Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Program Terminolojisi: -Program, eğitim, öğretim, öğrenme ve insan doğası ilişkisi -Program düşüncesinin tarihsel ve bağlamsallığı ve tarihsel gelişimi -Programın kavramsal çerçevesi -Programın hiyerarşik sınıflaması; eğitim programı, öğretim programı, ders programı -Programın pratiği açısından sınıflaması; resmi program, uygulanan program, ihmal edilen program, örtük program, ekstra program |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
2 |
Program Teorisinin Düşünsel Temelleri: -Felsefi düşüncede eğitim ve program; İdealizm, realizm, pragmatizm ve hümanizmde eğitim- program düşüncesi |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
3 |
Program Teorisinin Düşünsel Temelleri: -Sosyolojik düşüncede eğitim ve program; işlevsel, çatışmacı, hermeneutik ve post modern düşüncede eğitim ve program düşüncesi |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
4 |
Program Teorisinin Düşünsel Temelleri: -Psikolojik düşüncede eğitim ve program; davranışçı, psikanalitik, bilişsel ve hümanist kuramda eğitim ve program düşüncesi |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
5 |
Program Teorisi: Program Yaklaşımları; akademik yaklaşım, konu alanı yaklaşımı, davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, yeniden kurmacı yaklaşım, ilerlemeci yaklaşım, post-pozitivist yaklaşımlar |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
6 |
Program Teorisi: Program Yaklaşımları; akademik yaklaşım, konu alanı yaklaşımı, davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, yeniden kurmacı yaklaşım, ilerlemeci yaklaşım, post-pozitivist yaklaşımlar |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
7 |
Program Teorisi: Program Yaklaşımları; akademik yaklaşım, konu alanı yaklaşımı, davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, yeniden kurmacı yaklaşım, ilerlemeci yaklaşım, post-pozitivist yaklaşımlar |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
8 |
Ara Sınav |
... |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
9 |
Program Teorisi: Program Geliştirme Modelleri; Tyler, Taba, Ornstein-Hunkins, Oliva Modelleri, sistem modeli, Avrupa modelleri (rasyonel planlama ve süreç modeli) Türkiye’de uygulanan program geliştirme modelleri |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
10 |
Program Teorisi: Program Geliştirme Modelleri; Tyler, Taba, Ornstein-Hunkins, Oliva Modelleri, sistem modeli, Avrupa modelleri (rasyonel planlama ve süreç modeli) Türkiye’de uygulanan program geliştirme modelleri |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
11 |
Program Teorisi: Program tasarım yaklaşımları; konu merkezli, öğrenci merkezli, sorun merkezli yaklaşımlar |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
12 |
Program Pratiği/ Program Geliştirme: Program ihtiyaç analizi; ihtiyaç analizi, ihtiyaç analiz yaklaşım-teknikleri, ihtiyaç analiz kaynakları |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
13 |
Program Pratiği/ Program Geliştirme: Program tasarımı; program tasarım öğeleri, hedeflerin tasarımı-taksonomisi, içerik tasarımı-yaklaşımları, eğitim durumu-etkinlik tasarımı, değerlendirme durumu tasarımı, |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
14 |
Program Pratiği/ Program Geliştirme: Program tasarımı; program tasarım öğeleri, hedeflerin tasarımı-taksonomisi, içerik tasarımı-yaklaşımları, eğitim durumu-etkinlik tasarımı, değerlendirme durumu tasarımı, |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
15 |
Program Pratiği/ Program Geliştirme: Program tasarımı; program tasarım öğeleri, hedeflerin tasarımı-taksonomisi, içerik tasarımı-yaklaşımları, eğitim durumu-etkinlik tasarımı, değerlendirme durumu tasarımı, |
Yöntemler; Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
16 |
Final Sınavı |
... |
MS Teams İçerik Klasörleri: 01 Dersin Temel Dokümanlar Klasörü, 02 Ders Haftalık Sunumları, 03 Haftalık Okuma Makaleleri, 04 Dönem Araştırma Ödevi Süreç Çalışması |
|