültürel miras da dâhil olmak üzere turizm cazibe unsurlarını korumaya ilişkin ilke, kural ve esasları kavrar ve tur sürecinde söz konusu ilke, kural ve esasları uygular.
Turizm alanı ve turizm rehberliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve bunları hizmet üretimi ve sunumunda uygular.
Türkiye ve dünya ekonomisi ve turizmindeki gelişmeleri izleyerek geleceğe ilişkin kişisel ve mesleki gelişim gereksinimlerini belirler.
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kuralları bilir ve uygular.
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir, sonuçları raporlaştırır ve başkaları ile etkili iletişim becerilerini kullanarak paylaşır.