PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
DTP23111 3 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama kavramını anlamalarını ve işletme içerisindeki önemini kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Pazarlama Hakkında Temel Bilgiler, Pazarlama Kavramı,Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi,Pazarlama Bilgi Sistemi,Pazar ve Tüketici Çeşitleri,Endüstriyel Pazarlar,Pazar Bölümlendirme,Talep Tahminleri,Mamul,Fiyat,,Tutundurma,Dağıtım,,Pazarlama Yönetimi OrganizasyonuUluslararası Pazarlama.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN AKMAN
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN AKMAN
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN AKMAN
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Temel Pazarlama Bilgileri, ABP Yayınevi, İzmit, 2008MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbulYükselen, Cemal, Pazarlama İlkeler-Yönetim Örnek Olaylar, Gözden geçirilmiş 7.Baskı, Anakara, 2008.Principles of Marketing, Global Edition: Philip Kotler, Gary Armstrong:
Notlar Kotler ve Armstrong, 2016, Pazarlama İlkeleri, beta yayıncılık
Döküman -
Ödev http://personel.klu.edu.tr/yasemin.bilir

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
  103 | AKTS Kredisi : 3

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Pazarlama Hakkında Temel Bilgiler Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
2 Pazarlama Kavramı Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
3 Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
4 Pazarlama Bilgi Sistemi Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
5 Pazar ve Tüketici Çeşitleri Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
6 Endüstriyel Pazarlar Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
7 Pazar Bölümlendirme Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
8 Ara Sınav sınav MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
9 Talep Tahminleri Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
10 Mamul Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
11 Fiyat Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
12 Tutundurma Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
13 Dağıtım Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
14 Pazarlama Yönetimi Organizasyonu Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
15 Uluslararası Pazarlama Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap MUCUK, İsmet, 2007, Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul
16 Final Sınavı - -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Pazarlama fonksiyonlarını ve aralarındaki ilişkileri açıklar
3 Tüketici davranışlarına yönelik örnekler verir/inceler.
4 Pazarlama problemlerini çözer
5 Bir işletmenin pazarlama programını tasarlar.
6 Pazarlamayla ilgili iş dünyasındaki gelişmeleri inceler.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 121141111211
Ö2 111141131211
Ö3 113141111211
Ö4 111141411211
Ö5 111141114114
Ö6 111141111211

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek