Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
CEI15714 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
AB´nin sosyal politika anlayışı ve uygulamaları doğrultusunda Türkiye´nin mevcut durumunu değerlendirmek ve nasıl geliştirilebileceğine ilişkin çözüm stratejileri üretmek |
Dersin İçeriği |
AB´de sosyal politikanın kökenleri, Sosyal Avrupa Modeli, AB-Türkiye ilişkilerinin sosyal politika boyutu |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Umut YERTÜM |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Umut YERTÜM |
Dersin Yardımcıları |
Dr. Öğr. Üyesi Umut YERTÜM |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
|
Notlar |
ÇELİK Aziz, (2008), AB Sosyal Politikası Uyum Sürecinin Uyumsuz Alanı, Kitap Yayınevi, İstanbul. Güncel Makaleler |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 30 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 10 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
0
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
1 |
15 |
Ödevler |
2 |
30 |
60 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
150 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
AB kuruluş tarihçesi ve genişlemesi |
|
|
2 |
AB´nin karar alma, yürütme, yargı ve finans organları |
|
|
3 |
AB´nin danışma organları, karar alma süreci ve AB müktesebatı |
|
|
4 |
AB sosyal politikasının tarihsel kökenleri (1970´lere kadar olan dönem) |
|
|
5 |
AB sosyal politikasının tarihsel kökenleri (1970´lerden sonraki dönem) |
|
|
6 |
AB Anayasa Taslağı ve Lizbon Antlaşmasında Sosyal Politika ve AB´de ortak bir sosyal politikadan söz edilebilir mi? tartışması |
|
|
7 |
AB´de İstihdam Politikaları |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
AB Çalışma Hayatında Kadın-Erkek Eşitliği |
|
|
10 |
AB´de Sosyal Dışlanma ve Yoksulluk |
|
|
11 |
AB´de Sosyal Diyalog |
|
|
12 |
Türkiye-AB İlişkileri (Geçmişten Günümüze) |
|
|
13 |
Müzakere Çerçeve Belgeleri ve AB Sosyal Politkasının Türkiye Sosyal Politikasına yansımaları |
|
|
14 |
Son İlerleme Raporu´nda Sosyal Politika ve İstihdam Faslı |
|
|
15 |
final |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Genel olarak AB´nin kuruluş tarihçesi ve kuruluş nedenleri üzerinde bilgi sahibi olabilme |
2 |
Ekonomik ve sosyal bütünleşmenin ötesinde AB´nin sosyal bütünleşme sürecinin kökenlerini öğrenebilme |
3 |
AB´de sosyal politikaların bütünleşmedeki rolünün önemini anlayabilme |
4 |
Ekonomik ve sosyal bütünleşmenin ötesinde AB´nin sosyal bütünleşme sürecinin ve evrimi hakkında detaylı bilgi birikimini elde edebilme |
5 |
Türkiye-AB ilişkilerinin sosyal politikalar boyutu irdelenir ve bu bağlamda eleştirel bakış açısı kazanarak eksiklikler ve aksaklıkları analiz edebilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek