Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
HEM20755 |
6 |
3+0 |
3 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Öğrencilere sağlık hizmetlerinde kalite ve akreditasyon süreçlerinin önemi, kullanılan yöntemler ve dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgi vermek. |
Dersin İçeriği |
Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalitenin önemi, Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyeti, Sağlık hizmetlerinde kalitenin ölçülmesi, Sürekli iyileştirme, Kalite iyileştirmede kullanılan araçlar, Toplam kalite yönetimi, Sağlık hizmetlerinde belgelendirme, akreditasyon ve kalite ödülleri ,EFQM mükemmellik modeli, ISO 9000 kalite yönetim sistemi, JCI Akreditasyon Standartları-Hastane, Bakım standartları ve klinik denetim, Sağlıkta kalite standartları (hastane), Sağlık hizmetlerinde gösterge yönetimi, Hemşirelik Bakım Kalite Göstergeleri |
Dersin Ön Koşulları |
Yok |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi Zülfiye Bıkmaz |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi ZÜLFİYE BIKMAZ |
Dersin Yardımcıları |
Dr.Öğr.Üyesi Zülfiye Bıkmaz |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017). OECD-HCQI TÜRKİYE, Sağlık Bakanlığı.JCI (2014).Joint Commission International Hastaneler İçin Akreditasyon Standartları, Joint Commission InternationalSağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017).Sağlıkta Akreditasyon Standartları-Hastane Seti. ISO (2015). ISO 9001: 2015 Kalite yönetim sistemleri – Şartlar, GenevaEFQM Model. https://www.efqm.org/index.php/efqm-model/download-your-free-short-copy-of-the-efqm-model/KalDer yayınlarıSale D (1996). Quality Assurance: For Nurses and Other Members of the Health Care Team. Macmillan Education UK. |
Notlar |
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017). OECD-HCQI TÜRKİYE, Sağlık Bakanlığı. JCI (2014).Joint Commission International Hastaneler İçin Akreditasyon Standartları, Joint Commission International.Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017).Sağlıkta Akreditasyon Standartları-Hastane Seti. ISO (2015). ISO 9001: 2015 Kalite yönetim sistemleri – Şartlar, GenevaEFQM Model. https://www.efqm.org/index.php/efqm-model/download-your-free-short-copy-of-the-efqm-model/KalDer yayınlarıSale D (1996). Quality Assurance: For Nurses and Other Members of the Health Care Team. Macmillan Education UK. |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
1 |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 30 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 50 |
---|
Alan Bilgisi | % 20 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 30 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 20 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
3
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
4 |
60 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
6 |
90 |
Ödevler |
3 |
10 |
30 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
6 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
189 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalitenin önemi |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
2 |
Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalitenin önemi 2 |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
3 |
Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyeti |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
4 |
Sağlık hizmetlerinde kalitenin ölçülmesi |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
5 |
Sürekli iyileştirme |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
6 |
Kalite iyileştirmede kullanılan araçlar |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
7 |
Toplam kalite yönetimi |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Sağlık hizmetlerinde belgelendirme, akreditasyon ve kalite ödülleri |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
10 |
EFQM mükemmellik modeli |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
11 |
ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemi |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
12 |
JCI Akreditasyon Standartları-Hastane |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
13 |
Sağlıkta kalite standartları (hastane) |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
14 |
Bakım standartları ve klinik göstergeler |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
15 |
Bakım standartları ve klinik göstergeler |
Ders öncesi verilen notları okumak |
Öğretim elemanın notları |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Sağlıkta kalite süreçleri ve önemini kavrayabilir. |
2 |
Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyetinin önemini kavrayabilir. |
3 |
Sürekli iyileştirme ve kalite iyileştirmede kullanılan araçlar konusunda bilgi sahibi olabilir. |
4 |
Toplam kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilir. |
5 |
Sağlık hizmetlerinde belgelendirme, akreditasyon ve kalite ödülleri konusunda bilgi sahibi olabilir. |
6 |
ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemi konusunda bilgi sahibi olabilir. |
7 |
sağlık hizmetlerinde kullanılan kalite standartları konusunda bilgi sahibi olabilir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
Ö1 |
3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Ö2 |
3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ö3 |
3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 |
Ö4 |
1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Ö5 |
3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 |
Ö6 |
5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö7 |
1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek