Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
HEM20701 |
6 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin temel kavram ve kuramları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği |
Bu derste hemşirelik kuramlarında yer alan temel kavramlar (insan/ birey, sağlık, hastalık, hemşire/hemşirelik, toplum/çevre), mevcut ya da olası sağlık sorunlarına bireylerin tepkileri ( kriz, stres, uyum, başetme, ölüm/ kayıp, beden imgesi, ağrı, benlik kavramı/ saygısı, yalnızlık, duyusal yoksunluk, ümit/ ümitsizlik), hemşireliğe temel oluşturan güncel kavramlar (holisim, bakım, otonomi, değişim, liderlik,vb) tanımlanır. Hemşirelik kuramlarına(gereksinim yönelimli, sistem yönelimli, etkileşim yönelimli kuramlar) genel giriş yapılır. |
Dersin Ön Koşulları |
Yok |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Aylin AYDIN SAYILAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Aylin AYDIN SAYILAN |
Dersin Yardımcıları |
- |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Hemşirelikte Kavram Kuram ve Model Örnekleri - Ayşe Ferda Ocakçı - İstanbul Tıp Kitabevi |
Notlar |
Velioğlu, P. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, İstanbul, 1999 |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
Ders kitabı |
Ödev |
YOK |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 0 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 100 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
9 |
135 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
182 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Kavram ve kuram nedir? |
kaynak tarama |
ders kitabı |
2 |
Temel insan gereksinimleri |
kaynak taramaKaynak Tarama |
ders kitabı |
3 |
Bütüncül sağlık kuramı |
Kaynak tarama |
ders kitabı |
4 |
Stres kuramı |
Kaynak tarama |
ders kitabı |
5 |
Sistem analizi kuramı |
Kaynak tarama |
Ders Kitabı |
6 |
Florance Nightingale kuramı |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
7 |
Virginia Henderson kuramı |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Roy Adaptasyon kuramı |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
10 |
Dorothea Orem kuramı |
Kaynak Tarama |
Ders Notları |
11 |
Nancy Roper, Allison Tierney Hemşirelik modeli |
Kaynak Tarama |
Ders Notları |
12 |
Margary Gordon Hemşirelik kuramı |
Kaynak Tarama |
Ders Notları |
13 |
Transkültürel hemşirelik |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
14 |
Hemşirelikte Eleştirel Düşünme |
Kaynak Tarama |
Ders kitabı |
15 |
Hemşirelikte Eleştirel Düşünme |
kaynak tarama |
Ders kitabı |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Hemşirelik kuramlarındaki temel kavramları bilir |
2 |
Mevcut ya da olası sağlık sorunlarına verilen tepkileri anlar |
3 |
Kavram-kuram sentezini yapabilir |
4 |
Hemşirelik kuramcılarını ve kuramları bilir |
5 |
Kuram geliştirmeye yönelik bilgi sahibi olur |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
Ö1 |
3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Ö2 |
2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ö3 |
2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 |
Ö4 |
2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 |
Ö5 |
3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek