ULUSLARARASI PAZARLAMA

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
DTP23201 4 2+0 2 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Uluslar arası pazarlama, uluslar arası pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, uluslararası pazarlara giriş stratejileri, uluslar arası pazarlama karması ve çokuluslu şirketler hakkında bilgi sahibi etmek
Dersin İçeriği Uluslararası pazarlama kavramı ve uluslararası pazarlamanın gerekliliği,Uluslararası pazarlama kavramının ulusal pazarlama ve dış ticarette kullanılan kavramlar ile karşılaştırılması,Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri,Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri,Uluslararası pazarlamada temel bilgi sistemleri ve bilgi kaynakları,Çokuluslu İşletmeler ve pazarlama faaliyetlerinin oluşma süreci,Uluslararası pazarlama planlama süreci ve uluslararası pazarlama stratejisinin oluşumu,Uluslararası pazarlamada ürün stratejisi,Uluslararası pazarlamada fiyat stratejisi,Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi ve lojistik,Uluslararası pazarlamada pazarlama iletişimi çabaları,uygulama.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN AKMAN
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN AKMAN
Dersin Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN AKMAN
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ; Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ; Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
Notlar Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
Döküman -
Ödev asıhttp://personel.klu.edu.tr/yasemin.bilir

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Ödevler 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
  116 | AKTS Kredisi : 4

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Uluslararası pazarlama kavramı ve uluslararası pazarlamanın gerekliliği Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
2 Uluslararası pazarlama kavramının ulusal pazarlama ve dış ticarette kullanılan kavramlar ile karşılaştırılması Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
3 Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
4 Uluslararası pazar araştırma süreci ve şekilleri Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
5 Uluslararası pazarlamada temel bilgi sistemleri ve bilgi kaynakları Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
6 Çokuluslu İşletmeler ve pazarlama faaliyetlerinin oluşma süreci Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
7 Uluslararası pazarlama planlama süreci ve uluslararası pazarlama stratejisinin oluşumu Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
8 ARA SINAV sınav Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
9 Uluslararası pazarlamada ürün stratejisi Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
10 Uluslararası pazarlamada fiyat stratejisi Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
11 Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi ve lojistik Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
12 Uluslararası pazarlamada dağıtım stratejisi ve lojistik Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
13 Uluslararası pazarlamada pazarlama iletişimi çabaları Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
14 Uluslararası pazarlamada pazarlama iletişimi çabaları Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
15 Örnek olay Anlatım, Uygulama, Örnek Olay , Soru Cevap Karafakioğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama. ;Tenekecioğlu, Birol. Uluslararası Pazarlama ;Kozlu, Cem. Uluslararası Pazarlama;
16 Final Sınavı - -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Uluslararası pazar araştırmasında bilgi iletişim teknolojilerini ve mesleki araçları kullanabilme
2 Uluslararası pazarlarda karşılaşılacak sorunlara çözümler oluşturabilme
3 Pazarlama stratejilerini planlayıp uluslararası pazarlarda kullanabilme
4 Uluslararası pazarın yapısal özelliklerine göre iletişim etkinliğini uygulayabilme.
5 Uluslararası pazarlarda satış için gerekli iletişim tekniklerini belirleyip uygulayabilme
6 Uluslararası ürün politikalarına göre reklam faaliyetlerini uygulayabilme
7 Uluslararası pazar araştırmasında bilgi iletişim teknolojilerini ve mesleki araçları kullanabilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 211251213115
Ö2 334454244545
Ö3 224223232533
Ö4 434223333545
Ö5 434323333534
Ö6 211121133433
Ö7 524253545555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek