Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
I. Öğretim tasarımı terminolojisi: -Temel kavramlar, eğitim, öğretim, öğrenme ve insan doğası ilişkisi; - Öğretim tasarımı temel öğeleri: -Öğretim tasarımı; genel kavramları, tanımlamaları, özellikleri; -Öğretim tasarımının tarihsel gelişim süreçleri |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
2 |
II. Öğretim Tasarımı Teorik Yapısı: -Teorik arka plan: Öğretim tasarımının arka planındaki kuramlar; davranışçı kuram, yol gösterici kuram, bilişsel kuram, yapısal öğrenme kuramı, sorgulayıcı öğe kuramı, öğe yerleştirme kuramı vb. -Öğretim tasarım modelleri; çekirdek modeller, doğrusal modeller, esnek modeller, etkileşimli modeller, sezgisel modeller, bileşik modeller -Öğretim tasarım stratejileri; doğrudan, etkileşimli, dolaylı, deneyimsel, bağımsız öğretim stratejileri |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
3 |
II. Öğretim Tasarımı Teorik Yapısı: -Teorik arka plan: Öğretim tasarımının arka planındaki kuramlar; davranışçı kuram, yol gösterici kuram, bilişsel kuram, yapısal öğrenme kuramı, sorgulayıcı öğe kuramı, öğe yerleştirme kuramı vb. -Öğretim tasarım modelleri; çekirdek modeller, doğrusal modeller, esnek modeller, etkileşimli modeller, sezgisel modeller, bileşik modeller -Öğretim tasarım stratejileri; doğrudan, etkileşimli, dolaylı, deneyimsel, bağımsız öğretim stratejileri Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
4 |
II. Öğretim Tasarımı Teorik Yapısı: -Teorik arka plan: Öğretim tasarımının arka planındaki kuramlar; davranışçı kuram, yol gösterici kuram, bilişsel kuram, yapısal öğrenme kuramı, sorgulayıcı öğe kuramı, öğe yerleştirme kuramı vb. -Öğretim tasarım modelleri; çekirdek modeller, doğrusal modeller, esnek modeller, etkileşimli modeller, sezgisel modeller, bileşik modeller -Öğretim tasarım stratejileri; doğrudan, etkileşimli, dolaylı, deneyimsel, bağımsız öğretim stratejileri |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
5 |
II. Öğretim Tasarımı Teorik Yapısı: -Teorik arka plan: Öğretim tasarımının arka planındaki kuramlar; davranışçı kuram, yol gösterici kuram, bilişsel kuram, yapısal öğrenme kuramı, sorgulayıcı öğe kuramı, öğe yerleştirme kuramı vb. -Öğretim tasarım modelleri; çekirdek modeller, doğrusal modeller, esnek modeller, etkileşimli modeller, sezgisel modeller, bileşik modeller -Öğretim tasarım stratejileri; doğrudan, etkileşimli, dolaylı, deneyimsel, bağımsız öğretim stratejileri |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
6 |
II. Öğretim Tasarımı Teorik Yapısı: -Teorik arka plan: Öğretim tasarımının arka planındaki kuramlar; davranışçı kuram, yol gösterici kuram, bilişsel kuram, yapısal öğrenme kuramı, sorgulayıcı öğe kuramı, öğe yerleştirme kuramı vb. -Öğretim tasarım modelleri; çekirdek modeller, doğrusal modeller, esnek modeller, etkileşimli modeller, sezgisel modeller, bileşik modeller -Öğretim tasarım stratejileri; doğrudan, etkileşimli, dolaylı, deneyimsel, bağımsız öğretim stratejileri |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
7 |
II. Öğretim Tasarımı Teorik Yapısı: -Teorik arka plan: Öğretim tasarımının arka planındaki kuramlar; davranışçı kuram, yol gösterici kuram, bilişsel kuram, yapısal öğrenme kuramı, sorgulayıcı öğe kuramı, öğe yerleştirme kuramı vb. -Öğretim tasarım modelleri; çekirdek modeller, doğrusal modeller, esnek modeller, etkileşimli modeller, sezgisel modeller, bileşik modeller -Öğretim tasarım stratejileri; doğrudan, etkileşimli, dolaylı, deneyimsel, bağımsız öğretim stratejileri |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
8 |
Ara Sınav |
Midterm exam |
.. |
9 |
III. Öğretim Tasarım Pratiği: -Öğretim tasarımı öğeleri, aktörleri, süreçleri, -Analiz: gereksinimleri saptama, hedef kitleyi inceleme, öncelikleri belirleme ve iş analizi, örnek analiz raporu -Tasarımlama; amaçları belirleme, içeriği seçme ve düzenleme, stratejileri geliştirme, ölçme araçlarını hazırlama, öykü yaprakları, örnek tasarım raporu -Geliştirme: uygulama planlarını oluşturma, görsel-işitsel, materyalleri oluşturma, örnek gerçekleştirim raporu -Uygulama: zaman çizelgesi yapma, öğrenme ortamlarını düzenleme ve uygulama, örnek uygulama raporu -Değerlendirme: değerlendirme ölçütleri, ara değerlendirme, son değerlendirme |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
10 |
III. Öğretim Tasarım Pratiği: -Öğretim tasarımı öğeleri, aktörleri, süreçleri, -Analiz: gereksinimleri saptama, hedef kitleyi inceleme, öncelikleri belirleme ve iş analizi, örnek analiz raporu -Tasarımlama; amaçları belirleme, içeriği seçme ve düzenleme, stratejileri geliştirme, ölçme araçlarını hazırlama, öykü yaprakları, örnek tasarım raporu -Geliştirme: uygulama planlarını oluşturma, görsel-işitsel, materyalleri oluşturma, örnek gerçekleştirim raporu -Uygulama: zaman çizelgesi yapma, öğrenme ortamlarını düzenleme ve uygulama, örnek uygulama raporu -Değerlendirme: değerlendirme ölçütleri, ara değerlendirme, son değerlendirme |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
11 |
III. Öğretim Tasarım Pratiği: -Öğretim tasarımı öğeleri, aktörleri, süreçleri, -Analiz: gereksinimleri saptama, hedef kitleyi inceleme, öncelikleri belirleme ve iş analizi, örnek analiz raporu -Tasarımlama; amaçları belirleme, içeriği seçme ve düzenleme, stratejileri geliştirme, ölçme araçlarını hazırlama, öykü yaprakları, örnek tasarım raporu -Geliştirme: uygulama planlarını oluşturma, görsel-işitsel, materyalleri oluşturma, örnek gerçekleştirim raporu -Uygulama: zaman çizelgesi yapma, öğrenme ortamlarını düzenleme ve uygulama, örnek uygulama raporu -Değerlendirme: değerlendirme ölçütleri, ara değerlendirme, son değerlendirme |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
12 |
III. Öğretim Tasarım Pratiği: -Öğretim tasarımı öğeleri, aktörleri, süreçleri, -Analiz: gereksinimleri saptama, hedef kitleyi inceleme, öncelikleri belirleme ve iş analizi, örnek analiz raporu -Tasarımlama; amaçları belirleme, içeriği seçme ve düzenleme, stratejileri geliştirme, ölçme araçlarını hazırlama, öykü yaprakları, örnek tasarım raporu -Geliştirme: uygulama planlarını oluşturma, görsel-işitsel, materyalleri oluşturma, örnek gerçekleştirim raporu -Uygulama: zaman çizelgesi yapma, öğrenme ortamlarını düzenleme ve uygulama, örnek uygulama raporu -Değerlendirme: değerlendirme ölçütleri, ara değerlendirme, son değerlendirme |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumları |
13 |
III. Öğretim Tasarım Pratiği: -Öğretim tasarımı öğeleri, aktörleri, süreçleri, -Analiz: gereksinimleri saptama, hedef kitleyi inceleme, öncelikleri belirleme ve iş analizi, örnek analiz raporu -Tasarımlama; amaçları belirleme, içeriği seçme ve düzenleme, stratejileri geliştirme, ölçme araçlarını hazırlama, öykü yaprakları, örnek tasarım raporu -Geliştirme: uygulama planlarını oluşturma, görsel-işitsel, materyalleri oluşturma, örnek gerçekleştirim raporu -Uygulama: zaman çizelgesi yapma, öğrenme ortamlarını düzenleme ve uygulama, örnek uygulama raporu -Değerlendirme: değerlendirme ölçütleri, ara değerlendirme, son değerlendirme |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
14 |
III. Öğretim Tasarım Pratiği: -Öğretim tasarımı öğeleri, aktörleri, süreçleri, -Analiz: gereksinimleri saptama, hedef kitleyi inceleme, öncelikleri belirleme ve iş analizi, örnek analiz raporu -Tasarımlama; amaçları belirleme, içeriği seçme ve düzenleme, stratejileri geliştirme, ölçme araçlarını hazırlama, öykü yaprakları, örnek tasarım raporu -Geliştirme: uygulama planlarını oluşturma, görsel-işitsel, materyalleri oluşturma, örnek gerçekleştirim raporu -Uygulama: zaman çizelgesi yapma, öğrenme ortamlarını düzenleme ve uygulama, örnek uygulama raporu -Değerlendirme: değerlendirme ölçütleri, ara değerlendirme, son değerlendirme |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
15 |
III. Öğretim Tasarım Pratiği: -Öğretim tasarımı öğeleri, aktörleri, süreçleri, -Analiz: gereksinimleri saptama, hedef kitleyi inceleme, öncelikleri belirleme ve iş analizi, örnek analiz raporu -Tasarımlama; amaçları belirleme, içeriği seçme ve düzenleme, stratejileri geliştirme, ölçme araçlarını hazırlama, öykü yaprakları, örnek tasarım raporu -Geliştirme: uygulama planlarını oluşturma, görsel-işitsel, materyalleri oluşturma, örnek gerçekleştirim raporu -Uygulama: zaman çizelgesi yapma, öğrenme ortamlarını düzenleme ve uygulama, örnek uygulama raporu -Değerlendirme: değerlendirme ölçütleri, ara değerlendirme, son değerlendirme |
ruplama ve Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Proje Tabanlı Öğrenme, Simülasyon ve Modelleme, Etkileşimli Videolar ve İnteraktif Materyaller, Düşünme Grupları |
Ders İzlencesi; Ders Sunumu; Dönem Araştırma Ödevleri Listesi; Dönem Ödevi Araştırma Şablonu; Dönem Makale Okuma Havuzu; Örnek Öğretim Programları ve Ders Kitapları; |
|