Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
FEL20311 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Descartes felsefesinin ve Kartezyen düşüncenin temel özelliklerinin incelenmesi. |
Dersin İçeriği |
Descartes'in temel metinleri incelencektir. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
- |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Descartes: Metod Üzerine Konuşma,Felsefenin İlkeleri,Aklın Yönetimi için KurallarMacit Gökberk,Felsefe Tarihi. |
Notlar |
Descartes, Yöntem Üzerine Konuşmalar Descartes, Meditasyonlar Descartes, Felsefenin İlkeleri Sadık Türker, Yargı Mantığı Sadık Türker, Batı Düşüncesinde Üçleme Sorunu |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
122 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Descartes öncesi felsefeye genel bir bakış |
- |
- |
2 |
Descartes felsefesine giriş |
- |
- |
3 |
Descartes’ın felsefe tarihi bakımından yeri ve konumu |
- |
- |
4 |
Yöntem olarak şüphecilik |
- |
- |
5 |
Akılcılık I |
- |
- |
6 |
Cogito ergo sum |
- |
- |
7 |
Ontolojik argüman |
- |
- |
8 |
“Metod Üzerine Konuşma” |
- |
- |
9 |
Ara sınav |
- |
- |
10 |
“Felsefenin Temel İlkekeri” |
- |
- |
11 |
Ontolojik kuram |
- |
- |
12 |
Kartezyan ikisellik |
- |
- |
13 |
Wittgenstein'nın kartezyan sistem hakkındaki eleştirisi |
- |
- |
14 |
İkisellik problemi |
- |
- |
15 |
Varoluşçuluk (Heidegger, Marcel, Sartre) ve Kartezyen düalizmin reddi |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Descartes Felsefesi ve felsefe tarihindeki yerinin öneminin kavranması |
2 |
Descartes'ın skolastik felsefe ile ilişkisini belirleyebilme |
3 |
Descartes'ın özgünlüğünü ortaya koyabilme |
4 |
Descrates'ın felsefenin yeni bilim üzerindeki etkilerini anlayabilme |
5 |
Kartezyen düşüncenin tarihsel gelişimini izleyebilme |
6 |
Descartes üzerine çağdaş tartışmaları anlayabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
Ö1 |
4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
Ö2 |
5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
Ö3 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
Ö4 |
5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
Ö5 |
5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
Ö6 |
3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek