BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ,ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
CGY20701 6 4+0 4 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Araştırma yöntem ve tekniklerini, temel istatistiksel kavramları ve yöntemleri, sağlık alanına özel örnek ve uygulamalarla öğrenciye öğretmek, kendi alanındaki literatürü istatistiksel açıdan anlamasını ve değerlendirmesini sağlamak, araştırma planlama, uygulama analiz ve yorum becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Bioistatistik Giriş, Veri Kaynakları ve Verilerin Sınıflandırılması; Verilerin Tablo ve Grafikle Sunumu; Örnekleme ve Örneklem Büyüklüğü Hesaplama; Bioistatistik Yöntemlerin Sınıflandırması ve Tanımlayıcı Ölçütler; Olasılık ve Kuramsal Dağılımlar; Önemlilik Testlerine Giriş ve Önemlilik Testleri; Araştırmanın Temel İlkeleri;Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar; Olgu-kontrol ve Kohort Araştırmaları; Deneysel Araştırmalar; Metodolojik Araştırmalar; Araştırma Planlama; SPSS Uygulama.
Dersin Ön Koşulları YOK
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ayşe Fulya MANER
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Arzu AKAR GENÇER
Dersin Yardımcıları Araş. Gör. Emrullah Can YAVUZ
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Bilimsel Araştırma Süreçleri Yöntem Teknik ve Etiğe Giriş-El Kitabı Grafiker Yayınları
Notlar 1)Aksakoğlu G., Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri, Üçüncü yazım, Meta Basım Matbaacılık, ISBN: 978-975-441-395-3, İzmir, 2013.2)Principles of Epidemiology, An Introduction to Applied Epidemiology and Biostatistics, Third edition, U.S. Department Of Health And Human Services Public Health Service, Centers for Disease Control and Prevention (CDC),Office of Workforce and Career Development SELF-STUDY Course SS1978, 2006, 2012.3)Güler Ç., Akın L., Halk Sağlığı Temel Bilgiler Kitabı, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Genişletilmiş 2. Baskı,Ankara, 2012. 4)Dişçi R., Temel Ve Klinik Bioistatistik, İstanbul Tıp Kitabevi, Yenilenmiş 2. Baskı, İstanbul, 2012.5)Tezcan S., Epidemiyoloji Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Hacettepe Halk sağlığı Vakfı, Yayın No: 92/1, Ankara, 1992.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -Epidemiyoloji Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi, Hacettepe Halk sağlığı Vakfı, Yayın No: 92/1, Ankara, 1992.
Ödev Rapor teslimi

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 20
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 10
Alan Bilgisi% 70
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 10
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 14 196
Sınıf Dışı Ç. Süresi 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
  199 | AKTS Kredisi : 7

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Bioistatistik Giriş Kaynak tarama Kaynak kitaplar
2 Araştırma nedir? Neden gereklidir? Kaynak tarama Kaynak kitaplar
3 Örnekleme ve Örneklem Büyüklüğü Hesaplama Kaynak tarama Kaynak kitaplar
4 Nicel araştırma ve türleri Kaynak tarama Kaynak kitaplar
5 Nitel araştırma türleri Kaynak tarama Kaynak kitaplar
6 Literatür tarama Kaynak tarama Kaynak kitaplar
7 Araştırmanın Temel İlkeleri Kaynak tarama Kaynak kitaplar
8 Ara Sınav Kaynak tarama Kaynak kitaplar
9 Araştırma Yöntemleri: Olgu-kontrol ve Kohort Araştırmaları Kaynak tarama Kaynak kitaplar
10 Araştırma Yöntemleri: Deneysel Araştırmalar Kaynak tarama Kaynak kitaplar
11 Araştırma Yöntemleri: Metodolojik Araştırmalar Kaynak tarama Kaynak kitaplar
12 Araştırma Planlama Kaynak tarama Kaynak kitaplar
13 Veri analiz yöntemleri Kaynak tarama Kaynak kitaplar
14 Araştırma Planlama Kaynak tarama Kaynak kitaplar
15 Araştırma Planlama Kaynak tarama

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Araştırma sürecini öğrebilme
2 Araştırma planlayabilme ve uygulayabilme
3 Araştırma analizi yapabilme
4 Yürütülen araştırmaları eleştirel olarak yorumlayabilme
5 Araştırmalarda kullanılan analiz yöntemlerini öğrenebilme
6 Nitel araştırmaları bilir, yorumlayabilme
7 Nicel araştırmayı bilme, yorumlayabilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 555555555555555
Ö2 555555555555555
Ö3 555555555555555
Ö4 555555555555555
Ö5 555555555555555
Ö6 555555555555555
Ö7 555555555555555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek