Ders Genel Bilgileri
Ders Kodu |
AKTS |
T+U+L |
Kredi |
Ders Türü |
ILH17106 |
4 |
4+0 |
4 |
Zorunlu |
Ders Linki (Türkçe) :
|
Ders Linki (İngilizce) :
|
Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Amacı |
Genel Dünya Tarihi içinde Hz. Muhammed'in hayatını ve yaşadığı dönemi tarih kavrayışı kazanacak şekilde öğrenmek, Dört Halife ve dönemleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği |
İslam Öncesi Arap Tarihi, Tarihi Bir Şahsiyet Olarak Hz. Muhammed´in Hayatı, Şahsiyeti ve Faaliyetleri, Dört Halife Dönemi. |
Dersin Ön Koşulları |
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersi Verenler |
Doç.Dr. NEVZAT ERKAN |
Dersin Yardımcıları |
|
Staj Durumu |
Yok |
|
Dersin Kaynakları
Kaynaklar |
DİA Muhammed Ebu bekir Ömer Osman AliMustafa Fayda, Hulefa-i Raşidin |
Notlar |
[1] Sarıçam, İbrahim (2007): Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.[2] Hamidullah, Muhammed (2004): İslam Peygamberi, İstanbul: Beyan Yayınları.[3] Lings, Martin (2004): Hz. Muhammed´in Hayatı, İstanbul: İnsan Yayınları[4] Siret Ansiklopedisi (1996): İstanbul, İnkılab Yayınları. [5] Hizmetli, Sabri (2001): İslam Tarihi: İlk Dönem, Ankara.[6] Aycan, İrfan-Sarıçam, İbrahim (2002), Emeviler, İstanbul: Diyanet Vakfı Yayınları.[7] Algül, Hüseyin (1997), İslam Tarihi, İstanbul: Gonca Yayınları.[8] Hitti, Philip (1982): İslam Tarihi, İstanbul: İSAV Yayınları.[9] Hodgson, Marshall (1995): İslam´ın Serüveni, İstanbul: İz Yayınları.[10] Adem Apak(2013), İslam Tarihi, Ensar Yayınları.[11] Mustafa Fayda(2014) Hulefa-i Raşidin Devri, Kubbealtı Yayınları |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
- |
Ödev |
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler | % 0 |
---|
Mühendislik Bilimleri | % 0 |
---|
Mühendislik Tasarımı | % 0 |
---|
Sosyal Bilimler | % 40 |
---|
Eğitim Bilimleri | % 0 |
---|
Fen Bilimleri | % 0 |
---|
Sağlık Bilimleri | % 0 |
---|
Alan Bilgisi | % 60 |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
Yarı Yıl Çalışmaları |
Sayısı |
Katkı |
Ara Sınav |
1 |
% 35 |
Kısa Sınav |
0 |
% 0 |
Ödev |
1 |
% 10 |
Devam |
0 |
% 0 |
Uygulama |
0 |
% 0 |
Proje |
0 |
% 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
% 55 |
Arazi Çalışması |
0 |
% 0 |
Atölye Çalışması |
0 |
% 0 |
Laboratuvar |
0 |
% 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
0 |
% 0 |
Toplam |
3
|
% 100
|
|
AKTS Hesaplama İçeriği |
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ç. Süresi |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
106 | AKTS Kredisi : 4
|
|
Ders Konuları
Hafta |
Konu |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık ve Dokümanlar |
1 |
İslam Öncesi İnsanlık Tarihine Genel Bir Bakış, İslam Öncesi Hicaz Bölgesi, Arap Yarımadası ve Komşu Devletler |
|
|
2 |
Hz. Muhammed´in Nesebi, Doğumu ve Çocukluğu, Gençliği ve Peygamberliği |
|
|
3 |
Tebliğin İlk Yılları: Mekke Toplumunun Tepkisi ve Yaşanan Mücadeleler |
|
|
4 |
Habeşistan´a Hicret, Sosyal Boykot Dönemi |
|
|
5 |
Akabe Biatları ve Medine´ye Hicret |
|
|
6 |
Medine´de Toplumsal Yapılanma |
|
|
7 |
Müşriklerle İlişkiler: Bedir, Uhud, Hendek, Hudeybiye, Umretül-Kaza |
|
|
8 |
Yahudilerle İlişkiler: Kaynuka, Nadir, Kureyza, Hayber |
|
|
9 |
Bizansla Mücadelenin Başlaması: Mute, Tebük |
|
|
10 |
İslamiyetin Arap Yarımadasına Yayılması, Veda Haccı, Hz. Peygamberin Rahatsızlanması, Vefatı ve Kişiliği |
|
|
11 |
Hz. Peygamber’in Vefatından Sonra Yöneticinin Belirlenmesi Sorunu, Hz. Ebu Bekir ve Ömer Dönemi |
|
|
12 |
Hz. Osman ve Hz. Ali Dönemi |
|
|
13 |
Dört Halife Dönemi: Siyasi Tarihe Genel Bir Bakış |
|
|
14 |
Dört Halife Dönemi: Sosyo-Ekonomik Tarihe Genel Bir Bakış |
|
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
# |
Açıklama |
1 |
İslam öncesi insanlık tarihini özetler. |
2 |
İslam öncesi Arap tarihini ve kültürünü kendi cümleleriyle ifade eder. |
3 |
Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarını ifade eder. |
4 |
İlk dört halife döneminde gerçekleşen fetih hareketlerini özetler. |
5 |
Tarihi hadiseleri anlama ve yorumlamada tenkit ve analiz becerisini gösterir. |
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
P1 |
P2 |
P3 |
P4 |
P5 |
P6 |
P7 |
P8 |
P9 |
P10 |
P11 |
P12 |
P13 |
P14 |
P15 |
P16 |
P17 |
Ö1 |
1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 |
Ö2 |
2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Ö3 |
1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
Ö4 |
2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Ö5 |
1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
|
Katkı Düzeyi: 0:Yok 1:Çok Düşük 2:Düşük 3:Orta 4:Yüksek 5:Çok Yüksek