Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
GRF13205 |
5 |
2+2 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Grafik tasarımda tipografiyi etkin kullanabilme için gereken bilgileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği |
1) Yazı karakterlerinin anatomik özellikleri ve harflerin yanyana kullanılabilme özellikleri hakkında bilgi edinir.1.1 - Majiskül ve minüskül yapılarını inceler.1.2 - Espas çeşitlerini öğrenir.1.3 - Alan içerisinde boşluk düzenini oluşturmayı öğrenir.2) Farklı yazı karakterlerinin varlığı ve kullanılabilme özellikleri hakkında bilgi edinir.2.1 - Soyut ve somut kavramlarda kullanılacak karakterleri seçer.2.2 - Kelime anlamını destekleyecek karakter seçimi ve espası uygular.3) Yazı karakterinin deformasyonunu öğrenir.3.1 - Karakterin özelliklerini bozmadan, yeni karakterlerin araştırmasını yapar.3.2 - Karakter araştırmaları ile öğrendiği bilgileri kelimelere uygular. |
Dersin Ön Koşulları |
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. Mehmet Erol ÇOPUR |
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. Mehmet Erol ÇOPUR |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Namık Kemal SARIKAVAK, Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri, 2009, Seçkin Yayıncılık. |
Notlar |
Mehmet Erol ÇOPUR ders notları |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 5 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 95 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
10 |
2 |
20 |
Ödevler |
4 |
9 |
36 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
138 | AKTS Kredisi : 5
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Harflerin yanyana kullanılabilme özellikleri |
Anlatım ve soru-cevap |
Ders notları |
2 |
Harflerin yanyana kullanılabilme özellikleri |
Anlatım ve soru-cevap |
Ders notları. çeşitli fontlar |
3 |
Harflerin yanyana kullanılabilme özellikleri |
Anlatım |
Örnek çalışmalar |
4 |
Majiskül harfler |
proje |
Majiskül harf örnekleri |
5 |
Majiskül harfler |
proje |
Miniskül harf örnekleri |
6 |
Harf kesitleri ile uygulama |
proje |
Örnek çalışmalar |
7 |
Harf kesitleri ile uygulama |
proje |
Örnek çalışmalar |
8 |
Harfin yanyana kullanılabilme özellikleri (Espas) |
Anlatım |
Gazete, dergi ve benzeri basılı materyaller |
9 |
Ara sınav |
Çalışma dosyasını hazırlamak. Ders notlarını okumak. |
Ders notları |
10 |
Farklı yazı karakterleri |
Anlatım |
Örnek çalışmalar |
11 |
Soyut ve somut kavramlarda kullanılacak karakterleri seçerek uygulama. |
Anlatım |
Örnek çalışmalar |
12 |
Karakterin özelliklerini bozmadan, yeni karakterlerin araştırmasını yapma. |
proje ve beyin fırtınası |
- |
13 |
Karakterin özelliklerini bozmadan, yeni karakterlerin araştırmasını yapma. |
proje |
Yazı karakterleri |
14 |
Karakter araştırmaları ile öğrendiği bilgileri kelimelere uygulama. |
proje |
Yazı karakterleri |
15 |
Karakter araştırmaları ile öğrendiği bilgileri kelimelere uygulama. |
proje |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Soyut ve somut kavramlarda kullanılacak karakterleri seçer. |
2 |
Kelime anlamını destekleyecek karakter seçimi ve espası uygular |
3 |
Karakterin özelliklerini bozmadan, yeni karakterlerin araştırmasını yapar |
4 |
Karakter araştırmaları ile öğrendiği bilgileri kelimelere uygular |
5 |
Kelimenin içerisinde, tek bir harf yerine kullandığı imaj ile anlamı pekiştirir |
6 |
Kelimenin tümünde imaj yüklemesi yapar |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
Ö1 |
4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 |
Ö2 |
4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 |
Ö3 |
4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ö4 |
4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Ö6 |
5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek