GASTRONOMİDE İLETİŞİM STRATEJİLERİ

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
GMS22716 5 3 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, gastronomi alanında etkili iletişim stratejilerinin temel prensiplerini öğretmektir. Öğrencilerin, gastronomi sektöründe markalaşma, halkla ilişkiler, dijital medya ve tüketici davranışlarını anlamalarını sağlamak; aynı zamanda gastronomik ürün ve hizmetlerin tanıtımı için yenilikçi ve etkili iletişim kampanyaları geliştirme becerisi kazandırmayı hedefler.
Dersin İçeriği Ders, gastronomi sektöründe iletişim stratejilerinin temelleriyle başlar. Gıda markalarının kimlik oluşturma süreçleri, hedef kitle analizi, hikâye anlatımı (storytelling) ve içerik oluşturma konuları ele alınır. Dijital medya platformları, influencer pazarlama, kriz yönetimi, sürdürülebilirlik temalı iletişim kampanyaları ve gastronomik etkinliklerin tanıtım süreçleri üzerinde durulur. Ayrıca, gastronomide reklam, promosyon ve halkla ilişkiler çalışmalarının örnek olay analizleriyle desteklenmesi hedeflenir.
Dersin Ön Koşulları -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA KESİCİ
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA KESİCİ
Dersin Yardımcıları -
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
Notlar -
Ön Hazırlık ve Dokümanlar Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
Ödev -

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 100
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 0
Alan Bilgisi% 0
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 25
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 25
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 4 40
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
  185 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Giriş, dersin amaçları ve temel tanımlar Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
2 Temel kavramlar Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
3 Gastronomi ve sosyoloji Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
4 Gastronomi ve iletişim Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
5 İletişim türleri Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
6 Gastro Medya ve Gastro Kültür (kavramsal inceleme) Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
7 Kültürlerarası İletişim ve Gastronomi Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
8 Ara sınav - -
9 Gastronomi, İletişim ve Etik Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
10 Bir iletişim biçimi olarak Gastronomi Festivalleri Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
11 Etkileşimli Gastronomi - Sosyal Medya Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
12 Gastronomi ve Reklamcılık (pazarlama ve tüketici davranışları) Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
13 Resim Sanatı ve Gastronomi Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
14 Fotoğraf, sinema ve gastronomi (Gastrosinema) Anlatım, sunum, tartışma Stratejik İletişim ve Gastrodiplomasi Recep Çolak
15 Tekrar -Anlatım, sunum, tartışma Sunum

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Gastronomi iletişimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Gastronomi ve iletişim ile ilgili yapılmış olan güncel araştırmalarla ilgili bilgi sahibi olur.
3 Gastronomi iletişimi ile ilgili ulusal ve uluslararası araştırma eğilimlerini tartışır.
4 Medyanın gastronomi iletişimindeki rollerini açıklar.
5 Gastronomide konuk iletişimini ve kültürlerarası boyutunu açıklar.
6 Gastronomi hizmetlerinde iletişim süreçlerini açıklar.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16 P17 P18 P19
Ö1 4554453554544554544
Ö2 5455453554444554544
Ö3 4554443554544554544
Ö4 5455453554444554544
Ö5 5454453554544554544
Ö6 5555453554445554544

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek