Eğitimde program geliştirme alanındaki kavram, kuram, model ve yaklaşımları analiz eder / değerlendirir
Eğitim alanındaki güncel durum ve sorunları, eğitim programları ve öğretim alanındaki kavram, kuram, model ve yaklaşımları kullanarak analiz eder / değerlendirir / raporlar / başkalarına aktarır
Belirlenen gereksinim-düzeylere uygun program geliştirme süreçlerinde veya eğitim alanındaki güncel durum ve sorunları araştırma / değerlendirme için uygun araştırma metodolojilerini belirleyerek uygular
Eğitim alanındaki olay, olgu, güncel durum ve sorunlara yönelik problemleri tanımlama, uygun araçlarla veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlama ve başkalarına aktarma süreçlerini bağımsız yürütür.
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerinde farklı disiplin alanlarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak belirlenen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerinde veya eğitim alanındaki olay, olgu, güncel durum ve sorunları araştırma / değerlendirme / raporlama / başkalarına aktarmada, eleştirel-yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini etkili kullanır
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerini veya eğitim alanındaki olay, olgu, güncel durum ve sorunları, disiplinler arası yaklaşımlara dayalı araştırır /değerlendirir/ raporlar / başkalarına aktarır
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerinde veya eğitim alanındaki güncel durum ve sorunları araştırma /değerlendirme/ raporlama / başkalarına aktarmada, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerinde veya eğitim alanındaki güncel durum ve sorunları araştırma / değerlendirme/ raporlama / başkalarına aktarmada, bilgi /bilişim teknolojilerini etkili kullanır.
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerinde veya eğitim alanındaki güncel durum ve sorunları araştırma / değerlendirme / raporlama / başkalarına aktarmada, etkili iletişim becerilerini kullanır
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerinde veya eğitim alanındaki güncel durum ve sorunları araştırma / değerlendirme / raporlama / aktarmada, ulusal-uluslararası hukuk ve evrensel hukuk normlarına uygun hareket eder
Belirlenen gereksinim-düzeylere ilişkin program geliştirme süreçlerinde veya eğitim alanındaki güncel durum ve sorunları araştırma / değerlendirme / raporlama / başkalarına aktarmada, yabancı dili (İngilizce) Avrupa Dil Portfolyosu B1 düzeyinde kullanır