Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
GRF16108 |
4 |
2+2 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı grafik tasarımda tasarım problemlerine çözüm önerileri getirebilme ve bu önerileri çizim ve illüstrasyon teknikleri ile sunabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Tasarım problemlerini çözme aşamaları. Geliştirilen fikirleri uygulamada çizim ve illüstrasyon tekniklerini etkin olarak kullanabilmek.Tasarlanan görseli sunma ve eleştirebilme.. |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
Doç Serkan ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler |
Doç. SERKAN ÇALIŞKAN |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Namık Kemal SARIKAVAK, Görsel İletişim ve Grafik Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri, 2009, Seçkin Yayıncılık. |
Notlar |
Görsel iletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret UÇAR. İletişim ve Grafik Tasarım, Emre BECER. Grafik Tasarımda Görsel Algı, Dr. Abdülgani ARIKAN. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 10 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 20 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 70 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
8 |
7 |
56 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
118 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
1. PROJETasarım problemlerini çözme aşamaları:Problemi analiz etmek ve gerekli araştırmaları yapmak. Eskiz ve maketlerle olası çözümlere dair fikir üretmek. Geliştirilen fikirler arasından konuya en uygun olanını bulmak ve uygulamak. |
Proje |
Örnek çalışmalar. |
2 |
Tasarım problemlerini çözme aşamaları: Fikre uygun desen ve illüstrasyon tekniklerini denemek. |
Proje |
İllüstrasyon örnekleri. |
3 |
Geliştirilen fikirleri uygulamada çizim ve illüstrasyon tekniklerini etkin olarak kullanabilme: Gerekli malzeme ve teknikleri tanımak. Bu teknikleri fikri görselleştirmeye yönelik kullanmak. Fikir eskizinde tasarlanan görsele ulaşmak. |
Proje |
Görseller |
4 |
Tasarlanan görseli sunma ve eleştirebilme: Teknik bilginin somuta aktarılması aşamalarını öğrenmek. Çizim ve illüstrasyon tekniklerini tanımak. Farklı üretim tekniklerini denemek. |
Project |
Görseller |
5 |
Üretilen projeyi sunmak ve savunmak. (1. Proje ürünlerinin sunumu) |
Project |
|
6 |
2. PROJETasarım problemlerini çözme aşamaları:Problemi analiz etmek ve gerekli araştırmaları yapmak. Eskiz ve maketlerle olası çözümlere dair fikir üretmek. Geliştirilen fikirler arasından konuya en uygun olanını bulmak ve uygulamak. |
Project |
Örnek çalışmalar. |
7 |
Tasarım problemlerini çözme aşamaları:Fikre uygun desen ve illüstrasyon tekniklerini denemek. |
Project |
İllüstrasyon örnekleri. |
8 |
Geliştirilen fikirleri uygulamada çizim ve illüstrasyon tekniklerini etkin olarak kullanabilme: Gerekli malzeme ve teknikleri tanımak. Bu teknikleri fikri görselleştirmeye yönelik kullanmak. Fikir eskizinde tasarlanan görsele ulaşmak. |
Project |
Görseller |
9 |
Ara Sınav |
--- |
Proje çalışmaları |
10 |
Tasarlanan görseli sunma ve eleştirebilme: Teknik bilginin somuta aktarılması aşamalarını öğrenmek. Çizim ve illüstrasyon tekniklerini tanımak. Farklı üretim tekniklerini denemek. Üretilen projeyi sunmak ve savunmak. (2. Proje ürünlerinin sunumu) |
Proje |
Görseller |
11 |
3. PROJETasarım problemlerini çözme aşamaları:Problemi analiz etmek ve gerekli araştırmaları yapmak. Eskiz ve maketlerle olası çözümlere dair fikir üretmek. Geliştirilen fikirler arasından konuya en uygun olanını bulmak ve uygulamak. |
Proje |
Örnek çalışmalar. |
12 |
Tasarım problemlerini çözme aşamaları:Fikre uygun desen ve illüstrasyon tekniklerini denemek. |
Proje |
İllüstrasyon örnekleri. |
13 |
Geliştirilen fikirleri uygulamada çizim ve illüstrasyon tekniklerini etkin olarak kullanabilme: Gerekli malzeme ve teknikleri tanımak. Bu teknikleri fikri görselleştirmeye yönelik kullanmak. Fikir eskizinde tasarlanan görsele ulaşmak. |
Proje |
Örnek çalışmalar. |
14 |
Tasarlanan görseli sunma ve eleştirebilme: Teknik bilginin somuta aktarılması aşamalarını öğrenmek. Çizim ve illüstrasyon tekniklerini tanımak. Farklı üretim tekniklerini denemek.Üretilen projeyi sunmak ve savunmak. (2. Proje ürünlerinin sunumu)Kullanılacak araç gereçleri hazırlama. |
Proje |
Örnek çalışmalar. |
15 |
Yıl sonu sınavı |
-- |
Proje çalışmaları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Tasarım problemini analiz etme ve gerekli araştırmaları yapar |
2 |
Problem çözümüne dair fikirler üretiir |
3 |
öğrenciler gerekli malzeme ve teknikleri tanır |
4 |
öğrenciler izim ve illüstrasyon tekniklerini tanır |
5 |
öğrenciler arklı üretim tekniklerini dener |
6 |
öğrenciler retilen projeyi sunma ve savunur |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
Ö1 |
2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö2 |
3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö3 |
3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 |
3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö5 |
2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö6 |
2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek