Fen Bilimleri Enstitüsü : Şehir Ve Bölge Planlama Yüksek Lisans (Tezli)

Program Genel Bilgileri
Eğitim Dili Türkçe
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) Prof. Dr. Serkan SINMAZ
Bologna Koordinatörü Doç. Dr. Azem KURU
Bologna Koordinatör Yrd. Dr. Öğr. Üyesi Mete Korhan ÖZKÖK
Eğitim Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 3
Kontenjanı 5
Staj Durumu Yok
Merkezi Sınav Puan Türü (ÖSYM) -
Programın ISCED Kodu 731
ISCED
Programın Amacı
Şehir ve Bölge Planlama Tezli Yüksek Lisans Programı’nın amacı, kentsel ve bölgesel ölçekte mekânsal gelişme dinamiklerini bilimsel yöntemlerle analiz edebilen, planlama kuramı ve yöntemleri konusunda derinleşmiş, araştırma ve problem çözme becerileri gelişmiş uzmanlar yetiştirmektir. Program, öğrencilere kentsel sorunların tanımlanması, çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve sürdürülebilir mekânsal politika ve stratejilerin üretilmesi için gerekli kuramsal bilgi ile analitik ve teknik donanımı kazandırmayı hedefler.Ayrıca, planlama disiplininin diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilen; bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak özgün çalışmalar üretebilen; kamu, özel sektör ve akademide görev alabilecek, ulusal ve uluslararası ölçekte planlama pratiğine katkı sağlayacak nitelikli şehir plancılarının yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Tarihçe
-
Kazanılan Derece
Tezli Yüksek Lisans
Kabul Koşulları
-
Üst Kademeye Geçiş
-
Mezuniyet Koşulları
-
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Programdan mezun olanlar kamu sektöründe özellikle belediyelerde, bakanlıkların il teşkilatlarında ve il özel idareleri yanı sıra; özel planlama ofisleri ile gayrimenkul geliştirme firmalarında çalışabilmektedir.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak verilmektedir.
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
SBP25701Tematik Planlama Projesi IZorunlu3+08
SBP 25703Planlamada Araştırma YöntemleriZorunlu3+06
 Toplam AKTS14
Seçmeli Dersler
SBP 25709Kentsel DirençlilikSeçmeli3+06
SBP 25719Kentsel Dönüşümde Maliyet Unsurları ve FizibiliteSeçmeli3+08
SBP25715İleri Coğrafi Bilgi SistemleriSeçmeli3+08
SBP 25715Kentsel Dokular ve Yapı TipolojileriSeçmeli3+06
SBP 25713Mekanın Organizasyonel Yapısındaki DeğişimSeçmeli3+06
SBP 25721Kentsel Planlama Politikaları AnaliziSeçmeli3+08
SBP 25711Yerleşmeler Tarihinde Mekan ve FelsefesiSeçmeli3+08
SBP 25707Kentsel Planlamada Enerji Verimliliği PolitikalarıSeçmeli3+08
SBP 25723Türkiye’de İmar Hukuku ve Kentsel DönüşümSeçmeli3+06
SBP 257725Planlamada İklimsel KonforSeçmeli3+08
SBP 25705Kentsel Ulaşım Model ve UygulamalarıSeçmeli3+06
2. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
SBP 257012Tematik Planlama Projesi IIZorunlu3+08
SBP 25704SeminerZorunlu2+06
 Toplam AKTS14
Seçmeli Dersler
SBP 25716İleri Planlama TeknikleriSeçmeli3+08
SBP 25722Alan Yönetimi ve KudeblerSeçmeli3+06
SBP 25724Tarihi Çevrelerde Planlama PolitikalarıSeçmeli3+06
SB 25720Kentsel Yaşam Kalitesi ve PolitikalarSeçmeli3+06
-Planlamada Veri Analiz Teknikleri ve Yapay ZekaSeçmeli3+06
SBP 25718Kentsel Dönüşümde Uygulama ModelleriSeçmeli3+06
SBP 25714Kentsel Kimlik ve İmajSeçmeli3+06
SBP 257012Stratejik Planlama Yönetim SüreciSeçmeli3+06
SBP 25710Afet Risk Yönetimi ve Kent PlanlamaSeçmeli3+06
SBP 25708Planlamada Büyük Veri ve Ağ AnalizleriSeçmeli3+06
SBP 25706Teoriden Uygulamaya Planlamada Kentsel AdaletSeçmeli3+06
3. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
SBP 25751Uzmanlık Alan DersiZorunlu3+06
SBP25753Yüksek Lisans Tez ÇalışmasıZorunlu0+124
 Toplam AKTS30
4. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
SBP 25752Uzmanlık Alan DersiZorunlu3+06
SBP 25754Yüksek Lisans Tez ÇalışmasıZorunlu0+124
SBP 25702SilinecekZorunlu3+08
 Toplam AKTS38
Seçmeli Dersler
-SilinecekSeçmeli3+06
Program Yeterlilikleri
  1. Kentsel ve bölgesel sistemleri çok katmanlı olarak analiz eder, farklı mekânsal ölçeklerdeki durumları ileri düzeyde yorumlar ve özgün çözümlemeler geliştirir.
  2. Planlama disiplinindeki ana ve yabancı dildeki güncel kuramsal tartışmaları, yasal-yönetsel çerçeveyi ve literatürü derinlemesine inceler, eleştirel değerlendirmeler yapar ve özgün katkılar sunar.
  3. Karmaşık mekânsal, sosyo-ekonomik, çevresel sorunları bilimsel yöntemlerle analiz eder, kanıta dayalı stratejiler ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirir.
  4. Akademik araştırma ve profesyonel çalışmalarını yazılı/görsel/sözel olarak sunar, bilimsel tartışmalara katkıda bulunur.
  5. İleri düzey planlama teknolojilerini, büyük veri analizi ve dijital araçları kullanarak detaylı mekânsal analizler yapar, modeller geliştirir ve özgün metodolojiler tasarlar.
  6. Disiplinlerarası araştırma yürütme ve proje geliştirme becerisine sahiptir, farklı uzmanlık alanlarını planlama perspektifiyle bütünleştirir.
  7. Planlama teorisi ve pratiği arasında bağlantılar kurar, özgün araştırma konuları belirler ve bilimsel araştırma yöntemlerini etkin biçimde kullanır.
  8. Sürdürülebilir ve risklere dirençli kentsel/bölgesel gelişme ilkelerini gözeterek yenilikçi bilgi, kavrayış ve çözüm önerisi geliştirme becerisine sahiptir.
  9. Toplumsal ve mekânsal adaleti gözeten, etik değerlere bağlı, katılımcı ve kamu yararını önceleyen bir planlama anlayışını benimser ve savunur.
  10. Küresel ve yerel planlama gündemlerini takip eder, güncel mesleki tartışmalara katkıda bulunur ve geleceğe yönelik öneriler geliştirir.
Geçmiş Dönemlere Ait Eğitim Planları