Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
ILH15448 |
4 |
2+0 |
2 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Dinlerin birbirlerine nasıl ve hangi kategori temelinde algıladıkları; diyalog ve dinlerarası diyologun mahiyeti, şartları ve diyalog yapan tarafların diyalogdan bekledikleri |
Dersin İçeriği |
Dinlerin öteki olarak kabul ettiği şeyi değerlendirmede kullandığı ölçütler;Hint (Hinduizm, Budizm vs) dinlerinin; semitik dinlerin (Yahudilik, Hıristiyanlık ve islam) diğer dinlere bakışıları; Dinlerarası diyalog, tanımı, mahiyeti ve beklentiler |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Doç.Dr. SALİH İNCİ |
Dersin Yardımcıları |
A.Gör. Fatih Memiç |
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Cafer Sadık Doğru (ed), Islam ve Öteki, Kaknüs Yayınları,İstanbul.Baki Adam, Yahudilik ve Hıristiyanlık Açısından Diğer Dinler, Pınar Yayınları, 2002.Ali İhsan Yıtik, Hinduizmin Diğer Dinlere Bakışı, Dinler Tarihi Araştırmaları, Ankara.Jacque Waardenburg, Müslümanların Diğer Dinlere Bakışı, çev. Fuat Aydın, Ensar Yayınları, İstanbul 2006. |
Notlar |
|
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 25 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 75 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
5 |
70 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
113 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Dinler ve öteki |
|
|
2 |
Dinlerin ötekini değerlendirmede kullandıkları ölçütler |
|
|
3 |
Hinduizm´in öteki dinlere bakışı |
|
|
4 |
Hinduizmin diğer dinlere bakışı |
|
|
5 |
Budizm´in öteki dinlere bakışı |
|
|
6 |
Budizm´in öteki dinlere bakışı |
|
|
7 |
Yahudiliğin öteki dinlere bakışı |
|
|
8 |
Yahudiliğin diğerlerine bakışı |
|
|
9 |
Hıristiyanlığın öteki dinlere bakışı |
|
|
10 |
Hıristiyanlığın öteki dinlere bakışı ve misyon faaliyetleri |
|
|
11 |
İslam´ın öteki dinlere bakışı |
|
|
12 |
İslam´ın öteki dinlere bakışı ve diğer dinlerle ilişkiler |
|
|
13 |
Türkiyede Misyonerlik Faaliyetleri |
|
|
14 |
Genel Değerlendirme |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Öteki ve dinlerin ötekisi kavramların tanır. |
2 |
Dinlerdeki ötekini algılama paradigmalarını ayırt eder |
3 |
Yahudiliğin, Hinduizmin diğer dinlere bakışlarını kavrar |
4 |
Budizm ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışlarını kavrar |
5 |
İslamın diğer dinlere bakışlarını kavrar |
6 |
Günümüz diyalog faaliyetleri ve diyalogdan beklenmesi gerekenleri farkına varır |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
P17 |
Ö1 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö4 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö5 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö6 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek