Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
CEI15712 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Modern yönetim düşüncesinin dayandığı temel ilkeleri ve uygulamadaki yerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği |
Yönetimin temel kavramları, yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişimi, klasik yönetim düşüncesi ve yetersizlikleri, neo-klasik yönetim düşüncesi ve yetersizlikleri, modern yönetim düşüncesinin doğuşu ve tarihsel gelişimi, modern yönetim biçiminin dayandığı temel ilkeler, post-modern yönetim düşüncesinin çeşitli yansımaları incelenecektir. |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Doç.Dr. RAMAZAN TİYEK |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
|
Notlar |
Demet Gürüz ve Emet Gürel, Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayınları, Ankara, 2006.Aşkın Keser (Editör), Çalışma Yaşamında Dönüşümler, Nobel Yayınları Ankara, 2005 |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 10 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
3
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
2 |
30 |
Ödevler |
2 |
20 |
40 |
Ara Sınavlar |
1 |
35 |
35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
150 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Yönetimin Temel Kavramları |
|
|
2 |
Yönetim Biliminin Doğuşu Ve Tarihsel Gelişimi |
|
|
3 |
Klasik Yönetim Düşüncesi |
|
|
4 |
Klasik Yönetim Düşüncesi’nin Yetersizlikleri |
|
|
5 |
Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi |
|
|
6 |
Neo-Klasik Yönetim Düşüncesinin Yetersizlikleri |
|
|
7 |
Modern Yönetim Düşüncesinin Doğuşu, Tarihsel Gelişimi |
|
|
8 |
ara sınav |
|
|
9 |
Neo-Klasik Ve Modern Yönetim Düşüncelerinin Kıyaslanması |
|
|
10 |
Modern Yönetim Düşüncesinin Dayandığı Temel İlkeler |
|
|
11 |
Sistem ve Durumsallık Yaklaşımları |
|
|
12 |
Post-modern Yönetim Düşüncesi: Toplam Kalite Yönetimi |
|
|
13 |
Post-modern Yönetim Düşüncesi: Küçülme ve Yeniden Yapılanma |
|
|
14 |
Post-modern Yönetim Düşüncesi: Yalın Yönetim ve Benchmarking |
|
|
15 |
Final |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Yönetim teorilerini değerlendirebilme |
2 |
Yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilme |
3 |
Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilme |
4 |
Yeni teknolojilerin yarattığı toplumsal etkileri ve çalışma hayatına yönelik sonuçları kavrayabilme |
5 |
Bilgi teknolojilerinin ekonomik ve emek örgütlenmesinde yarattığı dönüşümleri ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek