Ders Genel Bilgileri
| Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
| HUK22327 |
2 |
2 |
2 |
Seçmeli |
|
Ders Linki (Türkçe) :
|
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
| Dersin Dili |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
Lisans |
| Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Amacı |
Psikolojik faktörlerin dikkate alınması suretiyle adli süreçlerdeki olay ve durumların daha derin şekilde idrak edilebilmesine imkan tanımak |
| Dersin İçeriği |
Adalet Psikolojisi disiplininin genel kavramları; suçun psikolojik nedenleri; suçlu, sanık, usul, tanık, hükümlü ve mağdur psikolojileri; Adli Tıp Kurumu |
| Dersin Ön Koşulları |
- |
| Dersin Koordinatörü |
- |
| Dersi Verenler |
- |
| Dersin Yardımcıları |
- |
| Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
| Kaynaklar |
Yasemin Işıktaç, Adalet Psikolojisi, 3. Baskı, Sümer Kitabevi, 2019.Faruk Erem, Adalet Psikolojisi, 12. Baskı, Ürün Yayınları, 2020. |
| Notlar |
- |
| Döküman |
- |
| Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
| Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
|---|
| Mühendislik Bilimleri | % 0 |
|---|
| Mühendislik Tasarımı | % 0 |
|---|
| Sosyal Bilimler | % 100 |
|---|
| Eğitim Bilimleri | % 0 |
|---|
| Fen Bilimleri | % 0 |
|---|
| Sağlık Bilimleri | % 0 |
|---|
| Alan Bilgisi | % 0 |
|
| Değerlendirme Ölçütleri |
| Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
| Ara Sınav |
0 |
% 40 |
| Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
| Ödev |
0 |
% 0 |
| Devam |
0 |
% 0 |
| Uygulama |
0 |
% 0 |
| Proje |
0 |
% 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
% 60 |
| Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
| Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
| Laboratuvar |
0 |
% 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
| Toplam |
0
|
% 100
|
|
| AKTS Hesaplama İçeriği |
| Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders Süresi |
15 |
2 |
30 |
| Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
2 |
30 |
| Ödevler |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| |
63 | AKTS Kredisi : 2
|
|
Ders Konuları
| Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Döküman |
| 1 |
Adalet Psikolojisi Disiplini ve Hukuk Alanına Yansıması |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 2 |
Adalet Psikolojisinin Tarihsel Gelişimi ve Yöntemi |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 3 |
Adalet Psikolojisinin Bölümleri |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 4 |
Suçun Unsurları ve Nedenleri |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 5 |
Suçlu ve Sanık Psikolojisi, Suçlunun Kişiliği |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 6 |
Suçlu Profili Analizi, Sorgulama ve İfade Alma |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 7 |
Usul Psikolojisi: Olay Yeri İnceleme ve Delil Çeşitleri |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 8 |
Vize |
- |
- |
| 9 |
Tanık Psikolojisi |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 10 |
Hükümlü Psikolojisi |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 11 |
Mağdur Psikolojisi |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 12 |
Yargıç Psikolojisi |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 13 |
Adli Tıp Kurumu ve Diğer Kurumlar |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 14 |
Adli Tıp Raporu ve Kanıtların Değerlendirilmesi |
Ders Anlatımı |
Adalet Psikolojisi Prof. Dr. Yasemin Işıktaç 3. Baskı, Ocak 2020 |
| 15 |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
- |
- |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| # |
Açıklama |
| 1 |
Suça konu eylem ve durumların tüm hatlarıyla anlaşılmasına fayda sağlanması |
| 2 |
Suç işlenmesine yol açan psikolojik nedenlerin kavranması |
| 3 |
Psikoloji ve hukuk disiplinlerinin birlikte ele alınması sayesinde somut olaylara ilişkin bakış açısının genişletilmesi |
| 4 |
Suç ve suçlu arasındaki ilişkinin psikolojik bağlamda kurulması |
| 5 |
Suça ilişkin somut olay ve durumlara objektif yaklaşımın pekiştirilmesi |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| |
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
|
Ö1 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö2 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
Ö3 |
4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö4 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Ö5 |
5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek