Türk Dünyasında Kültür Politikaları

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
CTL24830 6 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Doktora
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı özellikle 1917-1991 yılları arasında Sovyet Rusya coğrafyasında Türk boylarının folklor çalışmaları temelinde, yine takriben benzer yıllar arasında yine Sovyet Rusya ile organik ve ideolojik bağları bulunan 1948-1991’de Bulgaristan ile 1963-1991’de Yugoslavya’daki Türk grupları arasında ve 1923 ile günümüze kadar gelen süreçte Türkiye Cumhuriyeti’nde ‘ideoloji ve halkbilim’ başlıklarının ne şekilde ortaya çıkarıldığı, işletildiği ve uygulandığı meselesini metin ve uygulama merkezli olmak üzere mukayeseli bir biçimde irdelemektir.
Dersin İçeriği Zengin Türk Dünyası folklor geleneğinde de durum aynı şekilde olup bu ders bağlamında farklı Türk coğrafyalarındaki Türk boylarında yer alan ve spesifik özellikleri haiz söz kaynaklar hakkında isim, devir, icra ortamı, yaratma ve aktarma başlıkları altında söz konusu durum kavratılacaktır.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Bülent Bayram
Dersi Verenler Prof. Dr. Bülent BAYRAM
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar -Öncül, Kürşat (2017); “Türkiye’nin Türk Dünyası Kültür Politikasında Problemler ve Çözüm Yolları”, Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Kongresi Bildiri Metinleri, Ankara, ss. 479-482.- Türk, Fahri (2014); Türk Kültür Dış Politikası, Çanakkale: Paradigma Yay.
Notlar Öncül, Kürşat (2017); “Türkiye’nin Türk Dünyası Kültür Politikasında Problemler ve Çözüm Yolları”, Türk Dünyası Stratejik Araştırmalar Kongresi Bildiri Metinleri, Ankara, ss. 479-482.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Sunular, Ses Kayıtları, Videolar
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 0 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 1 35 35
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
  158 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Folklorun Tanımı ve İçerik Özellikleri
2 Metin Merkezli Folklor Kuramları Hakkında Genel Değerlendirme
3 İdeolojik Folklor Kuramları
4 Halkbilimi ve İdeoloji İlişkisi
5 Çarlık Rusya Dönemi Türk Folklor Araştırmalarında İdeolojik Yapı
6 Sovyet Rusya Dönemi Türk Folklor Araştırmalarında İdeolojik Yapı
7 Balkanlardaki Türk Folklor Araştırmalarında İdeolojik Müdahaleler
8 Ara Sınav
9 Türkiye’deki Folklor Araştırmalarında İdeolojik Örgü
10 Çarlık Rusya Dönemi Türk Dünyası Folklor Metinlerine Dinî ve Millî Müdahaleler
11 Sovyet Rusya Dönemi Türk Dünyası Folklor Metinlerine Sosyalist İdeoloji Temelli Müdahaleler
12 Post-Sovyet Dönemi Türk Dünyası Folklor Araştırmalarında Yeni Tarz İdeolojinin Yansımaları
13 Örnek Metin İncelemeleri
14 Sovyetler Birliğinde Dil Politikaları
15 Sovyetleri Birliğinde ana dili politikası

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Kültür kavramını açıklayabilir
2 Türk dünyası kültür bilimcilerinin kavrama ilişkin görüş, tanım ve tespitlerini açıklayabilir
3 İdeolojik yapıların kültür politikaları üzerindeki etkisini açıklayabilir.
4 Türkiye merkezli Türk dünyası kültür politikalarını açıklayabilir
5 Türkiye dışındaki Türk dünyası ülkelerindeki kültür politikalarını açıklayabilir

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 4554345444
Ö2 4555444455
Ö3 5453455554
Ö4 5555544555
Ö5 5444554555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek