Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| CEI15715 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı İş gücü piyalarının son durumunun ve uygulanan istihdam hareketlerinindeğerlendirilmesi |
| Dersin İçeriği |
Emek ve istihdam ile ilgili kavramların açıklanması, istihdam teorileri, AB istihdam politikları, Türkiye’de istihdam politikaları, bilgi toplumu ve emeğin yeni durumu, küreselleşme sürecinde emek mobilitesi, işsizlik kavramı ve boyutları, işsizliği önlemeye yönelik aktif ve pasif işgücü piyasası politikaları, işsizlikle mücadelede sendikaların rolü konuları incelenecektir |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Ramazan Tiyek |
| Dersi Verenler |
Doç. Dr. Umut YERTÜM |
| Dersin Yardımcıları |
Doç. Dr. Umut YERTÜM |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Aziz Çelik, (2010). Neoklasik teori çerçevesinde işgücü piyasası analizi. Çalışma ve Toplum., Durgun, A. (2006). Türkiye’de işsizlik sorunu ve istihdam politikaları. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi., Koçak, O. (2012). Aktif işgücü politikalarının etkinliği: Türkiye örneği. Çalışma ve Toplum., Buğra, A. & Savaşkan, O. (2014). Türkiye’de sosyal politikaların dönüşümü. İstanbul: İletişim Yayınları. |
| Notlar |
Recep Varçın,İstidam ve İş gücü politikaları ,Siyasal Kitapevi |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
3 |
45 |
| Ödevler |
1 |
15 |
15 |
| Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
| |
165 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Emek ve İstihdam Kavramaları |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 2 |
İstihdam Politikasının Temel Kavramları |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 3 |
İstihdam Teorileri |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 4 |
AB İstihdam Politikaları |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 5 |
Türkiye’de İstihdam Politikaları |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 6 |
Bilgi Toplumu Kavramı ve Emeğin Aldığı Yeni Biçim |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 7 |
Emek Piyasası Türleri |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 8 |
Ara Sınav |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 9 |
Emek Mobilitesi |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 10 |
İşsizlik Kavramı |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 11 |
İşsizliği Önlemeye Yönelik Aktif ve Pasif İstihdam Politikaları |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 12 |
Yeni Dünya Düzeninde Sendikaların Yeri |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 13 |
İşsizlikle Mücadelede Sendikaların Rolü |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 14 |
Genel Değerlendirme |
Tartışma ve Problem ÇözmeTartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 15 |
Tartışma |
Tartışma ve Problem Çözme |
Haftanın makalesi |
| 16 |
Final sınavı |
Dersin hocasıyla makale hazırlamak |
Haftanın makalesi |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Emek ve istihdam ile ilgili kavramları açıklayabilme. |
| 2 |
AB istihdam politikalarını analiz edebilme. |
| 3 |
Bilgi toplumunun doğuşunu analiz edebilme. |
| 4 |
Küreselleşen dünyada değişen istihdam piyasalarını inceleyebilme. |
| 5 |
İşsizlikle mücadele yöntemlerini öğrenebilme. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
|
Ö1 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Ö2 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Ö3 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Ö4 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Ö5 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek