FELSEFEYE GİRİŞ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
FEL20103 5 3+0 3 Zorunlu
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Temel kavramlardan hareketle 1. sınıf öğrencilerine, felsefi düşünmenin anlam ve yollarını sunmak. Felsefenin alanına dair genel bir bakış ortaya koymak.
Dersin İçeriği temel kavramları anlayabilme
Dersin Ön Koşulları Felsefe bölümü öğrencisi olmak
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Ahmet Çapku
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi ELİFE KILIÇ
Dersin Yardımcıları A.Gör. Coşkun Şenkaya
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar John Hospers, Felsefi Çözümlemelerde Yöntem, Konya: Kökler, 2002.Felsefe Aracılığıyla Düşünme, C. Horner, E. Westagott, Phoenix Yayınları.Her Şey Ne Anlama Geliyor, Thomas Nagel, Say YayınlarıFelsefeye Giriş, Nigel Warburton, Alfa Yayınları
Notlar sözlü anlatım
Döküman -
Ödev Dersle ilgili kaynaklara hazırlık

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 0 % 0
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 2 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
  148 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Döküman
1 Felsefenin tanımı ve değeri. Sözlü Anlatım A. Kadir Çüçen, Felsefeye Giriş, (Bursa: Asa, 2005)Betül Çötüksöken, Kavramlara Felsefe ile Bakmak, (İstanbul: İnsancıl, 1998).
2 Felsefe: Felsefenin ne’liğine, nesnesine, ele aldığı konulara ve felsefi disiplinlere ilişkin genel bir giriş. Sözlü Anlatım A. Kadir Çüçen, Felsefeye Giriş, (Bursa: Asa, 2005)Betül Çötüksöken, Kavramlara Felsefe ile Bakmak, (İstanbul: İnsancıl, 1998).
3 İlkçağ Felsefesi Sözlü Anlatım A. Kadir Çüçen, Felsefeye Giriş, (Bursa: Asa, 2005)Betül Çötüksöken, Kavramlara Felsefe ile Bakmak, (İstanbul: İnsancıl, 1998).
4 Ortaçağ Felsefesi Sözlü Anlatım Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi
5 Yeniçağ Felsefesi ve Çağdaş Felsefe Sözlü Anlatım Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi
6 Ahlak Felsefesi ve ahlaken doğru eylem problemi Sözlü Anlatım Ahmet Cevizci, Etik
7 Siyaset felsefesi ve devletin meşruluğu problemi Sözlü Anlatım Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi
8 Din felsefesi; Tanrının varlığı ve doğası problemi, kötülük problemi. Sözlü Anlatım Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi
9 Ara sınav Sınav Yazılı
10 Estetik ve sanat felsefesi; sanatın ve sanat esesinin doğası problemi Sözlü Anlatım İsmail Tunalı, Esetik
11 Bilim felsefesi; bilimsele yöntem ve değişmenin doğası Sözlü Anlatım Bilim Felsefesi, Doğan Özlem
12 Bilgi felsefesi; algımızın kaynağı ve doğası problemi Sözlü Anlatım Bilim Felsefesi, Doğan Özlem
13 Zihin felsefesi; zihin-beden problemi Sözlü Anlatım Edward Feser, Zihin Felsefesi
14 Metafizik; töz problemi Sözlü Anlatım Aristoteles, Metafizik
15 Mantık; mantığın temel kavramlarına bir bakış Sözlü Anlatım Aristoteles, Metafizik
16 Yıl sonu sınavı Sınav Yazılı

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Felsefenin temel kavramlarına ilişkin analizler yapabilme
2 Felsefe Tarihi ve felsefe disiplinlerini tanıyabilme
3 Öğrencilerin felsefi düşünme sürecine yatkınlıklarını sağlayabilme
4 Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini açıklayabilme
5 Felsefe alanında belirli bir görüşü temellendirebilme
6 Felsefi bir görüşü başkalarına aktarabilme

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 5555544541
Ö2 5454444441
Ö3 4444444441
Ö4 5544444441
Ö5 5554444451
Ö6 5455444551

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek