TÜRK DÜNYASI EDEBİYATLARI III

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
CTL20207 5 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Modern Kırgız edebiyatının oluşum ve gelişim aşamalarının kavranması.
Dersin İçeriği 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başından itibaren çağdaş Kırgız edebiyatının oluşum ve gelişim aşamaları anlatılır. Kırgız edebiyatında şiir, roman, öykü ve tiyatro türünde eserler veren yazar ve şairlerin edebî kişilikleri hakkında bilgi verilerek eserlerinden örnekler okutulur.
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ŞENER
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar KIRGIZ SOVYET ADABİYATI TARIHI (1990). Frunze.ASANALİEV, K. (1960). Kırgız Sovyet Prozasının Oçerki. Frunze.ARTIKBAEV, K. (1982). Kırgız Sovyet Adabiyatının Tarıhı. Frunze:MektepBOGDANOVA, M. (1947). Kirgizskaya Literatura. MoskvaCİGİTOV,S. (1972). Irlar Cana Cıldar. Frunze:KırgızstanCİGİTOV, S. (1984). 20-Cıldardagı Kırgız Adabiyatı. Frunze:İlimTOKOMBAEV, A. (1962). Tan Aldında.Frunze : KırgızstanBAYALİNOV, K. (1928). Acar. FrunzeELEBAEV, M. (1936). Uzak Col. Frunze-Samarkand.SIDIKBEKOV, T. (1969).Çıgarmalar. 4 Tomduk. Frunze:KırgızstanORHAN, S., AŞLAR, Halit (2009). Çağdaş Kırgız Hikayeleri Antolojisi, Salkımsöğüt Yayınları. OSMONOV. А. Ömürü Cana Çıgarmaları.(1958). FrunzeGAÇEV,G. (1982). Çıngız Aytmatov i Mirovaya Literatura. Frunze.ARAGON, L. (1956). Samaya Prekrasnaya na Svete Povest O Lyubvi./ Kultura i Jizn. No 7.AYTMATOV, Ç. (). Çıgarmalar Cıynağı. 8 Tomduk. Bişkek: Ruhaniyat.KASIMBEKOV, T. (1971). Sıngan Kılıç. Frunze.
Notlar TKIRGIZ SOVYET ADABİYATI TARIHI (1990). Frunze.ASANALİEV, K. (1960). Kırgız Sovyet Prozasının Oçerki. Frunze.ARTIKBAEV, K. (1982). Kırgız Sovyet Adabiyatının Tarıhı. Frunze:MektepBOGDANOVA, M. (1947). Kirgizskaya Literatura. MoskvaCİGİTOV,S. (1972). Irlar Cana Cıldar. Frunze:KırgızstanCİGİTOV, S. (1984). 20-Cıldardagı Kırgız Adabiyatı. Frunze:İlimTOKOMBAEV, A. (1962). Tan Aldında.Frunze : KırgızstanBAYALİNOV, K. (1928). Acar. FrunzeELEBAEV, M. (1936). Uzak Col. Frunze-Samarkand.SIDIKBEKOV, T. (1969).Çıgarmalar. 4 Tomduk. Frunze:KırgızstanORHAN, S., AŞLAR, Halit (2009). Çağdaş Kırgız Hikayeleri Antolojisi, Salkımsöğüt Yayınları. OSMONOV. А. Ömürü Cana Çıgarmaları.(1958). FrunzeGAÇEV,G. (1982). Çıngız Aytmatov i Mirovaya Literatura. Frunze.ARAGON, L. (1956). Samaya Prekrasnaya na Svete Povest O Lyubvi./ Kultura i Jizn. No 7.AYTMATOV, Ç. (). Çıgarmalar Cıynağı. 8 Tomduk. Bişkek: Ruhaniyat.KASIMBEKOV, T. (1971). Sıngan Kılıç. Frunze.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 12 4 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
  152 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
2 Türk dünyası edebiyatına ilişkin önemli kavramlar ve kaynaklar Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
3 Kırgızlar Kimdir?, Kırgızistan Neresidir? Kırgızların tarihi, coğrafyası ve kullandıkları alfabeler. Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
4 Modern Kırgız Edebiyatının Kaynağı: Sözlü Gelenek/Manas Destanı, Kırgız Yazılı Edebiyatı ve Cazgıç Akındar Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
5 20.yyın Başlarında Kırgızlarda Sosyal-Siyasi Hayat, Eğitim, Matbaa Faaliyetleri Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
6 Modern Kırgız Edebiyatının Başlangıç Dönemi: Şiir, Hikâye, Tiyatro Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
7 Başlangıç Döneminin Önemli Şahsiyetleri: Alıkul Osmonov Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
8 ARASINAV - -
9 Başlangıç Döneminin Önemli Şahsiyetleri: Kasım Tınıstanov Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
10 Kasımalı Bayalinov, Eserleri ve Edebî Şahsiyeti; Aalı TokombayevEserleri ve Edebî Şahsiyeti Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
11 Uzakbay Abdukaimov (Maydan Romanı), Tügölbay Sıdıkbekov (Bizdin Zamandın Kişileri Romanı) Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
12 Nasirdin Baytemirovun Hayatı ve Edebî Şahsiyeti; Tölögön Kasımbekovun Hayatı ve Edebî Şahsiyeti Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
13 Cengiz Aytmatovun Hayatı ve Edebî Şahsiyeti Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
14 Samsak Stanaliyev, Omor Sultanov, Sultan Rayevin Hayatları ve Edebî Şahsiyetleri Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi
15 Genel tekrar Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi Konuyla ilgili makale vb. çalışmaların okunup değerlendirilmesi

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Türk Dünyası Edebiyatı alanında yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri algılayabilme becerisi kazanma.
2 Türk Dünyası Edebiyatı kaynaklarına ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma.
3 Modern Kırgız Edebiyatının yazılı dönemini öğrenir.
4 Modern Kırgız Edebiyatının önemli şahsiyetlerini tanır.
5 Modern Kırgız Edebiyatının önemli eserlerini tanır ve okur.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Ö1 4254443443444
Ö2 4544434333334
Ö3 5444344343344
Ö4 4544343334444
Ö5 5444344433344

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek