ÇOCUK KATILIMI VE KATILIM ODAKLI ARAŞTIRMALAR PLANLAMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
CGY20723 6 2+0 2 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı -Katılımcı Çocuk Anlayışına Uygun Araştırmalar Planlayabilmek
Dersin İçeriği -Çocuğa ve çocukluğa bakışta sosyolojik, tarihsel, kültürel ve disiplinler arası bağlam; gelişimsel çalışmalarda çocuğa bakış, çocukluğa ilişkin inançlar, tipolojiler, yurttaş/ katılımcı çocuk anlayışı, evde, okulda, toplumsal yaşamda çocukluğa bakış ve katılımcı çocuk anlayışını, araştırmalarda katılımcı çocuk anlayışına ilişkin bakış açısı geliştirilmesi
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü -Prof. Dr. Ayşe Fulya MANER
Dersi Verenler -Dr. Öğrt. Üyesi Pelin PEKİNCE
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
Notlar -Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -Makale sunumları

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 10
Eğitim Bilimleri% 30
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 60
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 0
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 40
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 10 140
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
  180 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
2 Çocuk Hakları Perspektifinden Çocuğun Katılım Hakkı Anlatım ve tartışma -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
3 Birleşmiş̧ Milletler Çocuk Hakları Komitesi, Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Genel Yorum No:12, Çocuğun Katılım Hakkı İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
4 Birleşmiş̧ Milletler Çocuk Hakları Komitesi, Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Genel Yorum No: 12 Kapsamında Katılımın Nitelikleri İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
5 Çocuk Katılımı Modelleri İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
6 Hart’ın Katılım Merdiveni Modeli, Bir Araştırmacı Olarak Katılım Anlayışını Benimsemek İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
7 Katılım Odaklı Araştırmalarda Etik İlkeler İlgili makalelerin okunması
8 Ara Sınav İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
9 Katılımcı Anlayışa Yönelik Örnek Uygulamalar- Erken Çocukluk Dönemi İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
10 Katılımcı Anlayışa Yönelik Örnek Uygulamalar- İlk ve Orta Çocukluk Dönemi İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
11 Katılımcı Anlayışa Yönelik Örnek Uygulamalar- Ergenlik Dönemi İlgili makalelerin okunması -- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.
12 Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu İlgili makalelerin okunması ve sunumu -Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49.
13 Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu İlgili makalelerin okunması ve sunumu -Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49.
14 Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu İlgili makalelerin okunması ve sunumu -Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49.
15 Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu İlgili makalelerin okunması ve sunumu -Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49.
16 Final sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Çocuk katılımını açıklar
2 Farklı ortamlarda çocuk katılımına ilişkin uygulamalar planlar
3 Farklı ortamlarda katılım odaklı uygulamalar gerçekleştirir
4 Katılım odaklı araştırmalar planlar
5 Katılım odaklı araştırmalar uygular

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Ö1 344355545434543
Ö2 544543444544444
Ö3 444434555544454
Ö4 544444455544454
Ö5 454443555544444

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek