| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Bilim tarihi ve felsefe tarihi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Ders notları |
| 2 |
Tarihin rolü |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Kuhn, 2011: s.71-81 |
| 3 |
Paradigma kavramı |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Kuhn, 2011;s. 123-135 |
| 4 |
Paradigmanın bunalımları |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Kuhn, 2011;s. 153-185 |
| 5 |
Bilimsel devrimlerin doğuşu |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Kuhn, 2011: s.185-206 |
| 6 |
Dünya görüşü değişikliği olarak devrimler |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Kuhn, 2011: s.207-237 |
| 7 |
Devrimler yoluyla ilerleme |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Kuhn, 2011: s.265-280 |
| 8 |
Ara sınav |
- |
- |
| 9 |
Tabiatçılık aleyhtarı tarihsicilik öğretileri |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Popper, 2008: I.Bölüm |
| 10 |
Tabiatçılık taraftarı tarihsicilik doktrinleri |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Popper, 2008: II.Bölüm |
| 11 |
Tabiatçılık aleyhtarı doktrinlerin eleştirisi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Popper, 2008: Bölüm III |
| 12 |
Tabiatçılık taraftarı doktrinlerin eleştirisi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Popper, 2008; Bölüm IV |
| 13 |
Bilimsel Yaklaşımların Değerlendirilmesi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Kuhn, Popper |
| 14 |
Bilimsel Yaklaşımlar ve Günümüz Sorunlara Yaklaşımları |
Beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma |
Ders notları |
|