Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| FEL20321 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Bu derste temel amaç, Ortaçağ Felsefesinden sonraki dönem içerisinde ortaya çıkan Rönesans’taki temel düşünce hareketleri incelemektir. |
| Dersin İçeriği |
Rönesans döneminde, doğa, bilim ve siyaset felsefesine getirilen yeni görüşler incelenecektir. |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Alper DARICI |
| Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Alper DARICI |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi , Ernst Cassirer - Rönesans Felsefesinde Birey ve Evren,Bilim Tarihi - Cemal Yıldırım , Giambattista Vico - Yeni Bilim , Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe - Prof. Dr. A.Kadir Çüçen |
| Notlar |
SÖZLÜ ANLATIM,YAZILI SINAV |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 0 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 100 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
2
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
5 |
70 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
152 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Rönesans Felsefesine Giriş |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
| 2 |
Ortaçağ ve Rönesans Felsefesinin Karşılaştırılması |
- |
A. Kadir Çüçen - Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe |
| 3 |
G. Bruno |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
| 4 |
T. Paracelsus |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
| 5 |
J. Boehme |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
| 6 |
F. Bacon |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
| 7 |
Rönesans’ta Doğa ve Matematik |
- |
Ernst Bloch |
| 8 |
Ara Sınav |
- |
- |
| 9 |
Nicolaus Copernicus ve Bilim Devrimi |
- |
A. Kadir Çüçen - Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe |
| 10 |
G. Galileo ve Modern Bilimin Kökenleri |
- |
A. Kadir Çüçen - Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe |
| 11 |
Rönesans ve Modern Bilim |
- |
Cemal Yıldırım-Bilim Tarihi s. 78-113 |
| 12 |
Rönesansta Devlet ve Hukuk Felsefesi |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
| 13 |
T. Hobbes |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
| 14 |
G. Vico |
- |
G.Vico-Yeni Bilim s. 20-56 |
| 15 |
Genel Değerlendirme |
- |
Genel |
| 16 |
Final Sınavı |
- |
Genel |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Rönesans felsefesini ana hatlarıyla öğrenme. |
| 2 |
Felsefî metinler üzerinde mukayeseli analizler yapabilme. |
| 3 |
Skolastik Felsefe ile Rönesans düşüncesinin farklarını anlayabilme. |
| 4 |
Bilim Devrimini ve Modern Bilimin Kökenlerini kavrayabilme. |
| 5 |
Erken Modern felsefede önemli yer tutan Bacon, Hobbes, Vico gibi düşünürlerin temel görüşlerini anlayabilme. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
|
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö2 |
4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö3 |
5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö4 |
5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
|
Ö5 |
4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek