Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
ILH15456 |
4 |
2+0 |
2 |
Seçmeli |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Amacı |
Ders, din eğitiminin güncel konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi ve bu konuları tartışmayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği |
Tarihi süreç içerisinde din politikaları, din eğitimi, din eğitimi politikaları ve bunlar arasındaki ilişkiler, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası, dini gruplar ve din eğitimi |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi SÜLEYMAN GÜMÜŞ |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
Kemal İnal, Din Politikaları ve Eğitime Etkileri, Dem Dergi, Yıl 1 Sayı 2Recep Kaymakcan, Türkiye´de Din Eğitimi Politikaları Üzerine Düşünceler, Ekev Akademi Dergisi Yıl 1: 10 Sayı: 27 (Bahar 2006) |
Notlar |
|
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 30 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 30 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 40 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 40 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
0 |
% 0 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 60 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
2
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
|
120 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
Türkiye´de din politikaları |
|
|
2 |
Eğitim toplum etkileşimi |
|
|
3 |
Din devlet ilişkileri ve din politikaları |
|
|
4 |
Din eğitimine olan ihtiyaç |
|
|
5 |
Avrupa birliği raporları ve din eğitimi |
|
|
6 |
Avrupa ülkelerinde din eğitimi politikaları |
|
|
7 |
Örgün din eğitimi politikaları |
|
|
8 |
Sınav |
|
|
9 |
Din eğitimi politikaları, alevilik |
|
|
10 |
Seçmeli din dersleri |
|
|
11 |
Zorunlu din derlseri |
|
|
12 |
Yaygın din eğitimi politikaları |
|
|
13 |
Diyanet İşleri Başkanlığı ve Din Eğitimi |
|
|
14 |
Din Eğitimi politikaları ve dini gruplar |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
Türkiyede'ki din eğitiminin sorunlarının teorik arka planını açıklar. |
2 |
Din eğitiminin gerekliliğini kavrar. |
3 |
Din eğitimi sorunlarının oluşum sürecini açıklar. |
4 |
Türkiye de Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir. |
5 |
Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
P17 |
Ö1 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Ö2 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Ö3 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Ö4 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Ö5 |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek