YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
GMS22710 5 3 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; yiyecek içecek işletmelerinde tüketicilerin sürekli değişen davranışlarını, ürünlere yönelik satın alma eğilimlerini incelemek ve tüketiciler hakkında daha derinlemesine bir görüş sahibi olmalarını hedefler.
Dersin İçeriği Dersin içeriğini yiyecek-içecek endüstrisindeki tüketici davranışının psikolojik açıklamaları, içgörü edinme, beyinsel ve duyusal pazarlama kararları yanısıra kültür, sosyoloji ve dijital perspektifler (nöropsikoloji, beyin görüntüleme vs. teknikleri) oluşturmaktadır. Derste vaka çalışmaları, seçilmiş akademik makaleler, kitaplar ve sunumlardan oluşan bir metod mozaiği kullanılır. Ders davranışsal iç görü gerektiren diğer disiplinlere de hitap edecektir.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA KESİCİ
Dersi Verenler Doç. Dr. Ayşegül KUTLUK BOZKURT
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
Notlar -
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 20
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
  140 | AKTS Kredisi : 5

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Tüketici ve tüketiciye dair genel kavramlar ve tanımlamalar Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
2 Tüketici davranışlarındaki farklı yaklaşımlar, güncel teoriler ve tartışmalar Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
3 Tüketici davranışlarındaki farklı yaklaşımlar, güncel teoriler ve tartışmalar Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
4 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
5 Motivasyon ve Kişilik Özellikleri Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
6 Tüketici Algı ve Tutumları Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
7 Öğrenme Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
8 Ara Sınav - -
9 Tüketici Sosyolojisi: Sosyal etkilenme, Referans grupları ve Fısıltı pazarlaması Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
10 Tüketici Antropolojisi: Değerler, Yaşam biçimi, Kültür Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
11 Marka ve Marka Bağımlılığı Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
12 Yiyecek içecek işletmelerinde Menü ve Tüketici Tercihleri Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
13 Tüketici karar verme süreci Anlatım, sunum, tartışma Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık, Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon
14 Proje/sunum Sunum Sunum
15 Tekrar - -

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Genel tüketici ve yiyecek içecek tüketicilerinin davranışları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptar.
3 Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavrar.
4 Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavrar.
5 Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını kavrar.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19
Ö1 2222222233322222222
Ö2 2222322222232233222
Ö3 2222222222222222223
Ö4 2222222332222222223
Ö5 2222222222233332223

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek