Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
FEL20321 |
5 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Bu derste temel amaç, Ortaçağ Felsefesinden sonraki dönem içerisinde ortaya çıkan Rönesans’taki temel düşünce hareketleri incelemektir. |
Dersin İçeriği |
Rönesans döneminde, doğa, bilim ve siyaset felsefesine getirilen yeni görüşler incelenecektir. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Alper DARICI |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Alper DARICI |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi , Ernst Cassirer - Rönesans Felsefesinde Birey ve Evren,Bilim Tarihi - Cemal Yıldırım , Giambattista Vico - Yeni Bilim , Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe - Prof. Dr. A.Kadir Çüçen |
Notlar |
SÖZLÜ ANLATIM,YAZILI SINAV |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
120 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Rönesans Felsefesine Giriş |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
2 |
Ortaçağ ve Rönesans Felsefesinin Karşılaştırılması |
- |
A. Kadir Çüçen - Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe |
3 |
G. Bruno |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
4 |
T. Paracelsus |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
5 |
J. Boehme |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
6 |
F. Bacon |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
7 |
Ara Sınav |
- |
|
8 |
Rönesansta Doğa ve Matematik |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
9 |
Nicolaus Copernicus ve Bilim Devrimi |
- |
A. Kadir Çüçen - Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe |
10 |
G. Galileo ve Modern Bilimin Kökenleri |
- |
A. Kadir Çüçen - Ortaçağ ve Rönesansta Felsefe |
11 |
Rönesans ve Modern Bilim |
- |
Cemal Yıldırım-Bilim Tarihi s. 78-113 |
12 |
Rönesansta Devlet ve Hukuk Felsefesi |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
13 |
T. Hobbes |
- |
Ernst Bloch - Rönesans Felsefesi |
14 |
G. Vico |
- |
G.Vico-Yeni Bilim s. 20-56 |
15 |
Genel Değerlendirme |
- |
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Rönesans felsefesini ana hatlarıyla öğrenme. |
2 |
Felsefî metinler üzerinde mukayeseli analizler yapabilme. |
3 |
Skolastik Felsefe ile Rönesans düşüncesinin farklarını anlayabilme. |
4 |
Bilim Devrimini ve Modern Bilimin Kökenlerini kavrayabilme. |
5 |
Erken Modern felsefede önemli yer tutan Bacon, Hobbes, Vico gibi düşünürlerin temel görüşlerini anlayabilme. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö2 |
4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 |
Ö3 |
5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö4 |
5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö5 |
4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek