Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
FEL20211 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Felsefe tarihinin ana ve başlangıç duraklarından birisi olan Platon felsefesini, filozofun elimizde bulunan metinlerini esas alarak tedris etmek |
Dersin İçeriği |
1. Sınıf öğrencilerini felsefenin temel problem alanları ve kavramları hakkında bilgi sahibi kılmak. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
-Prof. Dr. Ahmet ÇAPKU |
Dersi Verenler |
-ARŞ. GÖR. DR. Saadet YEDİÇ |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Platon, Diyaloglar, Sosyal yay. Platon, Timaios, Sosyal Yayınlar. Hüsameddin Erdem, İlkçağ Felsefesi Tarihi, Hür-er yayınları. Platon, Symposion Sosyal Yayınlar. Platon, Devlet, Bordo Siyah Yayınları.Platon, Küçük Hippias, Maarif MatbaasıPlaton, Phaidon, Sosyal YayınlarPlaton, Parmenides, İdea YayıneviPlaton, Devlet, İş Bankası Yayınları |
Notlar |
Platon, Devlet, İş Bankası Yayınları |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
120 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Platon Felsefesi’ne genel bakış ve felsefe tarihi bakımından Platon’un yeri ve konumu |
- |
Hüsameddin Erdem-İlkçağ Felsefesi Tarihi s. 203-241 |
2 |
Platon Felsfesi’nde sıkça karşılaşılan kavramlar ve terminolojiye giriş. |
- |
Hüsameddin Erdem-İlkçağ Felsefesi Tarihi s. 203-241 |
3 |
Menon |
- |
Platon-Diyaloglar s. 149-191 |
4 |
Protagoras, Gorgias |
- |
Platon-Diyaloglar s. 393-449, 47-139 |
5 |
Theaitetos |
- |
Platon-Diyaloglar s. 451-543 |
6 |
Parmenides |
- |
Platon, Küçük Hippias s. 1-35 |
7 |
Sofistler |
- |
Platon-Diyaloglar s. 545-625 |
8 |
Ara Sınav |
- |
Platon-Diyaloglar s. 545-625 |
9 |
Sofistler |
- |
- |
10 |
Devlet I-II |
- |
Platon-Devlet s. 147-711 |
11 |
Devlet III-IV |
- |
Platon-Diyaloglar s. 451-543 |
12 |
Devlet V-VI |
- |
Platon, Devlet s. 9-82 |
13 |
Devlet VII- VIII |
- |
Platon Devlet |
14 |
Devlet IX |
- |
Platon Devlet |
15 |
Devlet X |
- |
Platon Devlet |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Varlık Problemi ve bu problem kapsamında Platon’un “İdealar Öğretisi”nin anlaşılması. |
2 |
Ahlâk ve erdemin öğretilebilirliği ve/veya öğretilemezliği meselesinin Platon’daki seyri üzerine mukayeseli bir bakış geliştirilmesi. |
3 |
Bilgi problemi ve insan bilgisinin kaynağı nedir sorusuna, Platon felsefesi içinde aranan ve verilen cevapların öğrenilmesi. |
4 |
Platon'un siyaset görüşünü anlayabilme |
5 |
Platon'un felsefe tarihindeki önemini anlayabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
Ö1 |
4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Ö2 |
3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Ö3 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Ö4 |
3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
Ö5 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek