ÇOCUK GELİŞİMİNDE KLİNİK UYGULAMALAR

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
CGY20710 6 2+0 2 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin; 0-18 yaş grubundaki çocukların sosyal-duygusal, bilişsel, motor, dil ve özbakım alanlarında gelişimlerini değerlendirmeye yönelik araçları tanıma ve kullanma, gelişimsel gereksinimleri tespit etme, gelişim raporu yazma, gelişim destek programı planlama, gelişimi destekleyici öneriler geliştirme, gelişimsel izlem-takip yapma ve raporlaştırma becerisi kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik geliştirilmiş gelişim değerlendirme araçları, gelişim değerlendirme stratejileri, gelişim değerlendirme raporu yazımı, gelişimsel destek programı planlama, gelişimsel öneri verme, alan uygulaması.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü -Prof. Dr. Ayşe Fulya MANER
Dersi Verenler Dr.Öğr. Üyesi Elifcan CESUR
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Öztürk Ertem, İ. (Ed.) (2005). Gelişimsel Pediatri. Çocuk Hastalıkları Araştırma Vakfı.Anlı, İ. (2015). Klinik Psikolojide Görüşme Becerileri. Ankara: Nobel Tıp.Ayoğlu, F., & Özda, M.S. (2015). Klinik Psikolojide Bebek, Çocuk ve Ergen Vakalarda İlk Görüşmeler. Ankara: Nobel
Notlar Ekşi, A. (Ed.) (2011). Ben Hasta Değilim. Ankara:Nobel Tıp.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Makale
Ödev Rapor teslimi

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 100
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 1 % 30
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 8 112
Ödevler 4 4 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
  174 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Çocuk ve Ailenin Hastane Yaşantısına Hazırlanması Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
2 Hastanede Yatan Çocuk ve Ailesine Yönelik Tanı ve Tedavi Sürecinde Psikolojik Destek Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
3 Hastanede Çocuğa Yönelik Yatakbaşı Destek Uygulamaları ve Eğitsel Denemeler/Uygulamalar Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
4 Hastanede Çocuğun Gelişimsel Desteklenmesi ve Bu Süreçte Ailenin Güçlendirilmesi Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
5 Palyatif Bakım Gören Çocuğa ve Ailesine Yönelik Psikososyal Yaklaşım Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
6 Okul Öncesi ve Okul Çağındaki Çocuklar için Değerlendirme Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
7 Ergenlikten Yetişkinliğe Değerlendirme Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
8 Vize Vize Vize
9 Ergenlikten Yetişkinliğe Planlama Odaklı Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
10 Okul Öncesinden Okul Çağına Kadar Çocuklar İçin Uygulama Temelli Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
11 Ergenlikten Yetişkinliğe Uygulama Temelli Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
12 Okul Öncesi ve Okul Çağındaki Çocuklar için Değerlendirme Merkezli Örnek Olaylar Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
13 Ergenlikten Yetişkinliğe Değerlendirme Merkezli Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
14 Okul Öncesi-Okul Çağı Araştırma ve Etik Çevresinde Oluşturulan Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
15 Ergenlikten Yetişkinliğe Araştırma ve Etik Çevresinde İnşa Edilen Vaka Çalışmaları Anlatım ve tartışma Gelişimsel Değerlendirme Nörogelişimsel Bozukluklarda Teori, Pratik ve Uygulama (Meltem Yazıcı, Mintaze Kerem Günel)
16 Final Sınavı Final sınavı Final sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Gelişimsel tanımlamanın tanımı açıklar
2 Standardize testlerin tanımı ve çeşitlerini bilir, uygular ve çıkan sonuçları yorumlar
3 0-18 yaş çocukların gelişimsel değerlendirmeleri için uygun metodları seçer, kullanılır ve yorumlar
4 Çeşitli vakaları analiz eder, yorumlar, müdahale planı oluşturur
5 Meslek etiği kurallarınma uygun çalışır

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 555555555555555
Ö2 555555555555555
Ö3 555555555555555
Ö4 555555555555555
Ö5 555555555555555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek