Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
FEL20103 |
5 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Temel kavramlardan hareketle 1. sınıf öğrencilerine, felsefi düşünmenin anlam ve yollarını sunmak. Felsefenin alanına dair genel bir bakış ortaya koymak. |
Dersin İçeriği |
temel kavramları anlayabilme |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. Sadık Türker |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi ELİFE KILIÇ |
Dersin Yardımcıları |
A.Gör. Coşkun Şenkaya |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
John Hospers, Felsefi Çözümlemelerde Yöntem, Konya: Kökler, 2002.Felsefe Aracılığıyla Düşünme, C. Horner, E. Westagott, Phoenix Yayınları.Her Şey Ne Anlama Geliyor, Thomas Nagel, Say YayınlarıFelsefeye Giriş, Nigel Warburton, Alfa Yayınları |
Notlar |
sözlü anlatım |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
148 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Felsefenin tanımı ve değeri. |
|
|
2 |
Felsefe: Felsefenin ne’liğine, nesnesine, ele aldığı konulara ve felsefi disiplinlere ilişkin genel bir giriş. |
|
|
3 |
İlkçağ Felsefesi |
|
|
4 |
Ortaçağ Felsefesi |
|
|
5 |
Yeniçağ Felsefesi ve Çağdaş Felsefe |
|
|
6 |
Ahlak Felsefesi ve ahlaken doğru eylem problemi |
|
|
7 |
Siyaset felsefesi ve devletin meşruluğu problemi |
|
|
8 |
Din felsefesi; Tanrının varlığı ve doğası problemi, kötülük problemi. |
|
|
9 |
Ara sınav |
|
|
10 |
Estetik ve sanat felsefesi; sanatın ve sanat esesinin doğası problemi |
|
|
11 |
Bilim felsefesi; bilimsele yöntem ve değişmenin doğası |
|
|
12 |
Bilgi felsefesi; algımızın kaynağı ve doğası problemi |
|
|
13 |
Zihin felsefesi; zihin-beden problemi |
|
|
14 |
Metafizik; töz problemi |
|
|
15 |
Mantık; mantığın temel kavramlarına bir bakış |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Felsefenin temel kavramlarına ilişkin analizler yapabilme |
2 |
Felsefe Tarihi ve felsefe disiplinlerini tanıyabilme |
3 |
Öğrencilerin felsefi düşünme sürecine yatkınlıklarını sağlayabilme |
4 |
Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilme |
5 |
Felsefe alanında belirli bir görüşü temellendirebilme |
6 |
Felsefi bir görüşü başkalarına aktarabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 |
Ö2 |
5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö4 |
5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 1 |
Ö6 |
5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek