Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| ELN19201 |
4 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Ön Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Temel otomasyonal sistemleri anlayabilecek alt yapısını oluşturmak, programlama mantalitesine zemin hazırlamak, proseslerde malzeme ve maliyeti düşürebilecek spektrum meydana getirebilecek ortamlar hazırlamak |
| Dersin İçeriği |
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| Dersin Ön Koşulları |
Yok |
| Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. İlker ORUÇ |
| Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi HARUN GEZİCİ |
| Dersin Yardımcıları |
Dr. Öğr. Üyesi HARUN GEZİCİ |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Ders Notları |
| Notlar |
s7-200’lerle otomasyon- Recep ÇETİN |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 10 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 20 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 30 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 0 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 10 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 30 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| |
114 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Lojik ifadeler ve otomasyon cihazları |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 2 |
Programlanabilir cihazın yapısı |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 3 |
Program ve komut kavramları |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 4 |
Programlama editörleri |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 5 |
Temel lojik anahtarlama komutları |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 6 |
Zamanlayıcı |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 7 |
Sayıcı |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 8 |
Ara sınav |
Yüz yüze yazılı sınav |
Ders Notları |
| 9 |
Renk ayırma düzeneği |
Face-to-face written examination |
Ders Notları |
| 10 |
Robotik kol |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 11 |
Alt program uygulama örnekleri |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 12 |
Sıralı kontrol uygulama örnekleri |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 13 |
Analog giriş çıkış örnekleri |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 14 |
Kesme uygulama örnekleri |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 15 |
Uygulamlar |
Teorik Ders Anlatımı ve Uygulama |
Ders Notları |
| 16 |
Final sınavı |
Yüz yüze yazılı sınav |
Ders Notları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Lojik ifadeleri kullanır |
| 2 |
Sıralı akışlarda zaman diyagramları üretir |
| 3 |
Saha elemanlarının haberleşebilmesini yönetir |
| 4 |
Tam çözüme gruplandırmalar yaparak ulaşır |
| 5 |
Programcılık spektrumu oluşturur |
| 6 |
Sistem çözümlerine yönelik PLC uygulamaları geliştirir |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
|
Ö1 |
1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 |
|
Ö2 |
1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 |
|
Ö3 |
2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 |
|
Ö4 |
2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 1 |
|
Ö5 |
2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |
|
Ö6 |
2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek