Eğitim yönetimi ve denetimi alanında kullanılan teori ve uygulamalar konusunda bilgi sahibi olur.
Bilimsel araştırma yöntemlerini esas alarak alana ilişkin yürütülen çalışmalarda araştırma sürecini toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde yürütür.
Eğitim yönetimi alanında üretilen ulusal ve uluslararası düzeydeki yayınları takip eder.
Eğitim Yönetimi alanına ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi, etkili yönetimi ve denetiminde uygular.
Eğitim yönetimi alanına ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek karar verme, planlama, örgütleme, eşgüdümleme, denetleme ve değerlendirme gibi yönetsel süreçler açısından tartışır.
Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirir.
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşır.
Eğitim alanında alınan stratejik kararlar ve eğitim politikalarını, politika yapıcılar, araştırmacılar ve uygulayıcılar açısından bilimsel bir yaklaşımla ele alarak analiz eder.
Türkiye Eğitim Sistemine egemen olan siyasal, sosyal, tarihsel, kültürel, ekonomik ve uluslararası gelişmeleri tartışır.
Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini sağlayacak liderlik becerileri kazanır.
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirir.
Eğitim örgütlerine liderlik edebilecek yönetici yeterliklerini tartışır.
Farklı ülkelerin eğitim sistemleri ve yönetim alanındaki uygulamaları hakkında elde ettiği bilgileri kullanarak analiz eder.
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirir.
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında yaşamboyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşamboyu öğrenme ilkelerini benimser.