Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| FEL20305 |
4 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı modern felsefeyi hazırlayan düşünsel ve bilimsel birikimi öğrenciye aktarmaktır. |
| Dersin İçeriği |
Dersin amacının ışığında, Rönesans Felsefesi (özellikle Bruno ve Campanella), Bacon ve Galileo'nun düşüncelerini incelemek, bu düşüncelerle birlikte gerçekleşen felsefi, bilimsel ve siyasal değişimi, antiklerden modernlere geçişi anlamak |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
- |
| Dersi Verenler |
- |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Kapalı Dünyadan Sonsuz Evrene, Alexandre Koyre, İdea Yayınevi, 1998Bruno, Küllerin ŞöleniE. Bloch, Rönesans FelsefeiGalileo, Say YayınlarıF. Bacon, Novum Organum |
| Notlar |
Önerilen kaynakça ve metinler |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 0 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 100 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
5 |
70 |
| Ödevler |
1 |
6 |
6 |
| Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
126 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Giriş |
Müfredat notları |
Müfredat notları |
| 2 |
Bruno'da içkinlik düşüncesi |
okuma |
Bruno, Küllerin Şöleni Diyaloğu |
| 3 |
Bruno'da içkinlik düşüncesi |
okuma |
Küllerin Şöleni |
| 4 |
Rönesans düşüncesinin genel özellikleri |
Araştırma ve okuma |
Ernst Bloch, Rönesans Felsefesi |
| 5 |
Campanella ve modern siyaset felsefesinin doğuşu |
Okuma |
Campanella, Güneş Ülkesi, Ernst Bloch Renasans Felsefesi |
| 6 |
Campanella ve modern siyasel felsefesinin oluşumu |
Okuma |
Campanella, Güneş Ülkesi |
| 7 |
Tekrar ve tartışma |
Düşünce ve okuma |
Ders notları ve kaynakları |
| 8 |
Arasınav |
Çalışma |
Önceki ders notları ve kaynakları |
| 9 |
Modern bilimin ve metoolojinin oluşumu |
Reading |
F. Bacon, Novum Organum |
| 10 |
F. Bacon'ın idoller teorisi |
Okuma |
Bacon, Novum Organum ilgili bölümler |
| 11 |
Bacon ve tümevarım yöntemi |
Okuma |
Novum Organum |
| 12 |
Eskilerden Yenilere Evrwn Anlayışındaki Değişim |
Okuma |
A. Koyre, Kapalı Dünyadan Sonsuz Evrene. |
| 13 |
Galielo ve Bilimsel Gelişim |
Okuma |
Galileo (der.) Say yay. |
| 14 |
Galileo ve Nedensellik anlayışındaki dönüşüm |
Okuma |
Galileo (der.), Say yay. |
| 15 |
Tekrar ve tartışma |
Düşünme ve okuma |
Ders Notları ve kaynakları |
| 16 |
Final sınavı |
Çalışma |
Ders notları ve kaynakları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Modern felsefenin entelektüel ve tarihsel oluşum koşullarını anlayabilme |
| 2 |
Antikler ve modernler ihtilafının özünü kavrayabilme |
| 3 |
Modern bilimsel metodolojinin önemini ve ayırtaecdici özelliklerini anlamak |
| 4 |
Modern felsefi zihniyetin doğuşunun siyaset, toplum ve kültür alanıyla ilişkisini kavramak |
| 5 |
Modern felsefenin temel kavramlarını bilmek |
| 6 |
Modern felsefedeki başlıca problem ve tartışmaları bilmek |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
|
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö2 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö3 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö6 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek