KARŞILAŞTIRMALI SİBİRYA TÜRK FOLKLORU

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
CTL14428 4 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kuzey-doğu Sibirya Türklerinin sözlü edebî gelenekleri içinde terminoloji, sözlü edebiyatın kaynakları, Kuzey-doğu Sibirya Türk halk edebiyatının türleri ve ürünler bu dersin esas konularıdır. Özellikle destan türü üzerinde ciddi olarak durulur. Kuzey-doğu Sibirya Türk sözlü edebiyatının ürünlerinden örnekler okutulur.
Dersin İçeriği Sibirya'da yaşayan Türk boylarının karşılaştırmalı halk edebiyatı metinleri, gelenekleri, görenekleri, törenleri, halk inançları
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Verenler -
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar İ.V. Puhov, Yakut Kahramanlık Destanı Olonho Genel Tipler, Kömen Yayınları, Konya 2015
Notlar Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor i Literatura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969). Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Killi, G., (2001). “Altın Ergek Destanı II: Altay Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.III, Güz 2001, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 107-128. Jirmunskiy, V. M.,(1974). Tyurkskiy Geroiçeskiy Epos. Leningrad. Radloff, W., (1994), Sibiryadan, (Çev. A. Temir), İstanbul. Radloff, W., (1866). Proben der Volkslitteratur der Türkischen Stämme Süd-sibiriens, Gesammelt und Übersetzt, 1. Theil: Die Dialecte des Eigentlichen Altai; Der Alteier, Teleuten, Lebed-Tataren, Schoren und Sojonen, Sankt-Peterburg 1866. Radloff, W., (1868). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı V. V. Radlovım, ç.II, S. Peterburg.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 0
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 100
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 3 45
Ödevler 8 2 16
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
  112 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Sibirya Türkleriyle ilgili yerli ve yabancı bibliyografyanın tanıtılıp değerlendirilmesi Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
2 Sibirya’nın coğrafi ve etnik yapısı hakkında genel bilgi Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
3 Sibirya Türkleri hakkında bilgi Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
4 Sibirya Türklerinin inanç yapısı: Şamanizm Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
5 Sibirya Türklerinde Destan anlatma geleneği Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
6 Sibirya Türklerinin destancılık geleneğinin Türkiye’deki Âşıklık geleneği ile mukayesesi Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
7 Sibirya Türklerinde masal anlatma geleneği Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
8 Sibirya Türk masallarıyla Anadolu masallarının motif ve tip yapısının karşılaştırılması: Tas/Tastarakay tipi ve keloğlan örneği Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
9 Ara Sınav Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
10 Sibirya Türklerinde yeni yıl bayramları: Isıah, Cılgayak, Çaga bayram ve bunların Nevruz’la karşılaştırılması Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
11 Kült kavramı ve Sibirya Türklerindeki dağ kültü Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
12 Sibirya Türklerinde ateşle ilgili inanma, ritüel ve pratiklerin Anadolu ile karşılaştırılması Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
13 Belge/belgeçi, tölgü/tölgüçü ve ırım/ırımçı kavramlarından hareketle Sibirya Türklerinin halk inançlarının karşılaştırılması Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
14 Sibirya Türklerinde bayramlar ve festivaller: El-Oyın örneği Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.
15 Yıl sonu sınavı Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190. Baskakov, N. A. (1948). Altayskiy Folklor iLiteratura. Gorno-Altaysk. Chadwick, Nora K., Victor Zhirmunsky, (1969).Oral Epics of Central Asia. Cambridge University Press. Ergun, Metin (1997). Altay Türklerinin Kahramanlık Destanı, Alıp Manaş, Konya. Ergun, Metin (1997). “Koşuk ve takmak terimleri üzerine”, V. Milletlrarası Türk Halk Kültürü Kongresi, Ankara: 23-32. Ergun, Metin (1993). “Hakas haycıları ve haycılık sanatı” Millî Folklor, 19: 13-18. Grebnev, L., (1960). Tuvinskiy Geroiçeskiy Epos, Moskva. Katanov, N.F., (1907). Obraztsı narodnoy literaturı tyurkskih plemen, jivuşçih v Yujnoy Sibiri v Djungarskoy stepi. Sobranı N. F. Katanovım, ç.IX, Sankt- Peterburg. Killi, G., (2000). “Hakas Sözlü Edebiyatında ‘taxpax’”, Milli Folklor, S.48, Kış, Ankara, 72-83. Killi, G., (2000). “Altın Ergek Destanı I: Şor Varyantı”, KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, C.II, Güz 2000, S.2, Ankara: KÖK Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Vakfı, 169-190.

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Sibirya coğrafyasını tanımak
2 Sibirya'daki Türk halklarını tanımak
3 Kuzey Sibirya ve Güney Sibirya Türk halklarını karşılaştırmalı olarak değerlendirebilmek
4 Altay, Hakas ve Tuva folklorunu karşılaştırmalı olarak değerlendirebilmek
5 Yakut (Saha) folklorunu tahlil edebilmek

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 4354444455355
Ö2 4454554553444
Ö3 5455455554455
Ö4 4444445553444
Ö5 4344445445344

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek