Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| FEL15707 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Felsefede dilin sorun haline getirildiği dönem ve alanların incelenmesi. |
| Dersin İçeriği |
Dil konusunun hangi dönemlerde hangi bakımlardan bir sorun olarak ele alındığının incelenmesi. |
| Dersin Ön Koşulları |
Felsefe Anabilim dalında yüksek lisans öğrencisi olmak |
| Dersin Koordinatörü |
Prod. Dr. Ahmet ÇAPKU |
| Dersi Verenler |
Prof.Dr. SADIK TÜRKER |
| Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör. Coşkun Şenkaya |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
AYER, Alfred Jules, Dil,Doğruluk ve Mantık, Metis yayınları. |
| Notlar |
Ludwig Wittgenstein, Traktatus |
| Döküman |
- |
| Ödev |
Ders kaynaklarını okumak |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
16 |
3 |
48 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
25 |
5 |
125 |
| Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| |
177 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Felsefede dil sorununa giriş |
Anlatım, tartışma |
Dil Felsefesi, Barry Lee |
| 2 |
Felsefede dil sorununa giriş |
Anlatım, tartışma |
Dil Felsefesi, Barry Lee |
| 3 |
Dilin sorunlaşması |
Anlatım, tartışma |
Dil Felsefesi, Barry Lee |
| 4 |
Dilin sorunlaşması |
Anlatım, tartışma |
Dilde Kesinlik Sorunu, Mehdi Cengiz |
| 5 |
Dil-dünya ilişkisi |
Anlatım, tartışma |
Dilde Kesinlik Sorunu, Mehdi Cengiz |
| 6 |
Dil-dünya ilişkisi |
Anlatım, tartışma |
Dilde Kesinlik Sorunu, Mehdi Cengiz |
| 7 |
Anlam sorunu |
Anlatım, tartışma |
Dilde Kesinlik Sorunu, Mehdi Cengiz |
| 8 |
ARA SINAV |
Sınav |
İlgili metinler |
| 9 |
Klasik anlam teorileri |
Anlatım, tartışma |
Dil Felsefesi, Barry Lee |
| 10 |
Anlam sorunu |
Anlatım, tartışma |
Dil Felsefesi, Barry Lee |
| 11 |
Çağdaş anlam teorileri |
Anlatım, tartışma |
Dil Felsefesi, Barry Lee |
| 12 |
Çağdaş anlam teorileri |
Anlatım, tartışma |
Dil Felsefesi, Barry Lee |
| 13 |
Değerlendirme |
Sınav |
İlgili Metinler |
| 14 |
Değerlendirme |
Sınav |
İlgili Metinler |
| 15 |
Değerlendirme |
Sınav |
İlgili Metinler |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Dil felsefesi başlığı altında dilin özü, anlamı, kökeni ve yapısı felsefi açıdan irdeleyebilme. |
| 2 |
Dil kavramının kökeni hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| 3 |
Dil ve felsefe ilişkisi hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| 4 |
Dil ve felsefe ilişkisinin tarihsel kökenini kavrayabilme. |
| 5 |
Felsefenin dil ile olan bağlantısını yorumlayabilme. |
| 6 |
Felsefe ve dil ile ilgili temel metin ve kavramları anlayabilme. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
|
Ö1 |
3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
|
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö4 |
3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 |
|
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö6 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek