Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu : Tıbbi Tanıtım Ve Pazarlama

Program Genel Bilgileri
Eğitim Dili Türkçe
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) Dr. Öğr. Üyesi Özge ÖZCAN
Bologna Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özge ÖZCAN
Bologna Koordinatör Yrd. -Öğr. Gör. Nilüfer ÇEKEN ÖZBAY
Eğitim Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 30
Staj Durumu Var
Merkezi Sınav Puan Türü (ÖSYM) TYT
Programın ISCED Kodu 725
YÖK | ISCED
Programın Amacı
Programdan mezun olan öğrencilerimiz ilaç firmalarında, ecza depolarında, medikal firmalarda ve eczanelerde istihdam edilebilmekte ve mesleki yeterlilikleriyle pazarlama elemanı olarak çalışabilmektedirler.
Tarihçe
YÖK Genel Kurulunun 21.05.2009 tarihli toplantısında 08.07.2009 tarih ve 3197- 020340 sayılı karar ve 10.09.2009 tarihli toplantısında 23.09.2009 tarih ve 4759- 030589 sayılı karar gereğince 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında Kırklareli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programının açılmasına karar verilmiştir. Ek kontenjan ile 30 öğrenci alınmıştır.YÖK Genel Kurulunun 05.04.2012 tarihli toplantısında 20.04.2012 tarih ve 2690- 017775 sayılı karar gereğince 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama 2. Öğretim programının açılmasına karar verilmiştir. Bu dönemde 45 öğrenci ile eğitim öğretime başlanmıştır.
Kazanılan Derece
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Tibbi Mümessil alanında ön lisans diploması verilir. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama” alanında ÖNLİSANS diplomasına sahip olan öğrenciler Meslek Elemanı” unvanını alır.
Kabul Koşulları
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programımızı liselerden mezun olan öğrenciler de, YGS-6 puanı ile bu programı tercih edebilirler.
Üst Kademeye Geçiş
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programından mezun olan öğrencilerimiz, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile fakültelerin Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Pazarlama, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finans, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümlerine geçiş yapabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 2. sınıfın sonunda 40 işgünlük stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İstihdam Alanları / Regüle Edilmiş Meslekler
Mezunlar; ilaç firmalarında, ecza depolarında ve medikal firmalarda tıbbi mümessil, satış temsilcisi gibi unvanlarla görev alırlar. 14.10.2012 tarihinde yayınlanan “Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Hakkındaki Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”e göre bu programdan mezun olan öğrencilerimize; diplomalarını ibraz etmeleri halinde ayrıca bir değerlendirmeye tabi tutulmaksızın yeterlilik belgesi düzenlenmektedir. Ayrıca 4 yıl sonunda yenilenmesi gereken bu yeterlilik belgesinin, bu programdan mezun öğrenciler için yenilenmesine gerek bulunmamaktadır.
Diploma Eki
Diploma Eki, mezun olan tüm öğrencilerimize talep etmeleri halinde ücretsiz olarak verilmektedir.
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
SHM13101ANATOMİ VE FİZYOLOJİZorunlu4+08
TTP13101TİCARET HUKUKUZorunlu3+05
TTP16103TOPLAM KALİTE STRATEJİLERİZorunlu2+02
UNV13101TÜRK DİLİ-IZorunlu2+02
UNV13103ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-IZorunlu2+02
UNV13111TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIZorunlu1+12
UNV16109İNGİLİZCE-IZorunlu2+02
IYP13101GENEL İŞLETMEZorunlu4+07
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
UNV19101AKADEMİK TÜRKÇESeçmeli2+03
2. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TTP13106BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİZorunlu2+02
UNV16110İNGİLİZCE-IIZorunlu2+02
UNV13104ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-IIZorunlu2+02
UNV13102TÜRK DİLİ-IIZorunlu2+02
TTP20102TIBBİ TANITIM TEMSİLCİLİĞİ YÖNETİMİZorunlu3+05
TTP16108SUNUM TEKNİKLERİZorunlu2+02
TTP13104TÜKETİCİ DAVRANIŞI VE PAZARLAMA STRATEJİLERİZorunlu4+05
STAJ13001YAZ STAJI(20 İŞ GÜNÜ)Zorunlu0+04
MAT13154TİCARİ MATEMATİKZorunlu3+06
 Toplam AKTS30
3. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
PZR13251PAZARLAMA İLKELERİZorunlu3+06
TTP20203HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKZorunlu3+07
SHM13205HASTALIKLAR BİLGİSİZorunlu3+04
 Seçmeli DerslerSeçmeli2+02
 Seçmeli DerslerSeçmeli2+03
 Seçmeli DerslerSeçmeli3+04
 Seçmeli DerslerSeçmeli3+04
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
UNV13005ÇEVRE VE KORUMASeçmeli2+02
UNV13003MESLEK ETİĞİSeçmeli2+02
UNV13002İLK YARDIMSeçmeli2+02
UNV13001GİRİŞİMCİLİKSeçmeli2+02
TTP20209SAĞLIK İLETİŞİMİSeçmeli2+03
SHM13203SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİSeçmeli3+04
SHM13201BİYOİSTATİSTİKSeçmeli3+04
PZR13215PERAKENDE YÖNETİMİSeçmeli2+03
MYO13253MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİSeçmeli3+04
IYP13203YÖNETİM VE ORGANİZASYONSeçmeli3+04
4. Yarıyıl Ders Planı
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T+U+L AKTS
TTP13202İLAÇ PAZARI VE FİRMA DEĞERLENDİRMELERİZorunlu4+06
STAJ13002YAZ STAJI(20 İŞ GÜNÜ)Zorunlu0+04
SHM13204SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMAZorunlu2+02
PZR13206SATIŞ YÖNETİMİZorunlu3+04
 Seçmeli DerslerSeçmeli1+23
 Seçmeli DerslerSeçmeli2+03
 Seçmeli DerslerSeçmeli3+04
 Seçmeli DerslerSeçmeli3+04
 Toplam AKTS30
Seçmeli Dersler
MYO21202GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARISeçmeli1+24
TTP20212MARKA VE MARKA STRATEJİLERİSeçmeli3+04
TTP20210FARMAKOLOJİSeçmeli2+03
TTP20208İLAÇ TEKNOLOJİSİSeçmeli2+03
TTP20206BİYOMEDİKAL TEKNOLOJİSeçmeli1+23
MYO20258SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİSeçmeli1+23
MYO13254İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUSeçmeli3+04
IKY13252İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİSeçmeli3+04
Program Yeterlilikleri
  1. Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili bilgileri araştırmada ve meslektaşları ile iletişim kurmada bir yabancı dili (İngilizce) A2 düzeyinde etkili olarak kullanır.
  2. Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanındaki kavram kuram yaklaşım model teknik, terminoloji ve anatomi ile ilgili bilgileri açıklar/analiz eder.
  3. Tıbbi tanıtım ve pazarlama alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuk normları ve mesleki etik değerlerine bağlı iş ve hizmet üretir.
  4. Pazarlama ve satış tekniklerine ilişkin bilgi ve becerileri etkili olarak uygular.
  5. Tıbbi tanıtım ve pazarlama ile ilgili temel düzeyde farmakoloji ve ilaç pazarı, sağlık ve hastalıkla ilgili bilgileri açıklar/analiz eder.
  6. Etkili iletişim ve diksiyon becerilerini Kişisel satış, uygulamalı tıbbi satış ve prezantasyon(sunuş) tekniklerini alanında uygular.
  7. Temel ve ticari matematik alanındaki bilgileri tıbbi tanıtım ve pazarlama alanında etkili olarak uygular.
  8. Tıbbi tanıtım ve pazarlamaya yönelik uygulamalarda temel bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır.
Geçmiş Dönemlere Ait Eğitim Planları