Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
IKU17702 |
6 |
3+0 |
3 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Öğretim Türü |
Uzaktan Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Psikoloji davranışı açıklamayı amaçlar. Kişi psikolojinin temel kavramlarını öğrenirse, kendini daha tanır, giderek daha sağlıklı, uzlaşmacı ve demokratik bir toplumsal yapı oluşmaktadır.Bu derste yapının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Çalışma ve Birey İlişkisi Çalışma Yaşamı ile İlgili Bilimsel Gelişmeler: Çalışma Psikolojisi Çalışma Kavramına İlişkin Görüşler Bireyin Yaşamında Çalışma Çalışma Yaşamında Sosyalleşme Bireyin Kariyer Gelişimi Motivasyon İş Tatmini İş Tatminsizliğinin Sonuçları Çalışma Yaşamında Bireyin Sorunları İş Monotonluğu Yorgunluk ve İş Kazalarına Etkisi Çalışma ve Ergonomi |
Dersin Ön Koşulları |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. OĞUZ BAŞOL |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. OĞUZ BAŞOL |
Dersin Yardımcıları |
Prof. Dr. OĞUZ BAŞOL |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Çalışma Psikolojisi Aşkın Keser Ekin Basım Yayın / Yönetim Dizisi |
Notlar |
Çalışma PsikolojisiHüseyin Akyıldız /Yayınları |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
- |
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 100 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 0 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 50 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 50 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
15 |
3 |
45 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
35 |
35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
45 |
45 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
15 |
3 |
45 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
170 | AKTS Kredisi : 6
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Psikoloji tanımı, yararlandığı bilim dalları, çeşitleri |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
2 |
Psikolojinin uygulandığı yerler, psikolojide yöntem ve teknikler |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
3 |
Çalışma psikolojisinin kapsam ve gelişimi |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
4 |
Verimlilik, çeşitleri ve verimliliği yükseltme çabaları, verimi düşüren unsurlar |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
5 |
Psikolojik verimlilik için planlama, faydaları ve zararları |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
6 |
İş doyumu, iş tatmini ve iş tatminsizliği |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
7 |
Motivasyonel davranış ve çalışma motivasyonu |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
8 |
ARA SINAV |
|
|
9 |
Performans, çalışmalarda performansın arttırılması, büro otomasyon sistemlerinde verimli çalışma yolları |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
10 |
Ödüllendirme ve cezalandırmanın çalışanlar üzerindeki psikolojik etkileri ve verimliliğe katkısı |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
11 |
Kişi – grup ilişkileri, davranışları bakımından gruplar, ücret tatmini ve ücret tatminsizliğinin ortaya çıkardığı sorunlar |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
12 |
Stres, iş stresi ve tükenmişliği, stresle başa çıkma yolları |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
13 |
İş monotonluğu, benzer işler yapmanın yarattığı sorunlar ve yabancılaşma |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
14 |
Yorgunluk ve iş kazalarına etkisi |
Kaynak tarama |
Ders kitabı |
15 |
Ergonomik çalışma |
Kaynak Tarama |
Ders Kitabı |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Psikoloji tanımı ve çeşitlerini anlayabilme |
2 |
Psikolojinin uygulandığı yerler, psikolojide yöntem ve teknikleri yorumlayabilme |
3 |
Çalışma psikolojisinin kapsam ve gelişimini kavrayabilme |
4 |
İş doyumu, iş tatmini ve iş tatminsizliğini değerlendirebilme |
5 |
Psikolojik verimlilik için planlama, faydaları ve zararlarını anlayabilme |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
Ö1 |
3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Ö2 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö3 |
3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Ö4 |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö5 |
3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek