Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
FEL15810 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Derste metafiziğin temel kavram ve problemleri ile bunların bilim üzerindeki etkisine genel bir bakış sunulacaktır. |
Dersin İçeriği |
Varlığın tanımı, varolanın tanımı, tümellerin varlığı, öz, töz ve ilişkileri |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
PROF. DR. AHMET ÇAPKU |
Dersi Verenler |
Prof.Dr. SADIK TÜRKER |
Dersin Yardımcıları |
A.Gör. Coşkun Şenkaya |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Thomas Aquinas, Hayatı ve Eserleri, Faruk Akyol, Homer Yayınları, Metafizik,Aristoteles, Sosyal YayınlarıHerakleitos Fragmanlar, Cengiz Çakmak, Kabalcı,-Felsefi Söylem Nedir?, Betül Çotuksöken, İnkılap KitabeviDemokritos/Aristoteles İlkçağ'da Doğa Felsefeleri, Arda Denkel, Kalamış Yayıncılık, Nesne ve Doğası, Arda Denkel, Doruk Yayınları, -Felsefenin İlkeleri, Rene Descartes, Say Yayınları, |
Notlar |
Türker, Sadık, Batı Düşüncesinde Üçleme /Trichotomy Sorunu: Geleneksel Batılı Akılcılığın Temelleri Üzerine Sistematik bir İnceleme , İstanbul: Külliyat Yayınları, (2012).Türker, Sadık, Aristoteles, Gazzali ile Leibniz’de Yargı Mantığı, 1. bsk, İstanbul: Dergah Yay., (2002)Leibniz, Monadoloji |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
7 |
98 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
144 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Varlık kavramı |
|
|
2 |
Varolan kavramı |
|
|
3 |
Dİl ile varlık arasındaki ilişki |
|
|
4 |
Varolanın çeşitli formları |
|
|
5 |
Varolanın gelişiminin tarihi incelemesi |
|
|
6 |
Metafizik |
|
|
7 |
Aristoteles'te cevher kategorisi |
|
|
8 |
Aristoteles'te cevher kategorisi |
|
|
9 |
Arasınav |
|
|
10 |
Sınav sorularının değerlendirilmesi |
|
|
11 |
Kant'ın töz kategorisine getirdiği eleştiri |
|
|
12 |
Fenomenolojik açıdan metafizik problemler |
|
|
13 |
Fenomenolojik açıdan metafizik problemler |
|
|
14 |
Tekrar |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Farklı varlık anlayışlarının üzerinde durularak varlık felsefesine bir giriş yapabilme |
2 |
Metafizik problemler üzerine düşünebilme |
3 |
Felsefi bir makale yazabilme becerisini ders esnasında kazandırabilme |
4 |
Dil ve varlık kavrayışı arasındaki ilişkiyi kavratabilme |
5 |
Varolanın çeşitli formları sorusunu sorguatabilme |
6 |
Metafizik tarihi hakkında yeterli bilgiyi edinebilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö2 |
3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö6 |
4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek