Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| BFT18701 |
6 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
İkinci Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Dersin Amacı, Öğrencilerin araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinmesi ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği öğrencilerin, temel ekonometrik tekniklere ilişkin gerekli teorik altyapıyı sunmak ve öğrencilerin yüksek lisans müfredat programının bir parçası olan bağımsız araştırma yapmaya hazırlamaktır. Bu ders hesaplama yoğun yöntemler ağırlıklı olmak üzere ekonometride metodolojik konulara ilişkin ileri düzeyde temaları kapsamaktadır. |
| Dersin Ön Koşulları |
|
| Dersin Koordinatörü |
|
| Dersi Verenler |
|
| Dersin Yardımcıları |
|
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
|
| Notlar |
Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karasar, N. (2001). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı. http://sbe.baskent.edu.tr/akademik.pdf |
| Döküman |
- |
| Ödev |
|
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
5 |
70 |
| Ödevler |
2 |
15 |
30 |
| Ara Sınavlar |
1 |
35 |
35 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
45 |
45 |
| |
180 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Araştırmanın Tanımı, Araştırma Türleri |
|
|
| 2 |
Bilimsel Yazım Kuralları – Bilimde Etik |
|
|
| 3 |
Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır? |
|
|
| 4 |
Araştırma Teknikleri İle İlgili Temel Kavramlar Bilgisi |
|
|
| 5 |
Araştırma Konusuna Uygun Amaç, Önem, Varsayım, Sınırlılık Ve Tanımları Yazabilme |
|
|
| 6 |
Bilimsel Araştırmalarda Kaynak Türleri, Kaynak Kullanımı ve Kaynak Gösterimi |
|
|
| 7 |
Evren ve Örneklem, Örnekleme Yöntemleri Bilgisi |
|
|
| 8 |
Vize Haftası |
|
|
| 9 |
Veri Toplama Yöntemleri Bilgisi (Nitel ve Nicel Veri Toplama Yöntemleri) |
|
|
| 10 |
Araştırmada Elde Edilen Bulguları Yorumlayabilme |
|
|
| 11 |
Rapor Hazırlamada Araştırma Ve Dokümantasyon. |
|
|
| 12 |
Literatür Taraması ve Örnek Çalışmalar |
|
|
| 13 |
Yorum Tanımı Ve Nitelikleri. Araştırma Sonucuna Göre Öneriler Geliştirebilme |
|
|
| 14 |
Araştırma Raporunun Biçimsel Yapısı Ve Raporda Bulunması Gereken Bölümler. Dipnotlu Kaynak Gösterme. |
|
|
| 15 |
Final Sınavları |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Eleştirel Düşünme Becerisini edinmek Analitik Düşünme Becerisini edinmek Araştırma ve Değerlendirme becerisini edinmek Sunum ve İfade Becerisini edinmek Disiplinlerarası Çalışma becerisini edinmek Etik Bilimsel Davranış edinmek |
| 2 |
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır |
| 3 |
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir |
| 4 |
Öğrenciler, veri toplama ve analiz yöntemlerinden haberdar olacaklardır |
| 5 |
Öğrenciler, bulgularını nasıl ifade edecekleri hakkında bilgi edineceklerdir |
| 6 |
Öğrencilerin bulguların yorumlanması ve önerilerde bulunma hakkında bilgi edineceklerdir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek