Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
CGY20710 |
6 |
2+0 |
2 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin; 0-18 yaş grubundaki çocukların sosyal-duygusal, bilişsel, motor, dil ve özbakım alanlarında gelişimlerini değerlendirmeye yönelik araçları tanıma ve kullanma, gelişimsel gereksinimleri tespit etme, gelişim raporu yazma, gelişim destek programı planlama, gelişimi destekleyici öneriler geliştirme, gelişimsel izlem-takip yapma ve raporlaştırma becerisi kazanmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği |
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik geliştirilmiş gelişim değerlendirme araçları, gelişim değerlendirme stratejileri, gelişim değerlendirme raporu yazımı, gelişimsel destek programı planlama, gelişimsel öneri verme, alan uygulaması. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
-Dr. Öğr. Üyesi Elifcan CESUR |
Dersi Verenler |
Dr.Öğr. Üyesi Elifcan CESUR |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Öztürk Ertem, İ. (Ed.) (2005). Gelişimsel Pediatri. Çocuk Hastalıkları Araştırma Vakfı.Anlı, İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. Ankara: Nobel Tıp.Ayoğlu, F., & Özda, M.S. (2015). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. Ankara: Nobel |
Notlar |
Ekşi, A. (Ed.) (2011). Ben Hasta Değilim. Ankara:Nobel Tıp. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
Makale |
Ödev |
Rapor teslimi |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 100 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 20 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 30 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
4 |
1 |
4 |
Ara Sınavlar |
3 |
3 |
9 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
111 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Çocuk ve Ailenin Hastane Yaşantısına Hazırlanması |
|
|
2 |
Hastanede Yatan Çocuk ve Ailesine Yönelik Tanı ve Tedavi Sürecinde Psikolojik Destek |
|
|
3 |
Hastanede Çocuğa Yönelik Yatakbaşı Destek Uygulamaları ve Eğitsel Denemeler/Uygulamalar |
|
|
4 |
Hastanede Çocuğun Gelişimsel Desteklenmesi ve Bu Süreçte Ailenin Güçlendirilmesi |
|
|
5 |
Palyatif Bakım Gören Çocuğa ve Ailesine Yönelik Psikososyal Yaklaşım |
|
|
6 |
Okul Öncesi ve Okul Çağındaki Çocuklar için Değerlendirme Vaka Çalışmaları |
|
|
7 |
Ergenlikten Yetişkinliğe Değerlendirme Vaka Çalışmaları |
|
|
8 |
Vize |
|
|
9 |
Ergenlikten Yetişkinliğe Planlama Odaklı Vaka Çalışmaları |
|
|
10 |
Okul Öncesinden Okul Çağına Kadar Çocuklar İçin Uygulama Temelli Vaka Çalışmaları |
|
|
11 |
Ergenlikten Yetişkinliğe Uygulama Temelli Vaka Çalışmaları |
|
|
12 |
Okul Öncesi ve Okul Çağındaki Çocuklar için Değerlendirme Merkezli Örnek Olaylar |
|
|
13 |
Ergenlikten Yetişkinliğe Değerlendirme Merkezli Vaka Çalışmaları |
|
|
14 |
Okul Öncesi-Okul Çağı Araştırma ve Etik Çevresinde Oluşturulan Vaka Çalışmaları |
|
|
15 |
Ergenlikten Yetişkinliğe Araştırma ve Etik Çevresinde İnşa Edilen Vaka Çalışmaları |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Gelişimsel tanımlamanın tanımı açıklar |
2 |
Standardize testlerin tanımı ve çeşitlerini bilir, uygular ve çıkan sonuçları yorumlar |
3 |
0-18 yaş çocukların gelişimsel değerlendirmeleri için uygun metodları seçer, kullanılır ve yorumlar |
4 |
Çeşitli vakaları analiz eder, yorumlar, müdahale planı oluşturur |
5 |
Meslek etiği kurallarınma uygun çalışır |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek