Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
2 |
Çocuk Hakları Perspektifinden Çocuğun Katılım Hakkı |
Anlatım ve tartışma |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
3 |
Birleşmiş̧ Milletler Çocuk Hakları Komitesi, Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Genel Yorum No:12, Çocuğun Katılım Hakkı |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
4 |
Birleşmiş̧ Milletler Çocuk Hakları Komitesi, Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Genel Yorum No: 12 Kapsamında Katılımın Nitelikleri |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
5 |
Çocuk Katılımı Modelleri |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
6 |
Hart’ın Katılım Merdiveni Modeli, Bir Araştırmacı Olarak Katılım Anlayışını Benimsemek |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
7 |
Katılım Odaklı Araştırmalarda Etik İlkeler |
İlgili makalelerin okunması |
|
8 |
Ara Sınav |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
9 |
Katılımcı Anlayışa Yönelik Örnek Uygulamalar- Erken Çocukluk Dönemi |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
10 |
Katılımcı Anlayışa Yönelik Örnek Uygulamalar- İlk ve Orta Çocukluk Dönemi |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
11 |
Katılımcı Anlayışa Yönelik Örnek Uygulamalar- Ergenlik Dönemi |
İlgili makalelerin okunması |
-- Avcı, N., & Pekince, P. (2018). Çocukların çocukluğa bakış açıları. Eğitim ve Bilim, 43(196).- Holt, J. (2000). Çocukluktan Kaçış (çev. S. Yılancı ve C. Aksoy). İstanbul: Beyaz Yayınları.- Hart, R. A. (2016). Çocukların katılımı. (T. Şener Kılınç, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
12 |
Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu |
İlgili makalelerin okunması ve sunumu |
-Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49. |
13 |
Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu |
İlgili makalelerin okunması ve sunumu |
-Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49. |
14 |
Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu |
İlgili makalelerin okunması ve sunumu |
-Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49. |
15 |
Katılım Odaklı Araştırmalar-Makale Sunumu |
İlgili makalelerin okunması ve sunumu |
-Kangas, J., Ojala, M., & Venninen, T. (2015). Children’s self-regulation in the context of participatory pedagogy in early childhood education. Early Education and Development, 26(5-6), 847-870.-Kangas, J., Venninen, T., & Ojala, M. (2016). Educators perceptions of facilitating childrens participation in early childhood education. Australasian Journal of Early Childhood, 41(2), 85-94.-Kanyal, M. (2014). Childrens Rights 0-8: Promoting participation in education and care. Routledge: New York. -Koran, N., & Avcı, N. (2017). Perceptions of prospective pre-school teachers regarding childrens right to participate in classroom activities. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(3), 1035–1059.-Mason, J. (2005). Participation: count me in!: involving children and young people in research.-Pekince, P. & Avcı, N. (2018). Children’s perspective on the right of self-determination. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 431-439. -Sinclair, R. (2004). Participation in practice: Making it meaningful, effective and sustainable. Children & Society, 18(2), 106-118.-Sorin, R. S. (2005). Images of childhood: Perception and practice in early childhood education. Canadian Children, 30, 4-8.-Theobald, M., Danby, S., & Ailwood, J. (2011). Child participation in the early years: Challenges for education. Australasian Journal of Early Childhood, 36(3), 19-26.-Thomas, N. (2007). Towards a theory of childrens participation. The International Journal of Childrens Rights, 15(2), 199-218.-Venninen, T., & Leinonen, J. (2013). Developing children’s participation through research and reflective practices. Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 7(1), 31-49. |
16 |
Final sınavı |
|
|
|