Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Sibirya Türkleriyle ilgili yerli ve yabancı bibliyografyanın tanıtılıp değerlendirilmesi |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
2 |
Sibirya’nın coğrafi ve etnik yapısı hakkında genel bilgi |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
3 |
Sibirya Türkleri hakkında bilgi |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
4 |
Sibirya Türklerinin inanç yapısı: Şamanizm |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
5 |
Sibirya Türklerinde Destan anlatma geleneği |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
6 |
Sibirya Türklerinin destancılık geleneğinin Türkiye’deki Âşıklık geleneği ile mukayesesi |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
7 |
Sibirya Türklerinde masal anlatma geleneği |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
8 |
Sibirya Türk masallarıyla Anadolu masallarının motif ve tip yapısının karşılaştırılması: Tas/Tastarakay tipi ve keloğlan örneği |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
9 |
Ara Sınav |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
10 |
Sibirya Türklerinde yeni yıl bayramları: Isıah, Cılgayak, Çaga bayram ve bunların Nevruz’la karşılaştırılması |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
11 |
Kült kavramı ve Sibirya Türklerindeki dağ kültü |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
12 |
Sibirya Türklerinde ateşle ilgili inanma, ritüel ve pratiklerin Anadolu ile karşılaştırılması |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
13 |
Belge/belgeçi, tölgü/tölgüçü ve ırım/ırımçı kavramlarından hareketle Sibirya Türklerinin halk inançlarının karşılaştırılması |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
14 |
Sibirya Türklerinde bayramlar ve festivaller: El-Oyın örneği |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
15 |
Yıl sonu sınavı |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. |
|