Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
ELK19105 |
4 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu derste he çeşit algılayıcıları tanıma, ilgili devrelerde kullanabilme, deneysel çalışma yaparak bilgi ve becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Sıcaklık Algılayıcıları,Nem Algılayıcıları,Hız Algılayıcıları, Titreşim Algılayıcıları, İvme Algılayıcıları, Konum Algılayıcıları, Yaklaşım lgılayıcıları, Basınç Algılayıcıları, Akış Algılayıcıları, Seviye Algılayıcıları,Kuvvet Algılayıcıları ve de bu algılayıcıların elektriksel sinyallere dönüştülmesi. Deneysel çalışmalar. |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. ERCAN KURAK |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Algılayıcılar ve Dönüştürücüler, Osman Gürdal, Seçkin Yayıncılık |
Notlar |
SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER, Yrd.Doç.Dr. Dilşad Engin, Ege ÜniversitesiAlgılayıcılar ve Dönüştürücüler, Osman Gürdal. Seçkin Yayıncılık |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
http://tbmyoelektrik.klu.edu.tr |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 35 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 80 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 40 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 15 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 20 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Kısa Sınav |
1 |
% 20 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
3
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Kısa Sınav |
1 |
8 |
8 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
|
114 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Elektriksel Sinyallerin tanımlanması. |
Anlatım |
Ders materyallerinin hazırlanması |
2 |
Sensörler ve Transdüserlerintemel kavramları |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
3 |
Sıcaklık Algılayıcıları |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
4 |
Nem algılayıcıları |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
5 |
Konum Algılayıcıları: mekanik ve fotoelektrik, potansiyometrekonum algılayıcıları. |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
6 |
Endüktif, Kapasitif Konum algılayıcıları.Açısal konum algılayıcıları. |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
7 |
Basınç Algılayıcıları |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
8 |
Ara Sınav |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sıvı Seviyesi Ölçümü |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
10 |
Basınç seviye algılayıcıları |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
11 |
Akışkan akışı ölçümü. |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
12 |
Fark basıncı akış ölçerler: Orifis, Venturi Tüpü, Pitot Tüpleri |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
13 |
Gerinmenin ölçümü |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
14 |
Açısal hız ve ivme ölçümü |
Anlatım |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
15 |
Deneysel çalışmalar |
Anlatım, uygulama |
Sensörler ve Transduserler Ders Notları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Sensörler ve Transdüserler ile ilgili temel kavramları bilmek. |
2 |
Sıcaklık, nem algılayıcılarının kurulumunu yaparak,elemanların elektriksel çalışması ile ilgili ilkeleri açıklamak. |
3 |
Hız, titreşim, ivme,konum, yaklaşım algılayıcılarının kurulumunu yapabilir. Elektriksel çalışma karakteristiklerini, işleyişini açıklayabilir. |
4 |
Basınç, akış, darbe ve seviye algılayıcılarının kurulumunu yapabilir, elektriksel çalışma karakteristiklerini ve işleyişini açıklayabilir. |
5 |
Sensör ve transdüser kavramları arasındaki farkı tanımlayabilir, sensörlerin çeşitlerini ve kullanım yerlerini ayırt edebilir. |
6 |
Sensör çıkış sinyalini ölçebilmeli |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
Ö1 |
2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Ö2 |
2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Ö3 |
2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Ö4 |
2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Ö5 |
2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Ö6 |
2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek