KURUMSAL İLETİŞİM

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
BYT23106 4 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, kurumsal iletişim süreçlerini anlamayı ve etkili bir şekilde yönetmeyi hedeflemektedir. Öğrencilere, kurum kültürü, kurumsal itibar, kurumsal imaj, kriz iletişimi gibi konularla ilgili teorik bilgi sağlamanın yanı sıra, pratik uygulamalarla da deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Ders kapsamında, kurumsal iletişim kavramları, stratejiler, iletişim araçları ve uygulamaları ele alınacaktır. Öğrenciler, kurumsal iletişim ile ilgili proje ve ödevler hazırlayarak bu alandaki pratik becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET FATİH ÇÖMLEKÇİ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi HALUK KESKİN
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Akıncı, B., Bat, M. (2013). Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları. Akyürek, R. (2005). Kurumsal İletişim Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
Notlar Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009.Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Dersin öğretim elemanı tarafından önerilen ek okumalar
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 20
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 2 20
Ödevler 1 13 13
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
  120 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Kurumsal İletişim Kavramı, Önemi ve Amaçları Anlatım Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
2 Kurumsal İletişim ile Temel İlgili Kavramlar Anlatım Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
3 Kurumsal İletişime Stratejik Bakış Anlatım, Tartışma Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
4 Kurumsal İletişimde Kullanılan Teknik ve Araçlar Anlatım, Vaka Analizleri Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
5 Kurum Kültürü ve Kimliği Anlatım, Tartışma Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
6 Kurumsal Tasarım ve Görsel Kimlik Anlatım, Tartışma, Vaka Analizleri Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
7 Kurumsal İtibar, Kurumsal İmaj ve Medya Yönetimi Anlatım, Tartışma, Vaka Analizleri Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
8 Ara sınav Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
9 Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi Anlatım, Tartışma, Vaka Analizleri Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
10 Kurumsal Reklamcılık ve Kurumsal Marka Anlatım, Tartışma Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
11 Kriz İletişimi, Finansal İletişim, Spor İletişimi Anlatım, Tartışma Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
12 Etkinlik Yönetimi Anlatım, Soru-Cevap Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
13 Kurumsal İletişim Proje Sunumları-1 Grup Çalışmaları, Tartışma Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
14 Kurumsal İletişim Proje Sunumları-2 Grup Çalışmaları, Tartışma Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
15 Kurumsal İletişim Proje Sunumları-3 Grup Çalışmaları, Tartışma Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.
16 Final Sınavı Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Basım Yayım, 2009. Okay, Ayla Kurum Kimliği, MediaCat Kitapları, 2005.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Kurumsal İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar ve ilişkilerini analiz eder.
2 Stratejik kurumsal iletişim yönetimi süreçlerini ve uygulama aşamalarını analiz eder.
3 Kurum kültürünü, kimliğini ve imajını analiz eder, bu unsurların organizasyonel iletişim üzerindeki etkilerini değerlendirir.
4 Çeşitli kurumların Kurumsal İletişim uygulamalarını analiz eder.
5 Kurumsal iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanarak, iletişim stratejilerini geliştirir ve uygular.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 423323223221
Ö2 443453334231
Ö3 434534333331
Ö4 454443333231
Ö5 433453333231

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek