Eğitimde Program Değerlendirme

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
EPÖ21704 6 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Program değerlendirme kavramlarını ve modellerini açıklamayı ve ulusal ve uluslararası program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirme gereksiniminin açıklaması, program değerlendirme yaklaşımları ve uygulamalar, uygulamadaki güçlükler, örnek program değerlendirme çalışmaları
Dersin Ön Koşulları Program geliştirme
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. H. Gülhan Karsak
Dersi Verenler Doç. Dr. H. Gülhan Karsak
Dersin Yardımcıları Doç. Dr. H. Gülhan Karsak
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar - Apple, M, V. ve Bean, J., A. (2011) Demokratik okullar, (çev. M.Sarı), Ankara: Dipnot Yayınları.- Beauchamp, G., A. (1983). Curriculum thinking. Fundamental Curriculum Decisions (Prepared by the ASCD 1983 Yearbook Commitee). Virginia: Asssociation for Supervision and Curriculum Development.- Demirel, Ö. (2011). Eğitimde program geliştirme, (15. Baskı), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.- English, F., W. (1983). Contemporary curriculum circumstances. Fundamental Curriculum Decisions (Prepared by the ASCD 1983Yearbook Commitee). Virginia: Asssociation for Supervision and Curriculum Development.- Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. İstanbul: Edege Akademi Yayıncılık.- Erden, M. (2009). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık- Gutek, G. L.(2006). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar (çev. N. Kale). Ankara: Ütopya Yayınları. - Karakaya, Ş. (2004). Eğitimde program geliştirme ve yeni yönelimler, Ankara: Asil Yayın Dağıtım- McNeil, J. D. (2006). Contemporary curriculum in thought and action. John Willey & Sons İnc.- McKernan, J. (2008). Curriculum and imagination, process theory, pedagogy and action research. London: Routledge Taylor & Francis Group.- Null, W. (1973). Curriculum from theory to practice. New York: Rowman& Littlefıeld Publıshers, İnc.-Oliva, P. F. (2005). Developing the curriculum (Fourth Edition). United State: Longman.-Ornstein, C., Hunkins,P. (2004). Curriculum: foundation, principles, and issues. New Jersey: Prentice Hall.-Özçelik, D. A. (1992). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: ÖSYM Yayınları.-Pinar, W. (2004). What is curriculum Theory. United State: Lawrence Erlbaum Associates İnc.-Posner, G.J. (1992). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill İnc.-Schiro, M., S. (2008). Curriculum theory: conflicting visions and enduring concerns. Los Angeles: Sage Publications.-Sezgin, İ. (2000). Mesleki ve teknik eğitimde program geliştirme. Ankara: Nobel Yayınları.-Taba, H. (1962). Curriculum development theory and practice. New York: Harcourt, Brace & World, İnc.-Tanner, D. Tanner, L. N. (1975). Curriculum development. New York: MacMillan Publishing Co. İnc.-Tyler, R.W. (1969). Basic principles of curriculum and instruction: The University of Chicago Press.-Wiles, J. 2005. Curriculum essantials. Pearson Education İnc. -Wiles, J. ve Bondi, J. 2007. Curriculum development. Pearson Education İnc.-Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayınları.
Notlar Ders notları
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
Ödev Dönem araştırma ödevi, araştırma ödevi şablonu, araştırma ödevi sunumu, araştırma ödevi raporu

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 10
Eğitim Bilimleri% 90
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 0 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 1 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 5 75
Sınıf Dışı Ç. Süresi 25 3 75
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
  166 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Ders tanıtımı ve beklentilerin açıklanması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
2 Program değerlendirme kavramları ve tanımları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
3 Program değerlendirme modelleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
4 Program değerlendirmenin amacı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
5 Program değerlendirmenin ilke ve prensipleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
6 Program değerlendirme süreci Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
7 Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
8 Ara Sınav ... Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
9 Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
10 Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
11 Program değerlendirme ölçütleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
12 Program değerlendirme matriksi örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
13 Program değerlendirme matriksi örneklerinin uygulanması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
14 Program değerlendirme matriksi örneklerinin uygulanması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
15 Konu tekrarı ve sınav hazırlık Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje: Teknikler; Soru-Cevap, SWOT Analizi, Beyin Fırtınası, Altı Şapkalı Düşünme Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları;
16 Final Sınavı ... ...

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Program değerlendirme ile ilgili kavramları açıklar
2 Program değerlendirme alanındaki yaklaşımları açıklar
3 Program değerlendirme alanında ulusal ve uluslararası literatürü araştırır, inceler ve takip eder
4 Program değerlendirme alanındaki yaklaşım ve uygulamaları karşılaştırır
5 Program değerlendirme alanında önerilerde bulunur

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 555555555555
Ö2 555555555555
Ö3 555555555555
Ö4 555555555555
Ö5 555555555555

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek