GELİŞİMSEL TANI VE DEĞERLENDİRME

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
CGY20706 6 4+0 4 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste, çocukların gelişimsel özelliklerini anlamak icin gerekli değerlendirme yöntemlerini içselleştirmek, değerlendirme yöntemlerini öğrenip çeşitlendirmek, eğitimsel ve gelişimsel temel gereksinimlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik analitik ve kanıt temelli bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği Değerlendirme tanımı, özellikleri, uygulaması; Değerlendirme envanterleri, tanımı, uygulaması, sosyometriler, tanımı ve uygulaması; İnformal testler, tanımı, çeşitleri, beceri ve yerleştirme testleri, Standardize testler, tanımı, uygulaması çeşitleri, Tarama testleri, Gelişimsel testler, zeka testleri ve hazırlık testleri; Standardize test örnekleri, Eğitim programı temelli değerlendirme ve iş beceri analizi; Değerlendirme araçlarının kullanılması hakkında fikirler, değerlendirme metodlarını seçme ve kullanma, Alternatif değerlendirme yöntemleri.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü -Prof. Dr. Ayşe Fulya MANER
Dersi Verenler Dr. Öğr.Üyesi Elifcan CESUR
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Anlar, B.,Serdaroğlu, A., & Yakut, A.(2008). Gelişimsel Çocuk Nörolojisi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi. Yıldız Bıçakçı, M. (2018). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim I (0-36 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.) Ankara: Anı.Ekşi, A. (Ed.) (2011). Ben Hasta Değilim. Ankara:Nobel Tıp.Öztürk Ertem, İ. (Ed.) (2005). Gelişimsel Pediatri. Çocuk Hastalıkları Araştırma Vakfı.Anlı, İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. Ankara: Nobel Tıp.Ayoğlu, F., & Özda, M.S. (2015). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. Ankara: NobelYılmaz, Y. (Ed.) (2018). Nörolojik Olarak Riskli Bebek. İstanbul:HayyKitap
Notlar Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 100
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 30
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 8 112
Ödevler 4 6 24
Ara Sınavlar 3 3 9
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
  190 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Değerlendirme tanımı, sağladığı yararlar ilke ve amaçlar. Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
2 Değerlendirme çeşitleri, değerlendirmenin ön şartları, tarama değerlendirme Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
3 Eğitim izlemeye ve bilgi toplamaya yönelik değerlendirme Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
4 Tanısal değerlendirme, program ölçümü ve sorumluluk değerlendirmesi. Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
5 Değerlendirmeyi planlama, değerlendirme yöntemleri, değerlendirme envanteri ve sosyometri Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
6 Değerlendirmeyi planlama, değerlendirme yöntemleri, değerlendirme envanteri ve sosyometri Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
7 İnformal testler, standardize testler Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
8 Ara Sınav Ara sınav Ara Sınav
9 Standardize test örnekleri Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
10 Alternatif değerlendirme yöntemleri, performans temelli değerlendirme Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
11 Alternatif değerlendirme yöntemleri, oyun temelli değerlendirme Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
12 Fonksiyonel değerlendirme Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
13 Raporlama Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
14 Etik konular Anlatım ve tartışma Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
15 Genel Tekrar Değerlendirme Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Gelişimin Değerlendirilmesi. Erken çocukluk döneminde gelişim II (37-72 Ay) içinde (Ed: Köksal Akyol A.). Ankara: Anı.
16 Final Sınavı Final sınavı Final sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Gelişimsel tanımlamanın tanımı açıklar
2 Gelişimsel tanımlamanın önemini açıklar
3 Standardize testlerin tanımı ve çeşitlerini bilir, uygular ve çıkan sonuçları yorumlar
4 Değerlendirme envanterleri ve çeşitlerini bilir, uygular ve kanıta dayalı sonuçları yorumlar
5 0-18 yaş çocukların gelişimsel değerlendirmeleri için uygun metodları seçer, kullanılır ve yorumlar

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 555555555555555
Ö2 555555555555555
Ö3 555555555555555
Ö4 555555555555555
Ö5 555555555555555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek