Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| BFT18711 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
İkinci Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Davranışsal finans yaklaşımının öğrencilere öğretilmesidir. |
| Dersin İçeriği |
Yatırım kararı verme sürecinde kişilerin risk algıları ve tutumları, sezgisel kararları, ön yargıları, rasyonel ve irrasyonel davranışlarının karar verme sürecine etkileridir. |
| Dersin Ön Koşulları |
|
| Dersin Koordinatörü |
|
| Dersi Verenler |
|
| Dersin Yardımcıları |
|
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
|
| Notlar |
•Murat Kıyılar, Murat Akkaya, Davranışsal Finans, Literatür Yay. 2016.•Hatime Kamilçelebi, Beklenen Fayda ve Deneyimlenen Fayda: Gelir Artışı Üzerine Bir Araştırma, Ekin Yay. 2018.•Peter Diamond, Hannu Vartiainen, Davranışsal İktisat ve Davranışsal İktisadın Uygulamaları, (Ed. Hatime Kamilçelebi), Nobel Akademik Yay. 2016.•Nicholas Barberis, Richard Thaler, A Survey of Behavioral Finance (http://faculty.som.yale.edu/nicholasbarberis/ch18_6.pdf)•Kristine Erta, Stefan Hunt, Zanna Iscenko, Will Brambley. Applying behavioural economics at the Financial Conduct Authority, Occasional paper No. 1, 2013. (https://www.fca.org.uk/publication/occasional-papers/occasional-paper-1.pdf) |
| Döküman |
- |
| Ödev |
|
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 0 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 100 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
2 |
30 |
| Ödevler |
2 |
15 |
30 |
| Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
| |
160 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Davranışsal Finansın Ortaya Çıkışı |
|
|
| 2 |
Karar Verme Süreci |
|
|
| 3 |
Bireysel Farklılıklar ve Kişilik Oluşumu |
|
|
| 4 |
Öğrenme Süreci |
|
|
| 5 |
Algılama Süreci |
|
|
| 6 |
Tutumların Oluşumu |
|
|
| 7 |
İnanç ve Değerlerin Oluşumu Sürecindeki Eğilimler |
|
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
|
| 9 |
Tercihlerin Oluşumundaki Eğilimler |
|
|
| 10 |
Tercihlerin Oluşumundaki Eğilimler |
|
|
| 11 |
Risk Algısı |
|
|
| 12 |
Belirsizlikten Kaçınma |
|
|
| 13 |
Zihinsel Muhasebe |
|
|
| 14 |
Zihinsel Muhasebe |
|
|
| 15 |
Final Sınavı |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Finansal karar vermeye ilişkin tek bakış açısının rasyonel bir kriter olmadığını görmek |
| 2 |
Davranışların kararlar üzerindeki etkisini gözlemlemek |
| 3 |
Bireysel yatırımcıların az veya çok çeşitli davranışsal eğilimlerin etkisinde kalarak verdikleri kararları analiz etme |
| 4 |
Kendini tanıyarak çeşitli eğilimlerin etkisinde kalmadan finansal karar alma yeteneğini geliştirme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek