Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
FEL15854 |
24 |
0+1 |
0 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu derstte, öğrenciye tez aşamasında kullanacağı kaynaklar, kaynaklara erişim yolları, destekleyici yazılımlar, verilerin nasıl analiz edileceği venasıl yorumlanacağı açıklanancaktır. İş güvenliği hususunda da bilgilendirmeler yapılacaktır. Ayrıca, öğrencinin etik kurallarauyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarınının çıktılarının analizini yapabilmeyi, değerlendirmeyi, yorumlamayı ve talep edilen niteliklere uygun bir formatta bilimsel bir metin halinedönüştürebilmeleri becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği |
Tez çalışması |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
PROF. DR. AHMET ÇAPKU |
Dersi Verenler |
PROF.DR. AHMET ÇAPKU |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
- |
Notlar |
|
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
0 |
% 0 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
1 |
% 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 0 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
1
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
16 |
30 |
480 |
|
512 | AKTS Kredisi : 17
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları |
|
|
2 |
Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları |
|
|
3 |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanınçalışma prensibi |
|
|
4 |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanınçalışma prensibi |
|
|
5 |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, kaynak ve ekipmanlarınkullanımı |
|
|
6 |
Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, kaynak ve ekipmanlarınkullanımı |
|
|
7 |
Çalışmanın tasarımı |
|
|
8 |
Çalışmanın tasarımı |
|
|
9 |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekleraksaklıklarını tespiti |
|
|
10 |
Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekleraksaklıklarını tespiti |
|
|
11 |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görselaraçlar kullanılarak sunulması |
|
|
12 |
Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görselaraçlar kullanılarak sunulması |
|
|
13 |
Çalışmada kullanılacak istatistik programı |
|
|
14 |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi veyorunlanması |
|
|
15 |
Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi veyorunlanması |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Tez çalışmasını bir plan dahilinde tamamlama |
2 |
Bilimsel çalışmayı etik kurallara uygun yürütme becerisi |
3 |
Verileri analiz edip yorumlayabilme becerisi |
4 |
Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi |
5 |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilir. |
6 |
Tez çalışmasına ilişkin gelişmeleri literatür eşliğinde yorumlayabilir ve sunabilir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
Ö1 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Ö5 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Ö6 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek