Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
FEL20401 |
5 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Filozof ve bilim insanlarının özellikle yapay dil ve bilim dili kavramları üzerinden sibernetik sistematikle ilgili çeşitli teori ve görüşlerinin sergilenmesi. |
Dersin İçeriği |
Eskiçağ'da düzgün konuşma sorununa dayanan dilbilgisi çalışmalarından modern dönemde iletişim sorununa dayanan dilbilim fikrinin doğuşu, dil sorunu ile dil felsefesi arasındaki kavramsal ayrım, karşılaştırmalı dilbilim, yapay dil, sibernetik, Boole - Schröder cebirinin gelişimi, bilim dilli fikrinin doğuşu ve gelişimi, yapay zeka. |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
- |
Dersi Verenler |
- |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Teoman duralı, sorun nedir? |
Notlar |
1) https://www.academia.edu/34091844/The_Analytic_Fission_The_Question_of_Analytic_Thinking_in_the_Postmodernist-Posthumanist_Era_Felsefi_D%C3%BC%C5%9F%C3%BCn_9_224-269_2017_ 2) https://www.academia.edu/15672468/Dil_Teorisinin_Kurucu_Kavramlar%C4%B1_-_The_Fundamental_Concepts_of_the_Theory_of_Language_Kavram_Geli%C5%9Ftirme_ed._K.B._Tiryaki-_L._Sunar_107-146_Ankara_Nobel_2016_ 3) https://www.academia.edu/10148744/Anlam_Kavram_ile_Kelime_Sembol_%C3%9Czerine_Sad%C4%B1k_T%C3%BCrker_Felsefe_Arkivi_31_63-86_2007_ 4) https://www.academia.edu/10148693/George_Boole_ve_Mant%C4%B1k_Cebiri_Sad%C4%B1k_T%C3%BCrker_Kutadgubilig_Felsefe-Bilim_Ara%C5%9Ft%C4%B1rmalar%C4%B1_19_283-314_2011_ 5) https://www.academia.edu/10148590/%C4%B0leti%C5%9Fim_Sistem_ve_Felsefe_%C4%B0leti%C5%9Fimsel_Sistem_Felsefesine_Giri%C5%9F_-_Communication_System_and_Philosophy_An_Introduction_to_the_Philosophy_of_Communicational_System_Kutadgubilig_Felsefe-Bilim_Ara%C5%9Ft%C4%B1rmalar%C4%B1_18_301-336_2010_ |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 100 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
6 |
84 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
5 |
70 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
172 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
dil felsefesine giriş |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 10-30 |
2 |
anlam ve referans |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 40-56 |
3 |
anlam ve referans |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 56-69 |
4 |
tanım |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 69-78 |
5 |
anlam teorileri |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 100-110 |
6 |
anlam teorileri |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 110-125 |
7 |
anlam teorileri |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 125-130 |
8 |
kullanım teorileri |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 135-155 |
9 |
arasınav |
- |
- |
10 |
semantik |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 165-184 |
11 |
semantik |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 184-197 |
12 |
sentaks |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 200-235 |
13 |
semiyotik |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 235-269 |
14 |
F.D.Saussure |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 300-350 |
15 |
F.D.saussure |
- |
Teoman Duralı Sorun nedir Dergah yayınları s. 350-400 |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
dil felsefesinin temel kavramlarını kavratabilme |
2 |
anlam ve mana farkını kavratabilme |
3 |
Dil felsefesinin temel terimlerine aşinalık kazandırabilme |
4 |
Gösteren-gösterilen, imlem kavramlarını kavratabilme |
5 |
Dilin yapısını felsefi bir kavram olarak ele alabilme |
6 |
Farklı dil felsefecilerinin görüşleri arasındaki farkları tartışabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
Ö1 |
4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö3 |
4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö4 |
4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö5 |
4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Ö6 |
4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek