Fen Bilimleri Enstitüsü : Şehir Ve Bölge Planlama Yüksek Lisans (Tezli)

Program Genel Bilgileri
Eğitim Dili Türkçe
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) Prof. Dr. Serkan SINMAZ
Bologna Koordinatörü Doç. Dr. Azem KURU
Bologna Koordinatör Yrd. Dr. Öğr. Üyesi Mete Korhan ÖZKÖK
Eğitim Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 3
Kontenjanı 5
Staj Durumu Yok
Merkezi Sınav Puan Türü (ÖSYM) -
Programın ISCED Kodu 731
ISCED
Programın Amacı
Şehir ve Bölge Planlama Tezli Yüksek Lisans Programı’nın amacı, kentsel ve bölgesel ölçekte mekânsal gelişme dinamiklerini bilimsel yöntemlerle analiz edebilen, planlama kuramı ve yöntemleri konusunda derinleşmiş, araştırma ve problem çözme becerileri gelişmiş uzmanlar yetiştirmektir. Program, öğrencilere kentsel sorunların tanımlanması, çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve sürdürülebilir mekânsal politika ve stratejilerin üretilmesi için gerekli kuramsal bilgi ile analitik ve teknik donanımı kazandırmayı hedefler.Ayrıca, planlama disiplininin diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilen; bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak özgün çalışmalar üretebilen; kamu, özel sektör ve akademide görev alabilecek, ulusal ve uluslararası ölçekte planlama pratiğine katkı sağlayacak nitelikli şehir plancılarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Tarihçe
-
Kazanılan Derece
Tezli Yüksek Lisans
Kabul Koşulları
-
Üst Kademeye Geçiş
-
Mezuniyet Koşulları
-
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Programdan mezun olanlar kamu sektöründe özellikle belediyelerde, bakanlıkların il teşkilatlarında ve il özel idareleri yanı sıra; özel planlama ofisleri ile gayrimenkul geliştirme firmalarında çalışabilmektedir.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
-TEMATİK PLANLAMA PROESİ IIZorunlu3+08
-Planlamada Araştırma YöntemleriZorunlu3+06
SBP25701Tematik Planlama Projesi IZorunlu3+08
 Toplam AKTS22
Seçmeli Dersler
SBP25715İleri Coğrafi Bilgi SistemleriSeçmeli3+08
-Kentsel Kimlik ve İmajSeçmeli3+06
-Mekanın Organizasyonel Yapısındaki DeğişimSeçmeli3+06
2. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
-Tematik Planlama Projesi IIZorunlu3+08
-SeminerZorunlu2+06
 Toplam AKTS14
Seçmeli Dersler
-Planlamada Veri Analiz Teknikleri ve Yapay ZekaSeçmeli3+06
SBP 25716İleri Planlama TeknikleriSeçmeli3+08
-Kentsel Dokular ve Yapı TipolojileriSeçmeli3+06
-Teoriden Uygulamaya Planlamada Kentsel AdaletSeçmeli3+06
-Kentsel Ulaşım Model veUygulamalarıSeçmeli3+06
3. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
 Toplam AKTS0
Seçmeli Dersler
-Yüksek Lisans Tez ÇalışmasıSeçmeli3+06
-Kentsel Planlamada Enerji Verimliliği PolitikalarıSeçmeli3+06
-Planlamada Büyük Veri ve Ağ AnalizleriSeçmeli3+06
-Teoriden Uygulamaya Planlamada Kentsel AdaletSeçmeli3+06
-Uzmanlık Alan DersiSeçmeli3+06
-Planlamada İklimsel KonforSeçmeli3+06
-Tarihi Çevrelerde Planlama PolitikalarıSeçmeli3+06
4. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
 Toplam AKTS0
Seçmeli Dersler
-Kentsel Planlama Politikaları AnaliziSeçmeli3+06
-Yüksek Lisans Tez ÇalışmasıSeçmeli3+06
-Uzmanlık Alan DersiSeçmeli3+06
-Türkiye’de İmar Hukuku ve Kentsel DönüşümSeçmeli3+06
-Alan Yönetimi ve KudeblerSeçmeli3+06
-Afet Risk Yönetimi ve Kent PlanlamaSeçmeli3+06
-Kentsel Yaşam Kalitesi ve PolitikalarSeçmeli3+06
-Kentsel Dönüşümde Maliyet Unsurları ve FizibiliteSeçmeli3+06
-Kentsel Dönüşümde Uygulama ModelleriSeçmeli3+06
-Kentsel DirençlilikSeçmeli3+06
-Stratejik Planlama Yönetim SüreciSeçmeli3+06
-Yerleşmeler Tarihinde Mekan ve FelsefesiSeçmeli3+06
Program Yeterlilikleri
  1. Kentsel ve bölgesel sistemleri çok katmanlı olarak analiz eder, farklı mekânsal ölçeklerdeki durumları ileri düzeyde yorumlar ve özgün çözümlemeler geliştirir.
  2. Planlama disiplinindeki ana ve yabancı dildeki güncel kuramsal tartışmaları, yasal-yönetsel çerçeveyi ve literatürü derinlemesine inceler, eleştirel değerlendirmeler yapar ve özgün katkılar sunar.
  3. Karmaşık mekânsal, sosyo-ekonomik, çevresel sorunları bilimsel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı stratejiler ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.
  4. Akademik araştırma ve profesyonel çalışmalarını yazılı/görsel/sözel olarak sunar, bilimsel tartışmalara katkıda bulunur.
  5. İleri düzey planlama teknolojilerini, büyük veri analizi ve dijital araçları kullanarak detaylı mekânsal analizler yapar, modeller geliştirir ve özgün metodolojiler tasarlar.
  6. Disiplinlerarası araştırma yürütme ve proje geliştirme becerisine sahiptir, farklı uzmanlık alanlarını planlama perspektifiyle bütünleştirir.
  7. Planlama teorisi ve pratiği arasında bağlantılar kurar, özgün araştırma konuları belirler ve bilimsel araştırma yöntemlerini etkin biçimde kullanır.
  8. Sürdürülebilir ve risklere dirençli kentsel/bölgesel gelişme ilkelerini gözeterek yenilikçi bilgi, kavrayış ve çözüm önerisi geliştirme becerisine sahiptir.
  9. Toplumsal ve mekânsal adaleti gözeten, etik değerlere bağlı, katılımcı ve kamu yararını önceleyen bir planlama anlayışını benimser ve savunur.
  10. Küresel ve yerel planlama gündemlerini takip eder, güncel mesleki tartışmalara katkıda bulunur ve geleceğe yönelik öneriler geliştirir.
Geçmiş Dönemlere Ait Eğitim Planları