SAĞLIKTA KALİTE VE AKREDİTASYON

Ders Genel Bilgileri

Ders Kodu AKTS T+U+L Kredi Ders Türü
HEM20755 6 3+0 3 Seçmeli
Ders Linki (Türkçe) :
Ders Linki (İngilizce) :
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Öğretim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere sağlık hizmetlerinde kalite ve akreditasyon süreçlerinin önemi, kullanılan yöntemler ve dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgi vermek.
Dersin İçeriği Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalitenin önemi, Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyeti, Sağlık hizmetlerinde kalitenin ölçülmesi, Sürekli iyileştirme, Kalite iyileştirmede kullanılan araçlar, Toplam kalite yönetimi, Sağlık hizmetlerinde belgelendirme, akreditasyon ve kalite ödülleri ,EFQM mükemmellik modeli, ISO 9000 kalite yönetim sistemi, JCI Akreditasyon Standartları-Hastane, Bakım standartları ve klinik denetim, Sağlıkta kalite standartları (hastane), Sağlık hizmetlerinde gösterge yönetimi, Hemşirelik Bakım Kalite Göstergeleri
Dersin Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi Zülfiye Bıkmaz
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi ZÜLFİYE BIKMAZ
Dersin Yardımcıları Dr.Öğr.Üyesi Zülfiye Bıkmaz
Staj Durumu Yok

Dersin Kaynakları

Kaynaklar Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017). OECD-HCQI TÜRKİYE, Sağlık Bakanlığı.JCI (2014).Joint Commission International Hastaneler İçin Akreditasyon Standartları, Joint Commission InternationalSağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017).Sağlıkta Akreditasyon Standartları-Hastane Seti. ISO (2015). ISO 9001: 2015 Kalite yönetim sistemleri – Şartlar, GenevaEFQM Model. https://www.efqm.org/index.php/efqm-model/download-your-free-short-copy-of-the-efqm-model/KalDer yayınlarıSale D (1996). Quality Assurance: For Nurses and Other Members of the Health Care Team. Macmillan Education UK.
Notlar Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017). OECD-HCQI TÜRKİYE, Sağlık Bakanlığı. JCI (2014).Joint Commission International Hastaneler İçin Akreditasyon Standartları, Joint Commission International.Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı(2017).Sağlıkta Akreditasyon Standartları-Hastane Seti. ISO (2015). ISO 9001: 2015 Kalite yönetim sistemleri – Şartlar, GenevaEFQM Model. https://www.efqm.org/index.php/efqm-model/download-your-free-short-copy-of-the-efqm-model/KalDer yayınlarıSale D (1996). Quality Assurance: For Nurses and Other Members of the Health Care Team. Macmillan Education UK.
Ön Hazırlık ve Dokümanlar -
Ödev 1

Ders Yapısı

Matematik ve Temel Bilimler% 0
Mühendislik Bilimleri% 0
Mühendislik Tasarımı% 0
Sosyal Bilimler% 30
Eğitim Bilimleri% 0
Fen Bilimleri% 0
Sağlık Bilimleri% 50
Alan Bilgisi% 20
Değerlendirme Ölçütleri
Yarı Yıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Kısa Sınav 0 % 0
Ödev 1 % 20
Devam 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Proje 0 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Arazi Çalışması 0 % 0
Atölye Çalışması 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 % 0
Toplam 3 % 100
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 4 60
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 6 90
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
  189 | AKTS Kredisi : 6

Ders Konuları

Hafta Konu Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık ve Dokümanlar
1 Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalitenin önemi Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
2 Sağlık hizmetlerinde kalite ve kalitenin önemi 2 Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
3 Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyeti Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
4 Sağlık hizmetlerinde kalitenin ölçülmesi Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
5 Sürekli iyileştirme Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
6 Kalite iyileştirmede kullanılan araçlar Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
7 Toplam kalite yönetimi Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
8 Ara sınav
9 Sağlık hizmetlerinde belgelendirme, akreditasyon ve kalite ödülleri Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
10 EFQM mükemmellik modeli Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
11 ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemi Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
12 JCI Akreditasyon Standartları-Hastane Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
13 Sağlıkta kalite standartları (hastane) Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
14 Bakım standartları ve klinik göstergeler Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları
15 Bakım standartları ve klinik göstergeler Ders öncesi verilen notları okumak Öğretim elemanın notları

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

# Açıklama
1 Sağlıkta kalite süreçleri ve önemini kavrayabilir.
2 Sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyetinin önemini kavrayabilir.
3 Sürekli iyileştirme ve kalite iyileştirmede kullanılan araçlar konusunda bilgi sahibi olabilir.
4 Toplam kalite yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilir.
5 Sağlık hizmetlerinde belgelendirme, akreditasyon ve kalite ödülleri konusunda bilgi sahibi olabilir.
6 ISO 9001:2015 kalite yönetim sistemi konusunda bilgi sahibi olabilir.
7 sağlık hizmetlerinde kullanılan kalite standartları konusunda bilgi sahibi olabilir.

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

  P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 331223324533
Ö2 312333245333
Ö3 312333324533
Ö4 123333453332
Ö5 312333245333
Ö6 512333243333
Ö7 123333245333

Katkı Düzeyi: 0:Yok     1:Çok Düşük     2:Düşük     3:Orta     4:Yüksek     5:Çok Yüksek