Fen Edebiyat Fakültesi : Pedagojik Formasyon

Program Genel Bilgileri
Eğitim Dili Türkçe
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) -Doç. Dr. Ertuğ CAN
Bologna Koordinatörü -Doç. Dr. Menekşe ESKİCİ
Bologna Koordinatör Yrd. -Dr. Öğr. Üyesi Gonca YEŞİLTAŞ
Eğitim Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 0
Staj Durumu Var
Merkezi Sınav Puan Türü (ÖSYM) -
Programın ISCED Kodu 113
YÖK | ISCED
Programın Amacı
Öğretmen Yetiştirmek
Tarihçe
-29.12.2022 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu toplantısında öğretmen yetiştiren fakülteler dışında formasyon eğitimi alınabilen alanlarda örgün eğitime devam eden öğrencilere eğitim-öğretim süresi içinde pedagojik formasyon eğitimi verilmesine karar verilmiştir.
Kazanılan Derece
-
Kabul Koşulları
-
Üst Kademeye Geçiş
-
Mezuniyet Koşulları
-Program dahilindeki derslerin hepsinden başarılı olmak
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
-
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
FRM23304ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİZorunlu3+04
FRM23201EĞİTİME GİRİŞZorunlu3+04
FRM23202ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZorunlu2+03
FRM23303SINIF YÖNETİMİZorunlu2+03
FRM23203EĞİTİM PSİKOLOJİSİZorunlu3+04
FRM23401ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIZorunlu1+810
FRM23302EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZorunlu3+04
FRM23301ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZorunlu3+04
FRM23204REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMZorunlu3+04
 Toplam AKTS40
Program Yeterlilikleri
  1. Ders alanını oluşturan konular (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar
  2. Kendi performansını, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur
  3. Öğrencilerin bilişsel gelişimleri, öğrenme becerileri ve öğrenme zorlukları hakkında bilgi sahibi olur.
  4. Alan dersleri ile ilgili plan hazırlar, uygun araç gereç ve materyalleri seçer ve uygular.
  5. Bilimsel ve analitik düşünme becerisine sahip olur
  6. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  7. Bilgi ve iletişim teknolojilerini alan dersi öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  8. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur
  9. Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  10. Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulayabilir
  11. Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izler
  12. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur
  13. Bireylerin kendilerini tanımları anlamaları ve gerçekleştirmeleri için farklı rehberlik hizmetlerini planlar/uygular
  14. Öğrenme öğretme süreçlerini bireysel gelişim özellikleri ve farklı öğrenme kuramlarına göre planlar/uygular
Geçmiş Dönemlere Ait Eğitim Planları