Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
CTL24830 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı özellikle 1917-1991 yılları arasında Sovyet Rusya coğrafyasında Türk boylarının folklor çalışmaları temelinde, yine takriben benzer yıllar arasında yine Sovyet Rusya ile organik ve ideolojik bağları bulunan 1948-1991’de Bulgaristan ile 1963-1991’de Yugoslavya’daki Türk grupları arasında ve 1923 ile günümüze kadar gelen süreçte Türkiye Cumhuriyeti’nde ‘ideoloji ve halkbilim’ başlıklarının ne şekilde ortaya çıkarıldığı, işletildiği ve uygulandığı meselesini metin ve uygulama merkezli olmak üzere mukayeseli bir biçimde irdelemektir. |
Dersin İçeriği |
Zengin Türk Dünyası folklor geleneğinde de durum aynı şekilde olup bu ders bağlamında farklı Türk coğrafyalarındaki Türk boylarında yer alan ve spesifik özellikleri haiz söz kaynaklar hakkında isim, devir, icra ortamı, yaratma ve aktarma başlıkları altında söz konusu durum kavratılacaktır. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Bülent Bayram |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Bülent BAYRAM |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
-Öncül, Kürşat (2017); “Türkiye’nin Türk Dünyası Kültür Politikasında Problemler ve Çözüm Yolları”, Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Kongresi Bildiri Metinleri, Ankara, ss. 479-482.- Türk, Fahri (2014); Türk Kültür Dış Politikası, Çanakkale: Paradigma Yay. |
Notlar |
Öncül, Kürşat (2017); “Türkiye’nin Türk Dünyası Kültür Politikasında Problemler ve Çözüm Yolları”, Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Kongresi Bildiri Metinleri, Ankara, ss. 479-482. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
Sunular, Ses Kayıtları, Videolar |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
0
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
1 |
35 |
35 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
158 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Folklorun Tanımı ve İçerik Özellikleri |
|
|
2 |
Metin Merkezli Folklor Kuramları Hakkında Genel Değerlendirme |
|
|
3 |
İdeolojik Folklor Kuramları |
|
|
4 |
Halkbilimi ve İdeoloji İlişkisi |
|
|
5 |
Çarlık Rusya Dönemi Türk Folklor Araştırmalarında İdeolojik Yapı |
|
|
6 |
Sovyet Rusya Dönemi Türk Folklor Araştırmalarında İdeolojik Yapı |
|
|
7 |
Balkanlardaki Türk Folklor Araştırmalarında İdeolojik Müdahaleler |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Türkiye’deki Folklor Araştırmalarında İdeolojik Örgü |
|
|
10 |
Çarlık Rusya Dönemi Türk Dünyası Folklor Metinlerine Dinî ve Millî Müdahaleler |
|
|
11 |
Sovyet Rusya Dönemi Türk Dünyası Folklor Metinlerine Sosyalist İdeoloji Temelli Müdahaleler |
|
|
12 |
Post-Sovyet Dönemi Türk Dünyası Folklor Araştırmalarında Yeni Tarz İdeolojinin Yansımaları |
|
|
13 |
Örnek Metin İncelemeleri |
|
|
14 |
Sovyetler Birliğinde Dil Politikaları |
|
|
15 |
Sovyetleri Birliğinde ana dili politikası |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Kültür kavramını açıklayabilir |
2 |
Türk dünyası kültür bilimcilerinin kavrama ilişkin görüş, tanım ve tespitlerini açıklayabilir |
3 |
İdeolojik yapıların kültür politikaları üzerindeki etkisini açıklayabilir. |
4 |
Türkiye merkezli Türk dünyası kültür politikalarını açıklayabilir |
5 |
Türkiye dışındaki Türk dünyası ülkelerindeki kültür politikalarını açıklayabilir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
Ö1 |
4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Ö3 |
5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 |
5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek