Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| GMS22701 |
6 |
3 |
3 |
Zorunlu |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Amacı |
Başlıca sosyal araştırma yöntemlerini tekrarlamak ve bir sosyal araştırma planı hazırlayabilir duruma gelmek. |
| Dersin İçeriği |
Bilim ve Araştırma; Araştırmanın Boyutları; Sosyal Araştırma Planlama; Araştırmanın Kapsamı; Örnekleme Tasarım Türleri; Farklı Bakımlardan Örnekleme; Veri toplama yöntemleri; Sorukağıdı Tasarımı; Cevaplama Hataları; Verinin İşlenmesi |
| Dersin Ön Koşulları |
yok |
| Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA KESİCİ |
| Dersi Verenler |
Prof. Dr. MUSTAFA CEVDET ALTUNEL |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Veal, A. J. (2017). Research methods for leisure and tourism. Pearson UK.Neuman W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitive Approaches, Pearson Education Limited. Saruhan |
| Notlar |
Neuman W. L. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitive Approaches, Pearson Education Limited.Saruhan Ş. C. ve Özdemirci A. (2013) Bilim, Felsefe ve Metodoloji, Beta Yayıncılık, İstanbul. |
| Döküman |
- |
| Ödev |
Makale analizi |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 30 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 70 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
1 |
% 30 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
1 |
% 20 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
3
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
4 |
56 |
| Ödevler |
1 |
14 |
14 |
| Ara Sınavlar |
1 |
25 |
25 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
40 |
40 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
180 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Giriş |
tanışma |
tanışma |
| 2 |
Bilimsel araştırmanın temelleri (Bilimsel olmayan bilgi üretimi, bilimsel yöntem, bilimin amaçları, bilimin ilgi alanları, sosyal bilim araştırması, sosyal bilim araştırmalarının kapsamı) |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 3 |
Bilimsel araştırmanın temelleri ( Nicel araştırma süreci, ampirik döngü, geçerlilik ve güvenilirlik, nedensellik, iç geçerliliğe yönelik tehditler) |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 4 |
Sosyal bilim araştırmalarının boyutları |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 5 |
Araştırma felsefesi |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 6 |
Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan temel kavramlar |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 7 |
Deneysel yöntem ve diğer araştırma tasarımları |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 8 |
Ara Sınav |
yazılı sınav |
yazılı sınav |
| 9 |
Nicel ölçüm |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 10 |
Örnekleme |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
ders notları |
| 11 |
Geçerlilik ve güvenilirlik |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
Ders notları |
| 12 |
Temel istatistiki ölçüler |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
Ders notları |
| 13 |
Temel istatistiki ölçüler |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
Ders notları |
| 14 |
Veri girişi ve istatistiksel analizler |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
Ders notları |
| 15 |
İstatistiksel analizler |
yüz yüze ve interaktif yöntem |
Ders notları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Temel araştırma tanım ve kavramlarını tekrarlar. |
| 2 |
Araştırma türlerini öğrenir. |
| 3 |
Araştırma tasarımı ile ilgili temel kavramları tekrarlar. |
| 4 |
İç geçerliliğe yönelik tehditleri sıralar. |
| 5 |
Temel istatistiki ölçüleri bilir. |
| 6 |
Bir araştırmaya ulaşma becerilerini geliştirir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
P17 |
P18 |
P19 |
|
Ö1 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
|
Ö2 |
3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 |
|
Ö3 |
2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Ö4 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
Ö5 |
3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
Ö6 |
2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek